قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی اندکی افزایش یافت و هر اونس طلا در بازار معاملات آتی آمریکا، به ۱۸۶۳ دلار و ۷۰ سنت رسید.

عقب نشینی دلار، طلا را گران کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۸۶۱ دلار و دو سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، ۱۸۶۳ دلار و ۷۰ سنت بود.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت اکسی کورپ، طلا تحت تاثیر دلار آمریکا قرار دارد. حرکت بزرگ احتمالا پس از مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری و نتایج نظرسنجیها در خصوص نامزد پیشتاز در انتخابات روی خواهد داد.

شاخص دلار در برابر رقیبانش ۰.۲ درصد کاهش یافت و از بالاترین رکورد دو ماه اخیر که هفته گذشته به آن صعود کرده بود، عقب نشست.

قرار است نخستین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن روز سه شنبه برگزار شود. سرمایه گذاران همچنین پس از اظهارات نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال توافق با کاخ سفید در خصوص یک بسته کمکی جدید و ادامه مذاکرات مذکور، به بسته کمک مالی جدید متمرکز شده اند.

بر اساس گزارش رویترز، بانکهای مرکزی سراسر جهان برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا، تدابیر محرک مالی گسترده ای را به اجرا گذاشته و نرخهای بهره را به نزدیک صفر کاهش داده اند. این امر به طلا که در شرایط بی ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می شود کمک کرده و این فلز ارزشمند از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۲۰ درصد صعود کرده است. با این حال قیمت طلا از رکورد بالایی که در اوت داشت، حدود ۱۰ درصد ریزش داشته است.

طبق آمار کمیسیون تجارت معاملات آتی کالای آمریکا، سفته بازان شمار قراردادهای خرید در معاملات طلا و نقره بازار کامکس را در هفته منتهی به ۲۲ سپتامبر کاهش داده اند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۲۲ دلار و ۸۱ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، ۸۵۱ دلار و ۴۶ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، در ۲۲۱۸ دلار و ۷۶ سنت ایستاد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید