سارا؛ جهانگرد و ایرانگرده، اون عاشق سفر کردنه و کلی از مقاصد گردشگری ایران و دنیا رو دیده. با سفر کردن به ۲۵ کشور دنیا و شهرها و روستاهای ایران تجربه خوبی از سفر به دست آورده و به زعم خودش معتاد به سفر شده. سارا در سفری که به جنوب ایران و چابهار داشته، به یکی از لوکیشن‌های خاص و معروف عکاسی در این منطقه هیجان‌انگیز رفته و حسابی چشمانش رو با دیدن زیبایی‌های این مکان نوازش داده. با ما همراه باشید تا از تجربه‌ی سارا در بندر بـِریس چابهار بیشتر بدونیم.

بندر برِیس، بندری شگفت‌انگیز با غروب‌های دیدنی از نگاه سارا

سلام نو - سرویس گردشگری: سارا از موقعیت مکانی این بندر منحصربه‌فرد و دیدنی و علت جذب گردشگر به اون می‌گه: "اینجا بندر بـِریس چابهاره که در شهرستان دشتیاری استان سیستان و بلوچستان و در فاصله ۶۵ کیلومتری شرق چابهار قرار گرفته. این بندر و اسکله یکی از بزرگ‌ترین روستاهای استانه و محلیه برای صیادی و توقف کشتی و لنج‌های بزرگ و کوچیک که منظره‌ی پهلو گرفتن‌شون در این روستای بندری، تصویر بسیار زیبایی رو خلق کرده و گردشگران رو به این منطقه کشونده."

بندر برِیس، بندری شگفت‌انگیز با غروب‌های دیدنی از نگاه سارا

اون از نحوه رسیدن به بریس می‌گه و پیشه مردمان این دیار رو این‌طور توصیف می‌کنه: "برای رسیدن به این بندر و دیدن قایق‌های کوچیک و بزرگش باید حدود ۶۵ کیلومتر از مرکز چابهار دور بشین و از کنار سواحل بی‌نظیر و طلایی مکران به سمت شرق برید تا بعد از دیدن کوه‌های مریخی به این بندر زیبا برسین. اینجا بندری‌ ۲۰۰ ساله در سواحل دریای عمانه که صیادی در اون حرف اول و آخر رو می‌زنه. شغل اکثر مردم این روستا صیادیه و ماهی شیر، شوریده، کوسه ماهی، میگو معروف‌ترین محصولات دریایی این بندر به شمار میان."

سارا در ادامه از روستای بریس قدیم و امواج مرتفع و بهترین زمان برای حضور در این بندر مثال‌زدنی توضیحاتی می‌ده: "روستای بریس قدیم رو هم میتونین در ۵ کیلومتری روستای جدید ببینین که دیگه الان تقریبا متروکه شده. توی تابستون هم به خاطر مواج شدن دریا می‌تونین شاهد موج‌هایی با ارتفاع زیاد و آبفشان‌های جذابی در این منطقه باشین. اینم بگم غروب بندر بریس، بسیار زیبا و معروفه و بهتره زمان‌بندی سفرتون رو جوری انجام بدین که موقع غروب به اینجا برسین."

بندر برِیس، بندری شگفت‌انگیز با غروب‌های دیدنی از نگاه سارا

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید