آنتالیا یکی از شهرهای مهم و جاذبه‌های اصلی گردشگری در کشور ترکیه است. حتما شما هم نام استانبول و ازمیر را شنیده‌اید، اما حساب آنتالیا از دیگر شهرهای ترکیه جداست. آنتالیا از لحاظ جمعیت پنجمین شهر ترکیه است و جمعیتی حدود ۲۵۱۱۰۰۰ دارد. لازم به ذکر است که این آمار مربوط به سال ۲۰۱۹ می‌باشد. با ما همراه باشید تا درباره جاذبه‌های گردشگری آنتالیا بیشتر بدانید.

چقدر درباره گردشگری آنتالیا می دانید؟

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: آنتالیا یکی از شهرهای مهم و جاذبه‌های اصلی گردشگری در کشور ترکیه است. حتما شما هم نام استانبول و ازمیر را شنیده‌اید، اما حساب آنتالیا از دیگر شهرهای ترکیه جداست. آنتالیا از لحاظ جمعیت پنجمین شهر ترکیه است و جمعیتی حدود ۲۵۱۱۰۰۰ دارد. لازم به ذکر است که این آمار مربوط به سال ۲۰۱۹ می‌باشد. با ما همراه باشید تا درباره جاذبه‌های گردشگری آنتالیا بیشتر بدانید.

چه مکان‌هایی در آنتالیا وجود دارند؟

  • موزه باستان شناسی آنتالیا: موزه باستان شناسی آنتالیا که یکی از مهمترین موزه‌های باستان شناسی در کشور ترکیه است دارای ۱۳ تالار نمایشگاهی است. در این موزه باستان شناسی بیش از پنج هزار اثر هنری از منطقه آناتولی وجود دارد. جالب است که اکثر آثار هنری که در این موضوع وجود دارند مربوط به دوران عثمانی هستند.آ
  • کواریوم آنتالیا: اگر به آنتالیا سفر کردید به هیچ عنوان دیدن کردن از آکواریوم سه هکتاری آنتالیا را از دست ندهید. این آکواریوم که جزو یکی از طویلترین آکواریوم های خاورمیانه است و در سال ۲۰۱۲ ساخته شد. وجود گونه‌های جانوری متفاوت در این آکواریوم باعث شده تا این مکان بسیار خاص تر از سایر مکان‌های مشابه باشد.
  • قلعه پنبه ای: یکی از مناطق دیدنی که در شهر آنتالیا وجود دارد قلعه پنبه‌ای یا پاموک قلعه است. جالب است که رسوب‌هایی که بر روی دیواره‌های این قلعه به وجود آمدند به شکل گل پنبه هستند. علت نامگذاری این قلعه به همین دلیل است. چشمه‌های آب گرم که در مسیر این قلعه وجود دارند باعث به وجود آمدن این رسوبات سنگی زیبا شده اند.
  • شهر باستانی اسپندوس: شهر باستانی آسپندوس که در گذشته یکی از شهرهای بسیار مهم در کشور ترکیه محسوب می‌شد امروزه به دلیل وجود حمام، معابد، سالن تئاتر و کلیساهای زیبایی که در آن قرار گرفته اند تبدیل به یکی از شهرهای پربازدید در کشور ترکی شده است. شهر باستانی آسپندوس در گذشته یکی از مراکز تجاری و مذهبی کشور ترکیه بوده است.
  • شهر قدیمی: اولد تاون یا همان شهر قدیمی منطقه در آنتالیا است به دلیل وجود خانه‌های بسیار زیبایی که در آن قرار دارند تبدیل به یک قطب گردشگری شده است. خانه‌های قدیمی که در این شهر قرار دارند به رنگ قرمز هستند. مردم این شهر بسیار سرزنده و مهمان نواز هستند. این شهر برای کسانی که به عکاسی علاقه‌مندند مکان بسیار مناسبی است.

چه قوانینی را باید در آنتالیا رعایت کنید؟

همانطور که می‌دانید که کشور ترکیه یک کشور مسلمان است. افرادی که به ترکیه سفر می‌کنند اجازه انتخاب حق پوشش خود را دارند اما، در مکان‌هایی که دولت ترکیه مشخص کرده همه افراد باید از پوشش اسلامی استفاده کنند، در غیر این صورت شانس بازدید کردن از آن بنا را از دست خواهند داد. یکی دیگر از قوانینی که در ترکیه و در آنتالیا وجود دارد عبور کردن از روی خط عابر پیاده است. افراد نباید از مکان‌هایی که خط عابر پیاده ندارند عبور کنند. همچنین برای افرادی که در مکان‌های عمومی مثل مترو و یا بانک سیگار می‌کشند جریمه نقدی در نظر گرفته شده است.

بهترین زمان برای سفر به آنتالیا چه فصلی است؟

آنتالیا به شهر آفتاب معروف است. آنتالیا در فصل تابستان آب و هوای بسیار گرم دارد و در زمستان نیز سرد نیست. این منطقه دارای آب و هوای بسیار معتدل است و تقریبا ۳۰۰ روز از سال آفتابی است. بهترین ماه برای سفر کردن به آنتالیا ماه آوریل مهر اکتبر و نوامبر است. فراموش نکنید هنگام سفر به ترکیه و مخصوصا آنتالیا چمدان خود را از لباس های تابستانی پر کنید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید