دوست محمدی با اشاره به اهمیت دوران عید در کنکور گفت: دانش آموزان صد در صد باید در دوران عید مطالعه کنند چون این کار برای همه دانش آموزان دست آورد دارد. البته این دست آورد برای هر کس به اندازه خودش است. اما به هر شکل عید دوران جمع بندی است و به هر کس به اندازه تلاشی که کرده و می‌کند بازخورد می‌دهد.

داوطلبی که امروز کنکور ۱۴۰۱ را کنار بگذارد سال بعد هم موفق نمی‌شود / فصل جابه‌جایی رتبه‌های کنکور الان است

 سلام نو – سرویس اجتماعی:  این روزها با نزدیک شدن به عید نوروز نگرانی استرس یک گروه بیش از دیگران است و آن هم دانش آموزان کنکور است، به خصوص دانش آموزانی که تا اینجا تلاش چندانی نکردند و خود را عقب‌تر از دیگر دوستان و همکلاسی‌هایی که دارند می‌بینند. این عقب ماندگی باعث نگرانی، افسردگی و حتی کنار کشیدن کامل از مطالعه می‌شود.

بسیاری از دانش آموزان فکر می‌کنند از اینجا به بعد کار تمام است و هیچ کاری نمی‌توان کرد و در بهترین حالت از امروز باید برای سال بعد تلاش کرد. اما علیرضا دوست‌محمدی، مدرس و مشاور کنکور در گفت‌وگو با سلام نو نظر دیگری را مطرح می‌کند.

او در پاسخ به این پرسش که مطالعه فشرده در دوران عید، اردوهای عید و آغاز کردن کار در این دوران مفید است و دست آوردی دارد یا بهتر است دانش آموز از امروز به فکر کنکور ۱۴۰۲ باشد گفت:

دانش آموزان صد در صد باید در دوران عید مطالعه کنند و اگر می‌توانند حتما در اردوهای عید مدارس یا موسسات معتبر شرکت کنند چون این کار برای همه دانش آموزان دست آورد دارد. البته این دست آورد برای هر کس به اندازه خودش است. اما به هر شکل عید دوران جمع بندی است و به هر کس به اندازه تلاشی که کرده و می‌کند بازخورد می‌دهد.

دانش آموزی که از اول تلاش کرده نسبت به دانش آموزی که هیچ کاری نکرده یا کم کار کرده حتما متفاوت است و بحث جمع بندی متفاوتی دارد و باید روش متفاوتی را در پیش بگیرد، اما این به معنای از پیش شکست خورده بودن او نیست. استفاده از این زمان بهتر از استفاده نکردن از آن است. کسی که امروز بخواهد کنکور ۱۴۰۱ را کنار بگذارد و برای سال بعد تلاش کند مطمئن باشد که سال دیگر هم کاری نمی‌کند و دنبال راه فرار دیگری می‌گردد.

ما باید بدانیم بعد از بهمن فصلِ جابه‌جایی رتبه‌ها است. یک دانش آموز با رتبه خوب می‌تواند در همین زمان رتبه خود را با دانش آموزی که پیش از این از او ضعیف‌تر بود عوض کند و این دوران برخلاف تصورها پایان راه نیست، بلکه به نوعی آغاز مرحله آخر یک رقابت طولانی است.

دوست‌محمدی با اشاره به مسیری که دانش آموزان کم‌تر مطالعه کرده باید طی کنند گفت:

در ابتدای سال می‌توان برای دانش آموزان یک نسخه واحد پیشنهاد کرد ولی در چنین زمانی دانش آموز به یک نسخه و برنامه‌ریزی اختصاصی و منحصر به فرد نیاز دارد. دانش آموزی که تا امروز کار چندانی نکرده باید به دو نکته اصلی توجه کند. یکی اینکه برخی مباحث پیش نیاز مباحث دیگر و بعضی مباحث به طور کلی مستقل هستند. باید دانش آموز با توجه به این دو نکته ارزیابی شود و مباحثی که در آن توانمد است شناسایی شود. با کار کردن روی نقاط قوت یا مباحث مستقل باید مشخص شود که چه مباحثی از مطالعه حذف شوند و چه مباحثی تقویت شوند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا مسیر مدنظرش حتما به مشاور نیاز دارد یا خیر، گفت:

بله حتما نیاز دارد. این که دانش آموز از خود شناخت داشته باشد و نقاط ضعف خود را بشناسد خوب است ولی باز هم بهتر است با یک مشاور مناسب مشورت شود.

دوست‌محمدی درباره چگونگی شناخت یک مشاور خوب گفت:

زمانی آنقدر اطلاعات و مشاور کم بود که پیدا کردن یک مشاور خوب سخت بود، اما امروز آن قدر مشاور و تبلیغات زیاد است که شما باید آن‌ها را فیلتر هوشمندانه کنید تا به یک گزینه مناسب برسید. در یک کلام باید گفت آن موسسه، اردوی عید یا مشاوری به کار دانش آموز می‌آید که برنامه درسی او را شخصی سازی کند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید