دکتر محمدرضا نیکبخت، دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: وضعیت ابتلا به کرونا در استان خیلی بیشتر شده است و ۵۰ درصد تست ها مثبت است.

آماری عجیب از ابتلا به کرونا در یک استان/ ۵۰ درصد تست ها مثبت است!

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: آمار شیوع و ابتلای به کرونا در لرستان بالا رفته به‌طوری‌که ۵۰ درصد آزمایش‌ها مثبت است.

وی با بیان اینکه روزانه ۷۰۰ تا ۷۵۰ تست کرونا از افراد مشکوک در استان گرفته می‌شود که ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر از این تعداد مثبت هستند، اضافه کرد: وضعیت ابتلا به کرونا در لرستان خوب نیست و افزایش تعداد مبتلایان از شهریورماه آغاز شده و بدون شک مهرماه بیشتر هم خواهد شد.

نیکبخت با اشاره به آغاز موج سوم کرونا در استان گفت: متوسط نمونه‌های مثبت کووید۱۹ بین ۱۰ تا ۱۵ درصد است. اما این نمونه‌ها در لرستان به حدود ۵۰ درصد رسیده است. روزانه ۶ مرگ بیمار کرونایی در استان ثبت می‌شود. گرچه غالب مرگ‌ها مربوط به افرادی است که بیماری‌های زمینه‌ای یا سن بالا دارند اما مواردی هم از فوت جوانان گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به این‌که ۲۷ هزار و ۵۳۶ نفر در لرستان به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۶ هزار و ۲۸۶ نفر در بیمارستان‌ها بستری شده و ۵۸۸ نفر نیز جان باخته‌اند، ادامه داد: کرونا بدون مشارکت همه‌جانبه مردم، رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک مهار نخواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    0 0
    مردم که رعایت نمی‌کنند ،درب فروشگاه زده بدون ماسک وارد نشوید وقتی میری داخل فروشنده خودش نه ماسک داره نه دستکش !!!!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید