در این مقاله قصد داریم درباره بهترین پارک‌های تهران برای گردشگری با شما مطالب جالبی را به اشتراک بگذاریم. با ما همراه شوید.

بهترین پارک‌های تهران برای گردش کدامند؟

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: تهران پایتخت ایران یکی از پر رفت و آمدترین شهرهای ایران است. تهران بزرگ دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی است و به دلیل موقعیت بسیار خوب و اقتصادی که در آن وجود دارد هر سال مردم زیادی از سراسر ایران به تهران سفر و یا نقل مکان می‌کنند. در این مقاله قصد داریم درباره بهترین پارک‌های تهران برای گردشگری با شما مطالب جالبی را به اشتراک بگذاریم. با ما همراه شوید.

بهترین پارک‌های تهران برای گردشگری

  • پارک قیطریه: پارک قیطریه که در خیابان قیطریه نرسیده به میدان پیروز و جنب خیابان روشنگر قرار گرفته است به دلیل درختان صنوبر، افرا، اقاقیا، بلوط و سرو بسیار بلندی که دارد تبدیل به پارکی بسیار زیبا با آب و هوای بسیار مطبوع شده است. این پارک به زمین بازی، کافه،آلاچیق،کتابخانه و فست فودی‌های متفاوت مجهز شده است و محل بسیار زیبایی برای وقت گذرانی و تفریح کردن است.
  • پارک لاله: پارک لاله تهران واقع در خیابان کارگر شمالی جزوه یکی از بوستان‌های بسیار زیبا شهر تهران است. این پارک پیشتر به عنوان محل برای برگزاری رژه های نظامی و سوارکاری استفاده می‌شد، اما اکنون تبدیل به محلی برای گردشگری شده است. اگر به تندیس علاقه مند هستید باید بدانید که تندیس ابوریحان بیرونی و خیام در این پارک قرار داده شده‌اند و آن را تبدیل به محل مناسب برای عکاسی کرده‌اند.
  • پارک ژوراستیک تهران: پارک ژوراسیک تهران واقع در سعادت آباد، میدان بهرود در بلوار شقایق بعد از پارک پرواز است. این پارک بیش از ۳۰ هزار متر مربع مساحت دارد و دارای سی مجسمه متحرک و سی نوع از انواع دایناسورها است. این پارک به دلیل ژوراستیک بودن و دارا بودن مجسمه‌های متحرک و غیر متحرک تبدیل به مکانی بسیار جذاب برای کودکان شده است.
  • پارک جمشیدیه: اگر علاقه مند به پیاده روی هستید و از لحاظ جسمانی آمادگی تپه پیمایی کردن را دارید پیشنهاد ما به شما پارک جمشیدیه واقع در خیابان شهید باهنر است. این پارک که جزو بوستان‌های بسیار قدیمی در شهر تهران است در دامنه کلکچال قرار گرفته است. این پارک مجهز با آلاچیق مجسمه سنگی دریاچه آبشار سنگی آبنما رستوران و کافه است.
  • پارک ملت تهران: بدون تردید نام پارک ملت تهران را شنیده‌اید. این پارک که بیش از ۳۴ هکتار مساحت دارد جزو یکی از پیشرفته‌ترین پارک‌ها در شهر تهران است. شما می‌توانید در پارک ملت تهران یک روز کامل را به راحتی سپری کنید چراکه این پارک علاوه بر خوش آب و هوا بودن دارای امکانات تفریحی رفاهی بسیاری همچون باغ وحش، زمین اسکیت، کافی شاپ، سینما چهار بعدی، دریاچه زمین،بازی مخصوص کودکان و رستوران‌های بسیار شیک و خوبی است.
  • پارک آب و آتش: پارک آب و آتش واقع در ابتدای بزرگراه حقانی بعد از چهارراه جهان کودک در انتهای کوچه ژوبین قرار گرفته است. جالب است که بدانید این پارک یکی از پارک‌هایی است که گردشگران زیادی را در هنگام شب به خود جذب می‌کند چرا که دارای جاذبه‌هایی همچون فانوس، دریایی آبنما و پل ابریشم است که با نور طراحی و تزیین شده‌اند. دلیل نامگذاری‌ پارک آب و آتش این است که چندین برج آتش در اطراف پارک قرار دارند و در هنگام غروب زمانی که هوا تاریک می‌شود شعله‌ها از این مشعل‌ها با آسمان سر می‌کشند. دیدن کردن از پارک آب و آتش و به هیچ عنوان از دست ندهید.
کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید