رئیس‌جمهوری ترکیه در سخنرانی مجازی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: حل اختلاف میان فلسطین و اسرائیل تنها از طریق تشکیل کشور فلسطین امکان‌پذیر است.

راه حل اردوغان برای حل درگیری میان فلسطین و اسرائیل

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،  رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه روز سه‌شنبه در سخنرانی مجازی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد: حل اختلاف میان فلسطین و اسرائیل تنها از طریق تشکیل کشور فلسطینی دارای حاکمیت در مرزهای ۱۹۶۷ امکان‌پذیر است.به گزارش شبکه خبری الجزیره، اردوغان در سخنرانی ویدئویی خود در هفتاد و پنجمین نشست سران کشورهای عضو سازمان ملل متحد که به دلیل شیوع کرونا در آمریکا، امسال به صورت مجازی حضور یافتند، افزود: فلسطین در سایه ادامه سیاست‌های خشونت‌بار اسرائیلی پیوسته در این سال‌ها زخم خورده است.

وی تاکید کرد: حل اختلاف میان فلسطین و اسرائیل تنها از طریق تشکیل کشور فلسطینی دارای حاکمیت در مرزهای ۱۹۶۷ امکان‌پذیر است.

اردغان در ادامه گفت:‌ برخورد جهانی با ویروس همه‌گیر کرونا باعث شد به فکر ضرورت انجام اصلاحات در ساختار شماری از سازمان‌های بین‌المللی بیفتیم.

وی افزود:‌ از زمان انتشار کرونا، همه را به تقویت همکاری‌های بین‌المللی برای مقابله با گسترش کرونا دعوت کردیم و به ده‌ها کشور کمک فرستادیم.

اردوغان ادامه داد:‌ امیدواریم خطراتی که کشورهای جهان را تهدید می‌کند، از بین بروند و ما همچنان به مبارزه با گروه های تروریستی ادامه می‌دهیم.

اردوغان درباره سوریه نیز گفت:‌ حل بحران سوریه باید اولویت همه باشد و راه‌حل آن، اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل است.

وی درباره لیبی نیز گفت: جامعه جهانی عاملان جنایت‌های جنگی در لیبی را محاکمه نمی‌کند.

رئیس‌جمهوری ترکیه تصریح کرد که اولویت ما حل درگیری‌ها از جمله اختلافات و درگیری در شرق دریای مدیترانه است.

وی گفت: ما خواستار گفت‌وگو برای حل درگیری در شرق دریای مدیترانه هستیم و هرگونه تعدی به حقوق‌ خود را رد می‌کنیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید