سکه تمام بهار آزادی به ۱۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید.

آخرین قیمت سکه و طلا در ۵ مهرماه ۹۹

به گزارش سلام نو به نقل از تابناک، امروز (شنبه پنجم مهرماه ۹۹) بازار طلا شاهد تاثیر متضاد قیمت جهانی طلا و قیمت ارز در بازار آزاد بود که در نهایت منجر به عدم نوسان قابل توجه در این بازار شد.

بر این اساس، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در ساعت ۱۵ امروز به بهای ۱۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان در حال معامله است. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم، مشابه روز گذشته به ارزش ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

همچنین نیم سکه به بهای هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه به قیمت چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه یک گرمی نیز به ارزش دو میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد.

علاوه بر این در بازار طلا نیز امروز بهای یک گرم طلای خام ۱۸ عیار به ارزش یک میلیون و ۵۳ هزار تومان فروخته شد و هر مثقال طلا نیز رقم پنج میلیون و ۴۳۱ هزار تومان را ثبت کرد.

آیا طلا گران می‌شود؟

جدیدترین نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد سرمایه گذاران نباید انتظار داشته باشند افزایش نوسان در بازار طلا به این زودی به پایان برسد.

افشین نوابی، مدیر معاملات گروه ام کی اس سوییس به کیتکونیوز گفت: به حدی ابهامات و نوسان وجود دارد که بازار برای مدتی آشفته خواهد بود. وی نه تنها در خصوص روند قیمت طلا نظر خنثی دارد بلکه در حاشیه بازار نشسته و منتظر خواهد شد تا روند واضحتری شکل بگیرد.

در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته جاری از کارشناس وال استریت ۱۶ نفر شرکت کردند که از میان آنها شش نفر معادل ۳۸ درصد به افزایش قیمت طلا و پنج نفر معادل ۳۱ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و به همین تعداد نظر خنثی داشتند.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران نظرات اندکی واضحتر بود. در این نظرسنجی ۲۳۹۱ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۱۲۰۷ نفر معادل ۵۰ درصد به افزایش قیمت طلا و ۸۲۲ نفر معادل ۳۴ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۳۶۲ نفر معادل ۱۵ درصد نظر خنثی داشتند.

حضور در نظرسنجی سرمایه گذاران به بالاترین رکورد از ژوییه رسید و در این بین، خوش بینی به افزایش قیمت طلا به پایینترین حد از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون نزول کرد.

این تغییر جو در پی ریزش قابل توجهی قیمت طلا در هفته جاری روی داد که به پایین ۱۹۰۰ دلار سقوط کرد و یک سطح حمایتی کوتاه مدت مهم دیگر را شکست.

در نظرسنجی هفته گذشته، نیمی از کارشناسان وال استریت افزایش قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند در حالی که اکثر سرمایه گذاران نسبت به افزایش قیمت طلا ابراز خوش بینی کرده بودند. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا ۱۰ دلار و ۶۰ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش یافت و در ۱۸۶۶ دلار و ۳۰ سنت بسته شد و برای کل هفته حدود ۱۰۰ دلار معادل ۴.۹ درصد کاهش داشت که بزرگترین کاهش هفتگی از هفته منتهی به ۱۳ مارس بود.

با وجود این ریزش قیمت، همچنان خوش بینی به درخشش طلا در میان تحلیلگران وجود دارد. کارستن فریتچ، تحلیلگر فلزات ارزشمند در کومرس بانک اظهار کرد که این تکانه در بازار طلا مایه تعجب بزرگی نبود با این حال اندکی بیش از حد بود. فضا برای طلا و نقره همچنان مثبت است و طی چند ماه اخیر هیچ تغییری روی نداده است.

برای بسیاری از تحلیلگران، دلار آمریکا عامل کلیدی خواهد بود که برای ارزیابی میزان کاهش قیمت طلا باید زیر نظر گرفت.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "SIA  ولث منیجمنت" روند قیمت طلا در کوتاه مدت را کاهشی پیش بینی کرد زیرا از نظر وی، دلار آمریکا همچنان فضا برای صعود بیشتر دارد. وی به کیتکونیوز گفت: دلار آمریکا روی همه بازارها تاثیر گذاشته و طلا هم از این نظر مستثنی نیست. تصور می کنم پیش از این که سرمایه گذاران به بازار برگردند ما باید یک لرزه دیگر را در بازار طلا مشاهده کنیم.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک اظهار کرد وی توجه دقیقی به دلار آمریکا خواهد داشت زیرا به نظر می رسد که دلار همچنان پتانسیل صعود بیشتری دارد و بنابراین، روند کاهشی طلا هنوز به پایان نرسیده است. با این حال اصلاح قیمت طلا ممکن است با توجه به ابهامات رو به رشد در آستانه انتخابات آمریکا و تقاضا برای خرید طلا به عنوان دارایی امن محدود شود.

اگرچه ابهاماتی درباره روند قیمت طلا در هفته جاری وجود دارد اما برخی از تحلیلگران منتظرند ببینند آیا طلا حمایت در سطح کلیدی جدید ۱۸۵۰ دلار را حفظ خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، پیتر هاگ، مدیر معاملات جهانی کیتکو متالز اظهار کرد: به نظاره بازارهای سهام خواهد نشست تا روند قیمت طلا را ارزیابی کند. وی در ادامه افزود: آشفتگی فزاینده بازار و نگرانی از موج دوم شیوع ویروس کرونا سرمایه گذاران را از بازارهای طلا و سهام خارج کرده و متقاضی نقدینگی کرده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید