محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش ‌و پرورش گفت: تاکنون گزارش متفاوتی دریافت نکردیم که بازگشایی مدارس برای دانش آموزان مخاطره‌ای داشته است.

مدارس در هر صورت باز است اما حضور دانش آموزان اختیاری است

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه گردهمایی مشترک اعضای پایگاه‌های بسیج فرهنگیان وزارت آموزش ‌و پرورش، در پاسخ به این پرسش که «با توجه به وضعیت قرمز کرونا در اکثر استان‌ها، برنامه‌ای برای تعطیلی مدارس ندارید؟»، اظهار کرد: موظفیم که انواع آموزش را پیش‌بینی کنیم و در اختیار قرار دهیم و این کار را انجام دادیم اما مرجع صلاحیت‌دار برای اینکه حضور افراد در مدرسه ضرر دارد و باید و نباید مدارس تعطیل شود، ستاد ملی کروناست و در مصوبه این هفته هم هر منطقه‌ای که مشکلاتشان حاد می‌شود به پیشنهاد وزارت بهداشت و وزارت کشور، ستاد ملی کرونا، اختیاراتی تفویض کرد.

وی ادامه داد: اعلام کردیم که حضور دانش‌آموزان اختیاری است و خطری که آنها را در مدرسه تهدید می‌کند، بیشتر از خطری نیست که جاهای دیگر که هستند، آنها را تهدید می‌کند و ما نهایت مراقبت را داریم و ان‌شاءالله مشکلی نباشد.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه تاکنون گزارش متفاوتی دریافت نکردیم که بازگشایی مدارس با این شکلی که ما بازگشایی کردیم و منعطف است برای دانش‌آموزان مخاطره‌ای داشته است، گفت: هم ما مراقبت می‌کنیم و هم خانواده‌ها و مدارس هم مراقبت می‌کنند که کار خوب پیش رود.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا اگر ستاد ملی کرونا تعطیل اعلام کند، مدارس تعطیل است؟»، افزود: دانش‌آموزان حدود 20 درصد و در برخی مدارس بیشتر حضوری آموزش می‌بینند و مابقی غیرحضوری آموزش می‌بینند؛ اگر ستاد ملی کرونا تشخیص دهد که حضور دانش‌آموزان حتی حضور محدود آنها لازم نیست و خطرناک است، اعلام می‌کند و آنها هم حضور پیدا نمی‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مدارس در هر صورت باز است زیرا حلقه اتصال ما با معلمان و دانش‌آموزان است.

حاجی‌میرزایی درباره وضعیت اینترنت «شاد» گفت: اینترنت «شاد» رایگان است و اگر کسی با مشکلی مواجه شده است، بگوید؛ چون بنده با وزیر ارتباطات صحبت کردم و از چند روز قبل این کار انجام شده است و در حال حاضر همه خدمات ارائه شده روی بستر «شاد»، رایگان است.    

وی درباره گلایه‌ها از سرعت اینترنت «شاد»، اظهار کرد: سرعت پایین نیست؛ مشکلاتی که در شاد هست به این دلیل بوده که 197 هزار معلم مدارس، معلم ثابت نیستند و از آموزشیاران، حق‌التدریس‌ها و افراد مختلف هستند و شکل‌گیری کلاس‌های آنها یکی، دو هفته طول می‌کشد که بخشی مربوط به این موضوع می‌شود و برخی هم مربوط به تقویت زیرساخت‌های فنی می‌شود که همراه اول متعهد است که انجام دهد و بخشی هم که مربوط به مشکلات فنی بود، ظرفیتش 3 برابر می‌شود و به سرعت به اشکالاتی که منعکس می‌کنند، رسیدگی می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: به هرحال یک نرم‌افزار بومی داریم که می‌خواهد حدود 550 هزار کلاس درس را مدیریت کند و ممکن است در برخی ساعت‌ها با مشکل مواجه شود که فکر می‌کنم با مدارا به تدریج این مسائل حل می‌شود؛ کما اینکه به همین صورت است که هر روز از مسائل و مشکلات کم می‌شود و حتما ظرف یکی، دو هفته آینده مشکلات حل و فصل می‌شود.

وی درباره سیم کارت «شاد» از منتفی شدن این سیم کارت خبر داد و گفت: قرار نبود که ما انجام دهیم بلکه برخی اپراتورها مدعی بودند که می‌توانند سیمکارت «شاد» را ارائه دهند اما بعد گفتند وزارت ارتباطات با محدودیت شماره مواجه هستند و نمی‌توانند انجام دهند اما برای ارائه سیستم‌های ایمن تدابیری در وزارت ارتباطات اندیشیده شده است که در قالب بسته‌هایی بتوانند از اینترنت ایمن استفاده کنند.

او در پاسخ به این پرسش که «آیا معلمان حق‌التدریس‌ و آموزشیاران نهضت که امسال ساماندهی نشدند، از سال بعد نمی‌توانند سر کلاس بروند؟»، گفت: قرارداد همه کسانی که قبلا با ما مشغول بودند را تمدید کردیم؛ بنا بود کسانی که در آزمون مردود می‌شوند، قطع همکاری شود که با تصمیم هیأت وزیران اجازه داده شد که اینها بتوانند کماکان به ارائه خدمات بپردازند.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 0
    آموزش و پرورش موظف است طبق قانون تمام معلمین و دانش آموزان را بیمه حوادث کند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید