تیم فوتبال پرسپولیس با شکست پاختاکور به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند.

صعود مقتدرانه پرسپولیس به مرحله نیمه نهایی آسیا

به گزارش سلام نو به نقل از  ایرنا، تیم فوتبال پرسپولیس در دومین دیدار مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۲۱:۱۵ در ورزشگاه جاسم بن حمد به قضاوت ادهم مخادمه اردنی به مصاف تیم پاختاکور ازبکستان رفت که موفق شد با برتری ۲ بر صفر برابر این تیم ازبکستانی جواز حضور در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را بگیرد.

در اولین دیدار این مرحله تیم النصر عربستان موفق شد با ۲ گل الاهلی را شکست دهد تا چهره اولین تیم حاضر در فینال منطقه غرب آسیا مشخص شود و با برتری پرسپولیس، این تیم عربستانی حریف شاگردان گل‌محمدی در این مرحله شد.

سرخپوشان ایران که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های الدحیل قطر، التعاون عربستان و الشارجه امارات همگروه بودند، موفق شدند به عنوان تیم نخست به مرحله یک هشتم این رقابت‌ها راه پیدا کنند و در اولین دیدار خود در مرحله حذفی هم تیم السط قطر را شکست دهند.

از این مرحله سیستم کمک داور ویدئویی به مسابقات اضافه شد

از طرفی پاختاکور که با تیم‌های الهلال عربستان، شباب الاهلی امارات و شهر خودرو همگروه بود، توانست در پی حذف الهلال به مرحله حذفی این رقابت‌ها برسد و با حذف استقلال در مرحله یک هشتم حریف پرسپولیس در این مرحله شوند.

حامد لک، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی، سیامک نعمتی، سعید آقایی، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی (۷۵ میلاد سرلک)، بشار رسن (۶۷ امید عالیشاه)، احسان پهلوان (۷۵مهدی شیری)، وحید امیری، عیسی آل‌کثیر (۸۶ مهدی عبدی) بازیکنانی بودند که در ترکیب اصلی سرخپوشان در این مسابقه قرار داشتند.

الدوربک سویونوف، آنزور اسماعیلوف، جلال الدین ماشاریپوف، خوجی اکبر علیجانوف، دراگان سران، ایگور کریمتس، دوستونبک خامداموف (۷۲ ارکینو)، اودیلجان ژامروبکوف، سردار سابیرخوجائف (۷۲ اکرم کومیلوف)، فرخ صیفیف و ارن دردیوک ( ۷۲ ایگور سرگیف) ۱۱ بازیکن پاختاکور برای این مسابقه هستند.

۲ تیم در شرایطی برابر یکدیگر قرار گرفتند که در آخرین تقابل آنها در لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۹ تیم پاختاکور در زمین خود موفق شده بود با یک گل سرخپوشان را از پیش رو بردارد.

این بازی در شرایطی آغاز شد که در غیاب شوتا آرولادزه که به خاطر ابتلا به ویروس کرونا نتوانست تیمش را همراهی کند،

اولین خطر جدی در دقیقه ۱۰ روی دروازه پرسپولیس شکل گرفت که سانتر زیبای ماشاریپوف با ضربه سر خامداموف در تیر ۲ راهی به دروازه سرخپوشان نداشت.

در دقیقه ۱۵ تکل خشن ماشاریپوف روی کمال کامیابی نیا موجب شد تا داور مسابقه این بازیکن مطرح را با اخطار مواجه کرد. پس از این صحنه داور پس از بازبینی صحنه توسط سیستم کمک داور ویدئویی رنگ کارتش را عوض کرد و ستاره پاختاکور را به صورت مستقیم از زمین اخراج کرد. این بازیکن با چشمانی گریان زمین مسابقه را ترک کرد.

در دقیقه ۳۲ سانتر تند و تیز سعید آقایی به سمت دروازه پاختاکور ارسال شد اما هیچ بازیکنی در محوطه جریمه نبود تا از این فرصت استفاده کند.

در دقیقه ۳۶ باز هم سانتر زیبای سعید آقایی به محوطه جریمه ارسال شد اما توپ روی سر آل کثیر نشست تا با اختلاف اندکی از کنار دروازه پاختاکور به بیرون برود.

در میانه زمین شجاع خلیل‌زاده با سران دچار درگیری جزئی شدند که با دخالت داور این درگیری خامه یافت.

در دقیقه ۴۲ باز هم پرسپولیس روی دروازه پاختاکور خلق موقعیت کرد اما توپ روی پای کمال کامیابی نیا جفت و جور نشد تا توپ به گل تبدیل شود.

داور مسابقه برای نیمه نخست ۲ دقیقه وقت اضافه اعلام کرد.

این دیدار در نهایت در این نیمه با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

در شروع نیمه دوم سرخپوشان بازی هجومی را در پیش گرفتند و سعی کردند با نفوذ از جناحین به سمت دروازه پاختاکور نزدیک شوند.

در دقیقه ۵۰ روی نفوذ سیامک نعمتی از جناح راست و پاس در عرض این بازیکن، عیسی آل کثیر روی با یک بغل پا دقیق دروازه پاختاکور را باز کرد تا سرخپوشان از حریف پیش بیفتند.

این سومین دیدار متوالی بود که این مهاجم برای سرخپوشان گلزنی می‌کرد.

در دقیقه ۶۱ پرسپولیس بار دیگر روی دروازه حریف خطر ایجاد کرد اما پاس  عمقی وحید امیری را سورونوف بین راه قطع کرد.

در دقیقه ۶۲ شوت خطرناک خامداموف را شجاع خلیل زاده راهی کرنر کرد.

یک دقیقه بعد پاختاکوری‌ها مدعی بودند که توپ به دست سیامک نعمتی برخورد کرده که مخادمه بار دیگر با استفاده از سیستم VAR  این ادعا را رد کرد.

در دقیقه ۶۷ سرخپوشان روی نفوذی دیگر اینبار از جناح چپ صاحب موقعیت شدند که سانتر زمینی آقایی را آل کثیر وارد دروازه پاختاکور کرد تا بدین ترتیب دومین گل خود و تیمش را به ثمر رسانده باشد.

پس از گل دوم بشار رسن در زمین جایش را به امید عالیشاه داد.

همچنین مربی پاختاکور هم سعی کرد تا با ۳ تعویض همزمان چهره تیمش را هجومی کند تا شاید بتواند نتیجه را جبران کند.

در دقیقه ۷۲ شوت احمد نوراللهی با اختلاف از بالای دروازه پاختاکور به بیرون رفت.

پس از آن پاختاکور کمی فشار ها را به روی دروازه پرسپولیس بیشتر کرد اما نتوانست خطر جدی ایجاد کند.

در اواخر بازی یحیی گل‌محمدی ستاره تیمش یعنی عیسی آل کثیر را بیرون کشید و مهدی عبدی را جایگزین وی در ترکیب اصلی کرد.

داور برای نیمه دوم بازی نیز ۳ دقیقه وقت اضافه در نظر گرفت.

این بازی در نهایت با برتری ۲ بر صفر شاگردان گل‌محمدی خاتمه یافت. بدین ترتریب سرخپوشان ساعت ۱۸:۳۰ روز شنبه ۱۲ مهرماه در همین ورزشگاه جاسم بن حمد در فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب به مصاف النصر امارات خواهند رفت.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید