در ادامه مروری بر بهترین مکان­های دیدنی در صربستان داشته باشیم.

بهترین مکان­های دیدنی در صربستان + عکس

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: صربستان امروزه آمیزه‌ای از فرهنگ‌ها است که در گذشته جنگ‌زده‌اش توسط رومی‌ها، عثمانی‌ها، هاپسبورگ‌ها و دیگر مردمان جنگیده است. اکنون این کشور مکانی برای تفریح است.

اینجا جایی است که فرهنگ شرقی با فرهنگ غربی ملاقات میکند، جایی که شهرهای قرون وسطایی با قلعه‌های باشکوه و صومعههای باستانی جذابیت دارند. این کشور اسکی بسیار خوبی نیز دارد.

در ادامه مروری بر بهترین مکانهای دیدنی در صربستان داشته باشیم.

نیس

بهترین مکان­های دیدنی در صربستان + عکس

شهر سرزنده نیش، سومین شهر بزرگ صربستان، نقطه توقف مفیدی بین بلگراد و صوفیه یا اسکوپیه است. این شهر یکی از قدیمیترین شهرهای اروپا و بالکان است که قدمت آن به ۲۷۹ سال قبل از میلاد میرسد. کنستانتین کبیر، بنیانگذار قسطنطنیه، در اینجا متولد شد. یادبود او را میتوان در مرکز شهر یافت.

همچنین در مرکز شهر بقایای یک قلعه قرن هجدهم ساخته شده توسط ترکها وجود دارد. برج جمجمه که از جمجمه‌های صرب‌هایی که توسط عثمانی‌ها سر بریده شده بودند، ساخته شده است. در جنوب شرقی شهر ”نیسگا بانجا“ قرار دارد، یک آبگرم که بهخاطر چشمههای آب گرمش که به درمان اختلالات روماتیسمی کمک میکند، محبوب است.

شهر شیطان

بهترین مکان­های دیدنی در صربستان + عکس

یکی از باشکوهترین صخرههای صربستان به نام شهر شیطان است که نام خود را از اشکال عجیب صخرهها گرفته است. افسانههای محلی میگوید که سنگها اعضای یک جشن عروسی هستند که توسط شیطان سنگ شدهاند.

شهر شیطان واقع در جنوب صربستان، از بیش از ۲۰۰ صخره منحصر به فرد تشکیل شده است که بر روی منظرهای که در دو دره در دامنههای کوه رادان در جنوب صربستان گسترده شده است، تشکیل شده است.

پارک ملی کوپائونیک

بهترین مکان­های دیدنی در صربستان + عکس

کوپائونیک مرتفع‌ترین کوه صربستان است که در سال ۱۹۸۱ به پارک ملی تبدیل شد. این پارک ناهموار و خوش‌منظره، پیست اسکی اصلی صربستان را در خود جای داده است، با ۲۵ بالابر که می‌تواند ۳۲۰۰۰ اسکی‌باز در ساعت را اداره کند. بارش برف در این مکان از نوامبر تا مه ادامه دارد.

این یک مکان عالی برای پیادهروی در تابستان است، با مجموعهای گسترده از گیاهان و جانوران. این کوه همچنین به دلیل ثروت معدنی خود شناخته شده است، زیرا در گذشته طلا، نقره، آهن و روی از اینجا استخراج میشد. این پارک همچنین دارای صخره‌های منحصربه‌فردی است.

پریزرن

بهترین مکان­های دیدنی در صربستان + عکس

پرزین ممکن است زمانی پایتخت صربستان قرونوسطی بوده باشد، اما امروزه بخشی از کوزوو با مقامات منتخب خود است، اگرچه صربستان آن را یک استان غیرقانونی جدا شده می‌داند و صرب‌ها در اقلیت هستند. مهمترین جاذبه اینجا قلعه قرونوسطایی پریزرن است که ظاهر امروزی خود را از حکومت عثمانی گرفته است.

پریزرن شهر خوبی برای پیادهروی است، زیرا همه چیز به هم نزدیک است. چندین کلیسا را میتوان در مرکز شهر یافت که کلیسای بانوی ما از لیوویس از بهترین آنها است، زیرا این یک نمونه باشکوه از معماری قرون وسطایی صربستان است.

پارک ملی درداپ

بهترین مکان­های دیدنی در صربستان + عکس

پارک ملی درداپ دارای چهار دره است که ۱۱۵ کیلومتر (۷۲ مایل) در میان درهها امتداد دارند. یکی از تنگهها، گوسپودین ویت، یکی از عمیقترین رودخانههای جهان را دارد. این تنگهها با هم ترکیب میشوند و تنگه درداپ را میسازند که به دروازه آهنی نیز معروف است زیرا ورودی جنوبی کوههای کارپات است.

این پارک در رودخانه دانوب در نزدیکی قلعه باشکوه گولوباک در کنار رودخانه واقع شده است. این پارک که دارای گیاهان و جانوران فراوانی است، به لطف دریاچهای که توسط یک نیروگاه برق آبی تشکیل شده است، یکی از پربازدیدترین مناطق صربستان است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید