به منظور بررسی فرصت های سرمایه گذاری مشترک در حوزه انرژی معاون وزیر نیروی ایران در راس هیاتی به افغانستان می روند.

سفر هیات ایرانی برای بررسی سرمایه‌گذاری در بخش انرژی افغانستان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، این خبرگزاری به نقل از منابع مطلع اعلام کرد که «همایون حائری» معاون وزیر نیروی ایران در امور برق، امروز در راس هیاتی وارد افغانستان خواهد شد. هدف از این سفر بحث و تبادل نظر پیرامون فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشترک و توسعه روابط مرتبط با این حوزه عنوان شده است.
 
بر پایه این گزارش، همچنین قرار است نمایشگاه دستاوردهای صنعت برق ایران در افغانستان تشکیل شده و سرمایه‌گذاران، تجار و مسئولان صنعت برق افغانستان از این نمایشگاه بازدید کنند.
 
این رسانه افغان افزود: یکی از موارد مهم مد نظر در این سفر، فعال‌سازی کریدور بادی مستقر بین مرز ایران و افغانستان به منظور استفاده از پتانسیل این کریدور تلقی می‌شود.
  
افغانستان تقریبا ۸۱ درصد از انرژی برق مورد نیاز خود را از کشورهای همسایه وارد می‌کند که از این میزان سهم کشورهای مختلف به ترتیب عبارت است از: ۲/ ۳۵ درصد ازبکستان، ۵/ ۳۰ درصد تاجیکستان،

۹/ ۲۰ درصد ایران و ۴/ ۱۳ درصد ترکمنستان.
 
به گفته شرکت ملی برق افغانستان (برشنا) این کشور برای رفع این نیازمندی سالانه از ایران، ازبکستان، ترکمنستان و تاجیکستان حدود هزار مگاوات برق می‌خرد که بیش از ۳۰۰ میلیون دلار هزینه دارد.
 
میزان برق تولیدشده در داخل افغانستان حدود ۱۹ درصد از نیاز این کشور را تامین می‌کند. ۴ درصد از تولید داخلی از طریق نیروگاه حرارتی و انرژی تجدیدپذیر و بقیه نیز در نیروگاه‌های آبی تولید می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید