گنجینه‌ای باستان‌شناسی، در گورستانی در نزدیکی رود دانوب آلمان، کشف شد که مربوط به سال‌های ۵۰۰ تا ۶۰۰ پس از میلاد است.

گنجینه‌ای باستان‌شناسی در گورستانی در آلمان کشف شد

به گزارش سلام نو به نقل از لایوساینس، در منطقه Geisingen-Gutmadingen در Tuttlingen، در جنوب غربی آلمان، باستان‌شناسان موفق به کشف گورستانی شدند که در آن قبرهایی با جذابیت‌های خاص وجود دارد. از آن جمله می‌توان به قبری از دوران نوسنگی (عصر حجر) اشاره کرد که مربوط به هزاره سوم قبل از میلاد است و حاوی سفال‌های متمایز از فرهنگ Corded Ware است. آن‌ها همچنین ۱۴۰ گور اوایل قرون وسطی را پیدا کردند که مربوط به سال‌های ۵۰۰ تا ۶۰۰ پس از میلاد است که حاوی اشیائی از جمله شمشیر، نیزه، سپر، شانه استخوانی، لیوان نوشیدنی و گوشواره است. 

درواقع می‌توان گفت باستان‌شناسان به گنجینه باستان‌شناسی دست یافته‌اند که شامل سفال‌های عصر حجر و گورهای قرون وسطایی با شمشیر و جواهراتی است که سابقه طولانی سکونت انسان را در نزدیکی رودخانه دانوب در آلمان نشان می‌دهد. این یافته‌ها توسط تیمی از شرکت باستان‌شناسی ArchaeoTask GmbH بدست آمده است. 

2

شهردار مارتین نوبرگر دراین باره گفت: منطقه گوتمادینگن احتمالاً بسیار قدیمی‌تر از آن چیزی است که قبلاً تصور می‌کردیم. این منطقه بر اساس اولین سوابق مکتوب سکونت در آنجا به سال ۱۲۷۳ تاریخ‌گذاری شده بود. 

می‌توان گفت، گور عصر حجر به حضور مردمی از The Corded Ware اشاره می‌کند که امروزه بیشتر به خاطر سفالینه‌هایشان معروف هستند چراکه این سفال‌ها تزیینات خاصی دارند که از آن جمله می‌توان به خطوط هندسی تزئینی اشاره کرد که ردی از طناب فشار داده شده به گل رس را دارند. این افراد احتمالاً دامدارانی بودند که از حیواناتی مانند گاو و گوسفند نگهداری می‌کردند و برخی نیز به کشاورزی اولیه محصولاتی مانند جو می‌پرداختند. به گفته مقامات محلی، گورهای مربوط به این دوره در جنوب غربی آلمان نادر است. در سایرگورهای کشف شده، مردان با سلاح و زنان همراه با جواهرات و مهره‌های تزیینی دفن شده‌اند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید