امروزه بسیاری از افراد دوست دارند که سایت آنها در صفحه یک گوگل باشد؛ زیرا سایتی که صفحه یک گوگل است بیشتر دیده می شود و قاعدتا فروش بیشتری هم دارد. به همین خاطر امروزه سئو بسیار اهمیت پیدا کرده است.

بک لینک pbn چیست و چه کاربردی  دارد؟

بهینه سازی سایت یک پروسه ای می باشد که باید به درستی انجام شود و امروزه نمی توان فقط با استفاده از محتوای سئو شده به صفحه یک گوگل دست پیدا کرد. عوامل بسیار زیاد دیگری روی رشد سایت شما تاثیر دارد که یکی از آنها بک لینک است. Pbn یکی از تکنیک های بک لینک است که امروزه استفاده می شود. در این مطلب به طور کامل به معرفی بک لینک pbn می پردازیم، با تهران لرن همراه باشید:

معرفی بک لینک pbn

ابتدا باید بدانید که pbn مخفف کلمه Private Blog Network است. به سایت ها و وبلاگ هایی که برای رشد یک سایت مرکزی ساخته می شوند و در آنها لینک به سایت اصلی داده می شود؛ pbn گفته می شود. به طور کلی می توان گفت که پی بی ان یکی از تکنیک های لینک بیلدینگ یا لینک سازی است. البته باید بدانید که زدن بک لینک pbn باید به درستی انجام شود. اگر این لینک سازی به درستی و با احتیاط بالا انجام شود باعث ارتقا رتبه سایت شما می شود ولی اگر گوگل متوجه شود که آن سایت ها و وبلاگ ها نیز متعلق به شماست ، شما با جریمه های سنگین گوگل روبرو خواهید شد.

مزایای بک لینک pbn

همانطور که گفته شد لینک سازی pbn باید با احتیاط انجام شود و همراه با خطر است؛ ولی با توجه به خطراتی که دارد؛ دارای مزایایی هم می باشد که در ادامه با آنها آشنا می شویم.

استفاده از دامنه های متفاوت

امروزه وب سایت هایی که بک لینک میفروشند اعتبار بالایی ندارند و همچنین آن وب سایت ها مرتبط با حوزه کاری شما نیستند؛ در نتیجه بک لینک هایی که خریداری می کنید اعتبار کمی دارند. اگر شما اقدام به زدن pbn کنید می توانید برای pbn خود دامنه هایی که اعتبار بالا دارند و غیر فعال شده اند خریداری کنید و برای پی بی ان استفاده کنید. در نتیجه ارزش لینک هایی که می سازید از نظر گوگل بالا است.

امکان کنترل لینک ها

در این روش شما می توانید بک لینک های pbn را به راحتی کنترل کنید و اگر گوگل متوجه شود که شما pbn زده اید به راحتی می توانید لینک های مخرب را شناسایی کنید و حذف کنید.

نیازی به مذاکره ندارد

شما زمانی که می خواهید بک لینک از سایت های معتبر دریافت کنید باید با مدیر وب سایت ها مذاکره کنید تا قبول کنند. مطلب شما را داخل سایتشان قرار دهند و همچنین باید هزینه بابت آن مطلب پرداخت کنید. ولی در روش pbn دیگر نیازی به مذاکره و پرداخت هزینه نیست و شما می توانید به راحتی بک لینک های لازم برای سایت اصلی خود بسازید.

معایب pbn

Pbn با مزایایی که دارد؛ دارای معایبی نیز می باشد. در ادامه با معایب بک لینک pbn آشنا می شویم.

خطر جریمه شدن از طرف گوگل

ابتدا باید بدانید که تکنیک بک لینک زدن به روش pbn جز سئوی کلاه سیاه است. اگر ربات های گوگل متوجه شوند که شما از این تکنیک برای لینک سازی استفاده کرده اید؛ سایت شما مشمول جریمه های گوگل است. در نتیجه اگر قصد داشتید که به روش pbn لینک سازی کنید حتما با احتیاط کامل انجام دهید.

زمان بر بودن

در این روش شما باید چندین سایت طراحی کنید و در آنها مطالب و تصاویر به روز قرار دهید که این کار ها بسیار زمان بر است. در نتیجه شما اگر می خواهید از این روش برای لینک سازی استفاده کنید باید یک برنامه ریزی بلند مدت داشته باشید.

هزینه بالای ساخت pbn

یکی دیگر از معایب این کار این است که هزینه بالایی باید برای ساخت pbn پرداخت کنید. زیرا شما باید چند سایت طراحی کنید که همه این وب سایت ها به هاست، دامنه و تولید محتوا نیاز دارد. برای هر کدام از این ها باید هزینه کنید تا بتوانید لینک های خوبی بسازید.

بک لینک pbn چیست و چه کاربردی  دارد؟

دلیل حساسیت گوگل به pbn چیست؟

این تکنیک لینک سازی جز تکنیک هایی است که تاثیر بسیار زیادی روی رتبه سایت شما دارد. یعنی زمانی که یک سایت از این روش برای لینک سازی استفاده کند رشد بسیار بیشتر و بهتری دارد نسبت به سایتی که از این تکنیک استفاده نمی کند. به همین خاطر گوگل روی این روش لینک سازی بسیار حساس است و اگر متوجه شود جریمه سنگین می کند. 

گوگل چگونه pbn را تشخیص می دهد؟

همانطور که گفته شد گوگل روی این تکنیک لینک سازی حساس است و از روش های مختلف می تواند آن را تشخیص دهد. در ادامه به معرفی چند روش گوگل که با استفاده از این روش ها pbn را تشخیص می دهد می پردازیم.

دامنه ها به نام یک فرد باشد

اولین روش که گوگل می تواند pbn را شناسایی کند از طریق مالکیت دامنه ها است. اگر گوگل متوجه شود که دامنه سایت هایی که در یک شبکه قرار دارند و این سایت ها در حال تقویت یکدیگر هستند؛ به نام یک شخص است یا توسط یک شرکت واسطه ثبت شده باشند؛ گوگل متوجه می شود که این سایت ها pbn هستند.

سایت های pbn روی یک هاست یا سرور قرار داشته باشند

گوگل به راحتی می تواند شرکت ارائه دهند هاست یا IP سایت ها را شناسایی کند. اگر سایت های لینک سازی pbn بر روی یک سرور قرار گرفته باشند یا دارای یک IP مشخص باشند؛ احتمال این که توسط گوگل شناسایی شود بسیار زیاد است.

سایت های pbn دارای اطلاعات تماس و برندینگ مشابه است یا تغییر می کند

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که افراد در ساخت pbn انجام می دهند این است که از اطلاعات تماس، برندینگ، محتوا و تصاویر مثل هم در همه سایت ها استفاده می کنند. با این کار گوگل می تواند به راحتی سایت ها را شناسایی کند و هدف شما برای راه اندازی این سایت ها متوجه شود.

بک لینک pbn چیست و چه کاربردی  دارد؟

نتیجه گیری

بک لینک سازی به روش pbn یکی از روش هایی است که بسیار روی تقویت وبسایت اثر دارد ولی باید بدانید اگر در این روش کوچکترین اشتباه انجام دهید روی کل سایت مرکزی شما تاثیر می گذارد. سایت های بسیار زیادی بوده اند که در این روش با کوچک ترین اشتباه به جای رشد سایت با افت رتبه مواجه شده اند و کل ترافیک ورودی خود را از دست داده اند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید