چه بلایی سر بایدن آمده و قرار است چه اتفاقی برای او بیفتد؟ پاسخ کوتاه این است؛ هیچ بلایی سر بایدن نیامده و او همانی است که قبل از انتخابات بوده است.

از جواب خواب آلود تا باد شکم جو بایدن؛ چه بلایی سر رییس جمهور آمریکا آمده است؟

سلام نو کیوان پیشرویان: آخرین چیزی که کسی فکر می‌کرد تبدیل به خبر مهم رسانه‌ها شود باد شکم یک سیاستمدار بود، حالا اما چنین شده است. روزنامه انگلیسی دیلی میل در گزارشی عنوان کرده است که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا، در اجلاس اقلیمی گلاسکو در حین دیدار با کاملیا همسر پرنس چارلز، با صدای بلند و طولانی باد شکم اش، کاملیا را شوکه کرد.

این نخستین بار نیست که رفتارهای عجیب بایدن به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است. از سرخوردن روی پله‌های هواپیماها، تا اشتباه گفتن نام چهره‌های مختلف و در نهایت چرت‌های گاه و بی‌گاه رییس جمهور آمریکا بارها به شکلی ناخوشایند در قاب رسانه‌ها قرار گرفته است.

حالا با این حجم اشتباهات یک سوال مهم پیش روی همه قرار دارد؛ چه بلایی سر بایدن آمده و قرار است چه اتفاقی برای او بیفتد؟ پاسخ کوتاه این است؛ هیچ بلایی سر بایدن نیامده و او همانی است که قبل از انتخابات بوده است. این حرف به معنای تخفیف شخصیت و توامندی‌های بایدن نیست بلکه به معنای پذیرش واقعیت و البته به یادآوردن این مسئله است که رسانه‌ها بخش مهمی از تصویر شما نزد افکار عمومی را می‌سازند.

بایدن وقتی رییس جمهور آمریکا شد که ۷۸ ساله بود. این یعنی او پیرترین رییس جمهور آمریکا است. پیری به طور طبیعی باعث ضعف‌هایی در هر انسانی می‌شود، ضعف‌هایی که بیشتر جسمی هستند. آیا بایدن قبل از ریاست جمهوری این ضعف‌ها را نداشت؟ ما پاسخ دقیقی به این سوال نداریم، اما می‌توان گفت او بخش مهمی از این ضعف‌ها را داشت، اما این ضعف‌ها به دو دلیل دیده نمی‌شدند.

دلیل اول این است که جایگاه ریاست جمهوری آمریکا حداکثر توانمندی یک فرد را نیاز دارد. بایدن به عنوان یک شهروند یا حتی یک مدیر یا سیاستمدار میان رده می‌توانست همچنان موفق باشد، اما ریاست جمهوری آمریکا بیشترین حد انرژی را از او می‌گیرد و بایدن ۷۸ ساله را هر روز به چالش می‌کشد. در چنین شرایطی نه تنها ضعف‌های پنهان دیده می‌شوند بلکه فشار ناشی از کار باعث افزایش نقاط ضعف نیز می‌شوند.

دلیل دوم هم نظر رسانه‌ها نسبت به بایدن است. جو بایدن در زمان انتخابات تنها شانس شکست ترامپ بود و اکثر رسانه‌های جریان اصلی ضد ترامپ بودند. در نتیجه آن‌ها خودآگاه و ناخودآگاه تلاش می‌کردند تا بهترین تصویر ممکن از یک معاون رییس جمهور سابق و یک سناتور خوش سابقه را ارائه کنند. با این همه اشتباهات بایدن در ماجرای افغانستان و ضعف‌های دیگر دولت آمریکا باعث شد تا قهرمان دوران انتخابات از چشم رسانه‌ها بیفتد و آن‌ها دیگر مثل سابق به حمایت از او نپردازند.

با این شرایط چه بلایی سر جو بایدن خواهد آمد؟ چند گزینه پیش روی بایدن است. سناریو اول این که با افزایش سن و شدت گرفتن ضعفش از ریاست جمهوری کنار برود تا کاملا هریس که امروز معاون اول رییس جمهور است جانشین او شود.

سناریو دوم این است که بایدن به لطف معاون اول، مشاوران و پزشکانش دوران ریاست جمهوری را قدرت کافی طی کند و چند دست آورد هم مهم نیز داشته باشد؛ ‌دست آوردهایی در حوزه اقتصاد، اشتغال، حقوق زنان و سیاست خارجی. در این سناریو کاملا هریس می‌توان جدی‌ترین نامزد دمکرات‌های برای انتخابات بعدی ریاست جمهوری باشد.

گزینه بعدی اما بدترین سناریوت برای دمکرات‌ها است. در این سناریو بایدن کژدار و مریز به راه خود ادامه دهد و دوران ریاست جمهوری را به پایان برساند. این سناریو بدترین سناریو برای دمکرات‌ها است چون انتهای یک دولت نیم بند یک دولت جمهوری خواه نشسته است، دولتی که ترامپ می‌تواند رییس جمهورش باشد.

نکته قابل توجه این است که هر سه سناریو تقریبا شانس برابر دارند تا بتوانند از یک ایده و سناریو ساده به یک واقعیت ملموس بدل شوند و سرنوشت آمریکا را عوض کنند.

کد خبرنگار: ۹
۸دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    1 0
    قتل که نکرده بیچاره بادمعده اش رارفع کرده یک ترزیرزبانتان نماندواقعابیچشم وروهستیدکارهمه انسانهاست خلاف شرع که نیست پیری وهزارعیب شرعی
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    2 1
    ناجیان دنیارا ببین !!! اونا نمی تونن خودشونو نگهدارن اونوقت مدعی هستن که ما می تونیم مشکل دنیا و کشورها را حل کنیم قدرت و ابهت آمریکا بااین رفتار رئیس جمهورش زیر سئوال میره
  • طاها IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    1 0
    اگر راست میگی فیلمش رو بذار
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      0 0
      حالا فیلمش رو هم دیدی، چی بهت میرسه!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید