امروز شاخص بورس برای دومین روز متوالی ریزش شدید داشت و نمادهای پالایشی همچنان در صف فروش هستند و پالایش یکم به مرز وارد کردن ضرر به خریداران رسید.

بورس به نگران کننده ترین حالت ممکن رسید/ آیا شاخص در آستانه فروپاشی است؟

به گزارش سلام نو به نقل از جماران، بازار بورس برای دومین روز متوالی با کاهش شدید شاخص خود مواجه شد تا جایی که نگرانی ها درباره فروپاشی نرخ شاخص افزایش یافت.

شاخص بورس با حدود 55 هزار واحد سقوط نسبت به روز قبل به رقم 1.515.000 واحد رسید که بر خلاف پیش بینی های صورت گرفته توسط کارشناسان بود.

وضع قوانین حمایتی برای بهبود شاخص بازار بورس و همچنین اعتماد فعالان بازار و همچنین خبر اجرایی شدن تزریق منابع مالی صندوق توسعه ملی برای بازارگردانی در بورس از امروز نتوانست جلوی روند نزولی بازار بورس را بگیرد.

نمادهایی همچون فارس، فملی، کاوه، شپنا، تاپیکو و کگل بیشترین سهم را در سقوط شاخص امروز داشتند که همین موضوع نویددهنده سقوط ارزش پرتفوی سهام عدالت است چراکه تاثیرگذارترین نمادهای این سبد از همین شرکت ها تشکیل می شود.

شاخص بازار فرابورس نیز با 388 واحد کاهش، به رقم 17561 رسید که بیشترین تاثیر را از نمادهایی از جمله مارون و آریا پذیرفت.

از سوی دیگر یکی از مهم ترین نماد های این روزها یعنی صندوق های etf دولتی زیر ذره بین کارشناسان بازار قرار دارند.

دارایکم به کمترین میزان ممکن در روزهای اخیر رسی و هر واحد آن با قیمت 17850 تومان معامله شد.

صندوق etf دوم موسوم به «پالایش یکم» نیز عملا سوددهی خاصی برای خریداران خود نداشته و بایستی دید این صندوق می تواند در روزهای آینده شاهد رونق باشد یا خیر.

نمادهای پالایشی در روزهای اخیر همچنان در صف فروش قرار دارند به گونه ای که نمادهای صندوق ای تی اف دوم موسوم به پالایش یکم به مرز وارد کردن ضرر به خریداران خود رسیدند.

فولادی ها که در هفته های اخیر پرچمدار رشد در بازار بورس بودند نیز امروز را در صف های فروش سر کردند و این موضوع در حالی رخ داد که سهام داران حقوقی این شرکت ها خریدار بودند و از فروش سهام خود خودداری کردند.

وضعیت بازار به نگران کننده ترین حالت خود رسیده و اغلب کارشناسان نیز در این خصوص سکوت در پیش گرفته اند اما نقطه توافق اغلب آنها این موضوع است که بورس در گذشته هم شاهد چنین روزهایی بوده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید