این لایحه جدید، با این پیش فرض که تمامی محصولات صادره از سین‌کیانگ، توسط نیروهایی تولید می‌شوند که به کار اجباری واداشته شده‌اند،‌ ارائه شده است.

طرح ممنوعیت واردات از سین‌کیانگ چین در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: مجلس نمایندگان آمریکا طرح ممنوعیت واردات از سین‌کیانگ‌ چین را تصویب کرد.

این لایحه جدید، با این پیش فرض که تمامی محصولات صادره از سین‌کیانگ، توسط نیروهایی تولید می‌شوند که به کار اجباری واداشته شده‌اند،‌ ارائه شده است.

مجلس نمایندگان در هفته گذشته نسخه خود از این طرح را تصویب کرد که به تصویب سنا نرسید، انتظار می‌رود سنای آمریکا، نسخه جدید را تصویب کرده و آن را به کاخ سفید بفرستد؛ جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا گفته است که آن را امضا خواهد کرد.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: دولت با کنگره همکاری نزدیکی خواهد داشت تا اطمینان حاصل کند که زنجیره تامین جهانی، عاری از کار اجباری است.

جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های مجلس نمایندگان و کنگره آمریکا، ماه‌هاست که بر سر تصویب قوانین مربوط به اویغورها با یکدیگر درگیر هستند.

سین‌کیانگ منطقه‌ای است که بخش اعظم مواد و کالاهای موردنیاز در ساخت پنل‌های خورشیدی در جهان، در آنجا تولید می‌شود و پکن اتهامات وارد به خود در آن منطقه را رد می‌کند؛ اما دولت آمریکا و دیگر گروه‌های حقوق بشری می‌گویند که دولت چین در آنجا در حال نسل‌کشی بوده و شبکه‌ای از اردوگاه‌ها را برای بازداشت اویغورها و دیگر گروه‌های مسلمان برپاکرده‌ است.

جمهوری‌خواهان، دموکرات‌ها و بایدن را به "دست‌دست کردن" متهم کرده و می‌گویند بایدن نمی‌خواهد این قانون، بر دستور کار انرژی‌های تجدید پذیرش تاثیر بگذارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید