محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد، به بیان توضیحاتی درباره جزئیات افزایش یا کاهش شهریه در دانشگاه آزاد پرداخت.

مدل جدید دانشگاه آزاد برای کاهش شهریه

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس دانشگاه آزاد به بیان توضیحاتی درباره مدل جدید این دانشگاه برای کاهش شهریه در سال تحصیلی جدید پرداخت.

محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره جزئیات افزایش یا کاهش شهریه در دانشگاه آزاد بیان کرد: بر اساس مدل جدید محاسبه شهریه در دانشگاه آزاد که برای سال تحصیلی جدید اعمال می‌شود در شهریه ثابت که ۴۰ درصد کل شهریه ترم یک دانشجو را تشکیل می‌دهد هیچ افزایشی نخواهیم داشت و افزایش شهریه تا ۲۰ درصد هم مربوط به شهریه متغیر بوده که بسته به نوع رشته و واحد دانشگاهی اعمال می‌شود.

او اضافه کرد: در این شیوه جدید شهریه با توجه به سطح واحدهای دانشگاهی متفاوت است؛ بر این اساس شهریه در هر واحد با توجه به ضعف و قوت آن‌ آن مجموعه تعیین می‌شود.

طهرانچی در ادامه بیان کرد: با طرح جدیدی که در دانشگاه آزاد ایجاد شده است شاید رشته‌ای در محلی پر مخاطب شهریه اش افزوده شود، ولی در کنار آن از شهریه ده‌ها رشته دیگر کاسته شده است.

او افزود: با یک مدل احتساب شهریه بر اساس عرضه و تقاضا، مدل جدیدی را تنظیم کرده ایم که کمک می‌کند شهریه‌های ثابت واقعی شود.

رئیس دانشگاه آزاد در ادامه بیان کرد: سیستم جدید تعیین شهریه شرایطی را فراهم کرده است که فرد بتواند رشته‌ای پر مخاطب را در یک واحد با امکانات انتخاب کند و در جایی حاشیه همان شهر انتخاب همان رشته هزینه پایین تری داشته باشد. کاری که بر اساس این مدل جدید انجام داده ایم این است که برای دانشجویان مدل‌های مختلفی را ارائه داده ایم به نحوی که حتی برای یک رشته در واحدهای مختلف روش‌های متفاوتی از پرداخت شهریه را در نظر گرفتیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید