۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
کد خبر: 55384940

قیمت دینار عراق برای امروز در بازار آزاد دو هزار و ۶۰ تومان فروخته شد که نسبت به دیروز ۲۰ تومان گران‌تر شد.

قیمت دینار عراق گران شد

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، قیمت دینار عراق امروز چهارشنبه ۹ شهریور با رشد ۲۰ تومانی به دو هزار و ۶۰ تومان افزایش پیدا کرد. دینار عراق به‌شکل صدتایی فروخته می‌شود و نرخ دو هزار و ۶۰ تومانی آن در بازار آزاد درقیاس با ابتدای شهریور که هنوز سفرهای زائران اربعین به عراق آغاز نشده بود، سه درصد رشد داشته است. درقیاس با ابتدای سال رشد قیمت دینار عراق به ۱۵ درصد می‌رسد و خرید این اسکناس درقیاس با اربعین پارسال تقریبا ۱۰ درصد بیشتر تمام می‌شود.

افزایش قیمت دینار 

به گزارش فرارو، قیمت دینار عراق امروز چهارشنبه نهم شهریور در بازار آزاد به دو هزار و ۶۰ تومان رسید. امروز اسکناس ۱۰۰ دیناری عراق را در بازار آزاد نسبت به سه‌شنبه ۲۰ تومان گران‌تر فروختند. درقیاس با اولین روز شهریور که هنوز سفر زائران اربعین آغاز نشده بود، شاهد رشد ۵۵ تومانی قیمت دینار عراق هستیم و این عدد معادل افزایش سه درصدی ارزش این اسکناس به‌شمار می‌رود. روز اول شهریور امسال خرید ۱۰۰ دینار عراق دو هزار و پنج تومان تمام می‌شد. روز دوم شهریور این رقم دقیقا به دو هزار تومان رسید.

روزهای سوم و چهارم شهریور ۱۰۰ دینار عراق را دو هزار و ۳۵ تومان معامله می‌کردند و روز پنجم شهریور این رقم به دو هزار و ۴۰ تومان افزایش پیدا کرد. روز ششم شهریور دینار عراق روند مسیر مخالف را طی کرد و آن روز دو هزار و ۱۵ تومان قیمت خورد. از روز هفتم شهریور قیمت دینار دوباره کمی زیاد شد و به دو هزار و ۳۵ تومان رسید. دیروز هشتم شهریور قیمت دینار عراق به دو هزار و ۴۰ تومان رسید و امروز شاهد فروش اسکناس ۱۰۰ دیناری عراق با قیمت دو هزار و ۶۰ تومان در بازار آزاد بودیم.

مقایسه قیمت دینار عراق نسبت به ابتدای سال

قیمت دینار عراق نسبت به ابتدای سال در بازار آزاد ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است. اسکناس ۱۰۰ دیناری عراق امروز در بازار آزاد درحالی با قیمت دو هزار و ۶۰ تومان فروخته شد که خرید این اسکناس ابتدی فروردین هزار و ۷۹۵ تومان تمام می‌شد. به این ترتیب قیمت دینار عراق در پنج ماه اخیر ۲۶۵ تومان که معادل ۱۵ درصد است، افزایش پیدا کرده است. طی این مدت سقف قیمت دینار عراق دو هزار و ۲۶۰ تومان در روز ۲۱ تیرماه امسال به‌ثبت رسیده و کف قیمت دینار عراق همان نرخ هزار و ۷۹۵ تومان در ابتدای سال محسوب می‌شود.

تغییر قیمت دینار عراق نسبت به ابتدای سال در یک نگاه

ابتدای فروردین

۹ شهریور

تغییر قیمت

سقف قیمت

کف قیمت

هزار و ۷۹۵ تومان

دو هزار و ۶۰ تومان

۲۶۵ تومان افزایش (۱۵ درصد)

دو هزار و ۲۶۰ تومان

هزار و ۷۹۵ تومان

مقایسه قیمت دینار نسبت به اربعین پارسال

خرید دینار عراق نسبت به اربعین پارسال تقریبا ۱۰ درصد بیشتر تمام می‌شود. قیمت اسکناس ۱۰۰ دیناری عراق درحالی امروز ۹ شهریور دو هزار و ۶۰ تومان به‌ثبت رسید که ۹ شهریور پارسال آن را در بازار آزاد هزار و ۸۸۰ تومان می‌فروختند. قیمت دینار ظرف یک سال گذشته در بازار آزاد ارز ۱۸۰ تومان افزایش پیدا کرده و این رشد قیمت تقریبا معادل ۱۰ درصد است. بیشترین قیمت دینار عراق طی ۱۲ ماه گذشته دو هزار و ۲۶۵ تومان در روز ۲۱ تیرماه امسال بوده و کف آن هزار و ۷۴۵ تومان در روز ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ به‌ثبت رسیده است.

تغییر قیمت دینار عراق نسبت به اربعین پارسال

۹ شهریور پارسال

۹ شهریور امسال

تغییر قیمت

سقف قیمت

کف قیمت

هزار و ۸۸۰ تومان

دو هزار و ۶۰ تومان

۱۸۰ تومان افزایش (۱۰ درصد)

دو هزار و ۲۶۰ تومان

هزار و ۷۴۵ تومان

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید