هزاران نفر از مردم کانادا در واکنش به اعمال سیاست‌های کرونایی از سوی دولت این کشور اقدام به برپایی تظاهرات در شهرهای مختلف از جمله تورنتو کردند.

موج اعتراضات به محدودیت‌های کرونایی در کانادا به خیابان‌ها رسید

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از رویترز نوشت: این جنبش اعتراضی در ابتدا در مخالفت با الزام واکسیناسیون آغاز شد، اما سپس به مخالفت با تمهیدات بهداشت عمومی و عملکرد دولت جاستین ترودو نخست وزیر کانادا تبدیل شد.

معترضان در هشت روز گذشته مرکز شهر اوتاوا را بند آورده اند. برخی از شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی نیز پرچم نازی ها را به اهتزاز درآورده و برخی نیز از تمایل به انحلال دولت کانادا سخن گفته اند.

«عمر الغبرا» وزیر حمل و نقل کانادا ضمن درخواست از اعتراض کنندگان برای بازگشت به خانه هایشان گفت: معترضان در اوتاوا نظرشان را بیان کرده اند. کل کشور صدای آنها را شنیده است.

براساس اعلام پلیس، حدود ۵ هزار نفر در اوتاوا تظاهرات کردند در حالی که صدها نفر دیگر نیز در تورنتو و کبک تجمع داشتند.

پلیس اوتاوا که نسبت به سرکوب اعتراض ها هشدار داده است، منابع کافی برای پایان دادن به تجمعات اعتراضی در اختیار ندارد.

پیشتر کامیون داران مرکز شهر اوتاوا را به مدت چند روز مسدود کردند و گفتند قصدی برای ترک پایتخت کانادا تا زمان لغو واکسیناسیون اجباری از سوی دولت ندارند.

به رغم شکایت شهروندان کانادایی نسبت به آلودگی و رفتار خشن برخی کامیون‌داران، پلیس اتاوا از پایان دادن به اعتراض ها خودداری کرده است.

ترودو که خود و خانواده اش به کرونا مبتلا شدند، ضمن محکوم کردن و تاکید بر لزوم خاتمه دادن به اعتراض ها گفت که کانادایی‌ها از رفتار برخی معترضان منزجر شده‌اند.

اعتراض رانندگان کامیون باعث اختلال و یا بسته شدن بخشی از مرزهای بین دو کشور آمریکا و کانادا شده و رانندگان کامیون برای ادامه اعتراض های خود به سمت اوتاوا روانه شده‌اند.

در همین حال، نتایج تازه ترین بررسی ها حاکی است که در آمریکا و کانادا میزان ابتلا به ویروس کرونا ۳۸ درصد کاهش یافته است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید