رئیس‌جمهور گفت: مدت زیادی بود که می‌گفتند که چند کشور واکسیناسیون را شروع کرده‌اند چرا ایران شروع نکرده است. از امروز آنها چه می‌خواهند بگویند؟ با بهانه دیگری فریادشان بلند می‌شود.

مسئولان آماده هستند هر کجا که احساس دغدغه و خطر می‌شود پیشگام باشند/ما با دست بسته شنا می‌کنیم، دنیا با دست باز

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، حسن روحانی در آئین افتتاح طرح‌های ملی وزارتخانه‌های نیرو و ورزش با بیان اینکه خوشحال هستم که در این ایام مبارک هر روز شاهد افتتاح‌های متنوعی در سراسر کشور هستیم، تصریح کرد: آغاز واکسیناسیون در کشور که یکی از مطالبات مردم نیز بود کار مهمی بود. اینکه وزیر بهداشت واکسیناسیون را از فرزند دانشجو و جوان خودشان را آغاز کردند کار بسیار خوبی بود و نشان می‌دهد که هر  اقدامی در زمینه مقابله با کووید ۱۹ می‌شود، بر مبنای برنامه‌های حساب شد، تخصصی و علمی این کار را انجام می‌دهند.

وی افزود: جان و سلامت مردم برای ما مهم ترین مسئله است و همه مسئولان کشور آماده هستند هر کجا که احساس دغدغه و خطر می‌شود پیشگام باشند و همه بدانند که برنامه بی‌حساب و بی‌مطالعه برای مردم مدنظر قرار نگرفته است.

رئیس جمهور با بیان اینکه تعجب می‌کنم که خارج نشین‌ها از امروز به بعد چه میخواهند بگویند، اظهار داشت: مدت زیادی بود که می‌گفتند که چند کشور واکسیناسیون را شروع کرده‌اند چرا ایران شروع نکرده است. از امروز آنها چه می‌خواهند بگویند؟ با بهانه دیگری فریادشان بلند می‌شود.

وی گفت: مردم ایران، مردم بزرگی هستند و منتخبین مردم خادمان این سرزمین هستند و آنچه که در توان دارند را  انجام می‌دهند. ما با دست بسته شنا می‌کنیم، دنیا با دست باز؛ آنها ما را در یک جنگ اقتصادی قرار داده اند اما ما با همان دست بسته و با لطف خداوند و همت، ایثار و فداکاری مردم است، هم پیشرفت می‌کنیم.

وی با اشاره به افتتاح های وزارت نیرو اظهار داشت: افتتاح دوم ماه در زمینه در حوزه برق بود که نیروگاه ۱۶۰ مگاواتی در اردبیل افتتاح شد. همچنین افتتاح تصفیه خانه آب و فاضلاب را داشتیم که بسیار ارزشمند است. امروز دولت تدبیر و امید بعد از هفت سال و نیم به افتتاح ۵۰ سد رسید، اگر روزهای اول به مردم می‌گفتیم که می‌خواهیم بیش از ۵۰ سد را در این دولت به افتتاح برسانیم، باورشان نمی‌شد.

وی با اشاره به افزایش تعداد سدها تا پایان دولت به ۵۷ عدد، گفت: اگر تحریم نبود و آمریکایی‌ها جلوی ما را نمی‌گرفتند یعنی به جای این تعداد سد ۷۰ یا ۸۰ سد افتتاح می‌شد. آنها جلوی میلیون‌ها متر آب را گرفتند و تحریم مانع آب شد. اینکه این شدها را افتتاح می‌کنیم حاصل برجام است. یعنی از سال ۹۴ که دست و پای ما باز و سرمایه‌گذاری‌های ما آغاز شد، بخشی از این سدها را از سال ۹۴ و ۹۵ شروع و به ثمر رساندیم.

وی با تاکید بر اینکه کسانی که در حوزه و زمینه تبلیغات صحبت می‌کنند همه ابعاد مساله را در نظر گیرند، گفت: به حمدالله در زمینه آب و برق مشکل و کمبودی نداریم که مسئله بسیار مهمی است.

وی افزود: اگر در شرایط کرونا دچار مشکل بودیم و اگر در برق دچار مشکل بودیم و کاری نمی‌توانستیم بکنیم، مدافعان سلامت ما چگونه می توانستند کار انجام دهند و چقدر برق اضطراری می‌توانست به آنها کمک کند و تا چند ساعت می توانند از برق اضطراری استفاده کنند.

روحانی اضافه کرد: در فصل تابستان در اوج گرما آب قطع نشد اما وقتی حادثه ای رخ می‌دهد و در جایی آب یا برق یا گاز برای چند ساعت قطع می‌شود که باید تلاش کرد آن چند ساعت هم نباشد، اما در عین حال فرصتی است که مردم کاملاً لمس می کنند زیربناها چیست یعنی اگر این گاز یک ساعت بعد شود در سرمای زمستان چه پیش می‌آید. اگر بنزین و گازوئیل برای یک روز قطع شود چه می شود. این خدماتی که دولت به طور مرتب دارد ارائه می کند و به طور عادی در اختیار مردم دارد قرار می گیرد، احساس نمی شود. 

وی افزود: مثلا یک جایی برویم که بخواهیم از بنزین استفاده کنیم و بنزین نباشد یا گازوئیل و گاز نباشد و قطع شده باشد یا اینکه برق قطع شده باشد چون این کم اتفاق می‌افتد مانند ماهی است که در آب و اهمیت آن را حس نمی کند.

روحانی خاطرنشان کرد: خدماتی که در دوران تحریم انجام گرفت بسیار بزرگ است. پویش پنجشنبه های الف ب ایران که از سال گذشته آغاز شد و امسال هم ادامه یافت، غیر از طرح‌های بزرگی که افتتاح می شود، برای مردم نشاط ایجاد می کند.

رئیس جمهوری گفت: امسال به خاطر کرونا سفرهای ما محدود بود اما به صورت ویدئو کنفرانسی توانستیم هر پنجشنبه و همچنین امروز چهل و نهمین طرح امسال را افتتاح کنیم به طور عادی هر پنجشنبه آیین افتتاح داشتیم و اکنون در دهه فجر هم روزهای دهه فجر به پنجشنبه‌ها اضافه شده است.

رییس دولت تدبیر و امید این افتتاحیه‌ها را جدای از تحول بزرگ در اقتصاد، مسائل زیربنایی و آسایش مردم کشور، ایجاد یک نشاط بزرگ برای مردم توصیف کرد و گفت: وقتی مردم  می بینند جوانان،کارگران، مهندسین، مدیران یک لحظه دست روی دست نگذاشتند و در شرایط تحریم در طول سال افتتاح هایی داشته‌اند و در هر افتتاح از ۵ هزار تا ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده، در بین شان نشاط ایجاد می شود.

وی اضافه کرد: خوشحالم در زمینه آب و برق در این دولت کار بسیار ارزشمندی انجام شده و در تراز کشورهایی پیشرفته است و وقتی با دولتهای گذشته خود مقایسه می کنیم شرایط ما با وجود همه فشارها شرایط بهتری است که بسیار سپاسگزارم.

روحانی درباره اهمیت ورزش گفت: طرح های بزرگ ورزشی هم افتتاح کردیم چون ورزش بسیار مهم است. ظاهر ورزش یک چیز تجملی است اما ورزش یعنی سلامت روح و جسم با هم و یعنی نشاط و تحرک.

وی ادامه داد: در ورزش هایی که در مسابقات جهانی حضور پیدا می کنیم مساله ملی هم مطرح می‌شود و خوشبختانه در این دولت هم حضور در میدان های ورزشی بین‌المللی و هم مدال هایی که به دست آورده‌ایم، بیشتر بوده است.

رییس جمهوری با بیان رو به رشد و گسترش بودن فضاهای ورزشی ما در دولت تدبیر و امید گفت: فضاهای ورزشی ما از ۴۰ هزار در سال ۹۲ امروز به ۶۱ هزار فضای ورزشی رسیده است این تحولی بزرگی است که در این دولت افتتاح شده است.

وی ادامه داد: این نشان می‌دهد همه مردم،بخش خصوصی، وزارتخانه‌ها و به ویژه وزارت ورزش و جوانان فعال هستند و از وزارت ورزش به خاطر این افتتاحیه‌ها تشکر می کنم و بار دیگر به مردم عزیزمان تبریک می‌گویم و همه این طرح‌ها که برای مردم ایران است، مبارک باشد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید