این‌ که با اعلام خبر میزبانی از عادل فردوسی‌پور برای گزارش بازی پرسپولیس - اولسان، در کم‌تر از ۲۴ ساعت حدود ۲ و نیم میلیون نفر به دنبال‌کنندگان این صفحه اضافه می‌شود، در نگاه اول از محبوبیت فوق‌العاده عادل فردوسی‌پور حکایت دارد

چرا نزدیک ۱ میلیون نفر بازی فینال را از تلویزیون نگاه نکردند؟

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پخش زنده بازی فینال با گزارش عادل فردوسی‌پور در اینستاگرام، از زوایای مختلفی قابل بررسی است، اما نتیجه این تصمیم بیش از همه باید برای صداوسیمای ملی مهم باشد و مورد تحلیل و تامل مسئولین آن قرار گیرد.

افزایش فالوئرهای پیج AFC در اینستاگرام به بیش از ۲٫۶میلیون دنبال‌کننده

صفحه اینستاگرام‌ای اف سی صفحه‌ای جذاب یا کاربردی نیست؛ به این معنا که در حالت عادی نباید افراد زیادی علاقمند به دنبال کردن محتوای این صفحه باشند! جذب حدود ۲۰۰هزار فالوئر در فعالیت ۲٫۵ ساله این صفحه گواهی بر این مدعاست.

این‌ که با اعلام خبر میزبانی از عادل فردوسی‌پور برای گزارش بازی پرسپولیس - اولسان، در کم‌تر از ۲۴ ساعت حدود ۲ و نیم میلیون نفر به دنبال‌کنندگان این صفحه اضافه می‌شود، در نگاه اول از محبوبیت فوق‌العاده عادل فردوسی‌پور حکایت دارد؛ نگاه بدبینانه هم این ‌که عده‌ای با این حمایت خواسته‌اند مخالفت خود را با سیاست‌های سیما اعلام کنند! در هر حالت، آیا مدیران شبکه سوم سیما به‌ عنوان زیرمجموعه‌ای از صداوسیمای ملی ایران، حواسشان به این اعتراض مردمی هست؟

۸۰۰هزار نفر، آنلاین، بیننده لایو اینستاگرام‌ای اف سی فارسی

آمار بینندگان لایو AFC از ۸۰۰هزار نفر عبور کرد و در کم‌ترین حالت پایین‌تر از نیم میلیون نفر نیامد.

حال در نظر داشته باشیم که ۱- پخش زنده در لایو اینستاگرامی با دقیقه‌ای تاخیر همراه بود، ۲- بسیاری اینترنت پرسرعت نداشتند، ۳- کم نبودند آن‌هایی که گوشی مناسب ندارند، ۳- بسیاری صفحه بزرگ تلویزیون را برای چنین بازی مهمی ترجیح می‌دهند، ۴- پرشمارند هوادارانی که استرس بازی اجازه نمی‌داد قطعی، اختلال تصویر یا افت صدای گزارشگر را تحمل کنند و... در مجموع چه بسیار افرادی که به دلایل مختلف تماشای پخش زنده تلویزیونی را انتخاب کردند، اما اگر در موقعیت برابر قرار می‌گرفتند انتخابشان گزارش عادل فردوسی‌پور بود، اما با همه این شرایط و محدودیت‌ها، باز هم تعداد کسانی که تلویزیون را انتخاب نکردند به یک میلیون نفر نزدیک شد! آیا مدیران شبکه سوم سیما، به عنوان زیرمجموعه‌ای از صداوسیمای ملی ایران،

حواسشان به این خواست عمومی هست؟

شاید بد نباشد شبکه سوم سیما برای حمایت از این خواست میلیونی، از تصمیم قبلی خود دست بردارد. تغییر یک تصمیم هیچ کسی را کوچک نکرده است.

‌* صفحه فارسی اینستاگرام AFC در تاریخ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ راه‌اندازی شده است.


منبع:خبرورزشی

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید