رئیس جمهور آذربایجان با هشدار به ارمنستان گفت : آنها با عواقب بسیار جدی مواجه خواهند شد.

 رئیس جمهور آذربایجان به ارمنستان هشدار داد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، رئیس جمهور آذربایجان روز یکشنبه به ارمنستان هشدار داد و گفت، ادامه مسیر کنونی پیامدهای جدی در برخواهد داشت.

به نوشته خبرگزاری «آذر تاج»، «الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان  در گفت‌گو با شبکه تلویزیونی دولتی این کشور  گفت: «ارمنستان یک کشور متجاوز است. نفرت آنها از آذربایجان و آذربایجانی‌ها در سیاست‌های زشت آنها نمایان می‌شود.می‌خواهم دوباره بگویم و به آنها هشدار دهم که اگر از برنامه‌های  خود دست نکشند، با عواقب بسیار جدی مواجه خواهند شد.»

علی ‌اف ادامه داد: «آنها در حال آماده شدن برای یک جنگ جدید هستند. آنها نیروهای خود را نزدیک خط مرزی متمرکز می‌کنند. ما همه چیز را می‌بینیم و مراقب اوضاع هستیم. البته ، ما از خود دفاع خواهیم کرد. همانطور که در "تووز" از خود دفاع کردیم، در جاهای دیگر نیز از خود دفاع خواهیم کرد. حوادث تووز درس دیگری برای آنها بود. اگر آنها می‌خواهند درس جدیدی بیاموزند، ما آماده هستیم.»

«ژنرال ذاکر حسن‌اوف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان روز شنبه مدعی شد که ارتش ارمنستان قصد تشدید تنش و تهدید باکو را دارد. وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با اشاره بر لزوم تقویت نیروهای مسلح کشورش بر توجه ویژه  به فعالیت‌های شناسایی و پشتیبانی جنگی،تقویت کیفیت تمرینات و آموزشها با هدف افزایش مداوم توان رزمی تاکید کرد و خواستار انتقال سلاح، تجهیزات نظامی و تخصصی به  ارتش آذربایجان شد.

وزارت دفاع ارمنستان  نیز در بیانیه‌ای مدعی شد نیروهای آذربایجانی  از 13 تا 19 سپتامبر 2300 گلوله به سمت نیروهای این کشور شلیک کردند. وزارت دفاع ارمنستان مدعی خویشتنداری نیروهای خود در واکنش به نیروهای مسلح آذربایجان شد.

 آذربایجان و ارمنستان دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است. 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید