۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
کد خبر: 55342451

قیمت نفت که در معاملات امروز به ۱۰۰ دلار در هر بشکه کاهش یافته بود، باز هم کاهش یافت و وارد کانال ۹۰ دلاری شد.

ریزش قیمت نفت به کانال ۹۰ دلار
به گزارش سلام نو به نقل از فارس؛ قیمت نفت که در معاملات امروز به ۱۰۰ دلار در هر بشکه کاهش یافته بود، باز هم کاهش یافت و وارد کانال ۹۰ دلاری شد.هر بشکه نفت برنت با ۷.۱۲کاهش ۹۹.۷۸دلار فروخته شد.

نفت خام آمریکا نیز با ۷.۶۵ دلار کاهش ۹۵.۳۶ دلار معامله شد.

به نوشته رویترز، پس از اینکه روسیه سیگنال هایی از تمایل به ازسرگیری توافق هسته ای ایران در کمترین زمان ممکن نشان داد، قیمت نفت دوباره کاهش یافته است.

از طرفی، دلیل اصلی روند کاهشی قیمت نفت، مذاکرات آتش بس روسیه و اوکراین است که از نگرانی ها در مورد اختلال در عرضه نفت کاسته و همچنین افزایش شمار مبتلایان به کرونا در چین نیز نگرانی در مورد کاهش تقاضا را تقویت کرده است.

کاهش شدید قیمت ها به دنبال بیانیه امروز، سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه مبنی بر اینکه مسکو به ازسرگیری هر چه سریعتر توافق هسته ای ۲۰۱۵ ایران تمایل دارد و منتظر لغو تحریم های واشنگتن علیه تهران است، صورت گرفت.

احیای توافق هسته ای ایران می تواند به ورود بیشتر نفت ایران به بازار بینجامد.

بهای هر دو شاخص نفتی روز گذشته به شدت کاهش یافتند به طوری که نفت برنت ۵.۱ درصد و نفت خام آمریکا ۵.۶ درصد افت قیمتی را ثبت کردند.

چین روز سه‌ شنبه جهش شدیدی در موارد ابتلا به کرونا ثبت کرد به طوری که موارد جدید از روز گذشته بیش از دو برابر شده و به بالاترین حد در دو سال گذشته رسیده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید