۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
کد خبر: 55393638

ما در این مقاله تعدادی از مراکز خرید ارزان در یزد را به شما معرفی می کنیم تا در صورت نیاز به ان ها مراجعه فرمایید.

مراکز خرید ارزان در یزد

استان یزد از گذشته تا به امروز همواره جزو استان های مهم و توریستی کشور بوده است. این استان به علت وجود جاذبه های طبیعی متعدد، اماکن تاریخی باشکوه، مکان های مذهبی و ... همواره مورد توجه توریستان داخلی و خارجی بوده است. به همین دلیل امروزه شما می توانید مراکز خرید متعددی را در این شهر مشاهده فرمایید که به منظور تامین نیاز گردشگران و توریستان بنا شده اند. ما در این مقاله تعدادی از مراکز خرید ارزان در یزد را به شما معرفی می کنیم تا در صورت نیاز از آنها استفاده نمایید. توجه داشته باشید که مراکز خرید زیر، گزینه های بسیار مناسبی برای خرید سوغاتی در هنگام سفر به شهر زیبای یزد می باشند. برای آشنایی بیشتر با این مراکز در ادامه همراه ما باشید.

معرفی برترین مراکز خرید ارزان در یزد :

بازار خان :

بازار خان یکی از مراکز خرید ارزان در یزد می باشد که به عنوان یک جاذبه تاریخی نیز از آن یاد می شوند قدمت بازار تاریخی خان در شهر یزد به زمان حکومت قاجار باز می گردد. این بازار دارای ۲۷۴ متر طول و حدود ۶ متر ارتفاع می باشد و در زمان حکومت ناصر الدین شاه قاجار ساخته شده است. بازار خان یزد نه تنها یکی از بهترین مراکز خرید این شهر می باشد بلکه لقب کهن ترین جاذبه تاریخی شهر یزد را نیز به خود اختصاص داده است.

بازار دروازه مهریز :

در میان بازار ها و مراکز خرید لوکس و مدرن شهر یزد، نام بازار مهریز همانند یک گوهر تاریخی به چشم می خورد. این بازار یکی دیگر از مراکز خرید ارزان در یزد می باشد که به عنوان یکی از آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده است. تاریخ ساخت این بازار زیبا به زمان حکومت قاجار باز می گردد. بازار مهریز از ۶ مغازه بزرگ تشکیل شده است و دارای حدود ۳۸ متر طول می باشد. این بازار به اماکن تاریخی و گردشگری مهم دیگری نظیر بازار خان متصل می شود. لازم به ذکر است که مردم بومی شهر یزد این بازار را با نام های دیگری نظیر بازار دروازه نیز می شناسند.

بازار قیصریه :

بازار قیصریه بی شک یکی مشهور ترین مراکز خرید ارزان در یزد می باشد. در حال حاضر از این بازار به عنوان یکی از ۵ بازار مشهور ایران یاد می گردد. کارشناسان حوزه توریست و گردشگری بازار مهریز یزد را در کنار بازار های تاریخی استان قزوین، اصفهان، شیراز و ... قرار داده و از ان ها به عنوان بهترین بازار های تاریخی کشور یاد می کنند. توریستان و گردشگرانی که به شهر یزد سفر می کنند می توانند به بازار مهریز مراجعه کرده و ضمن خرید اجناس مورد نیاز خود با قیمتی مناسب، از جلوه ی باشکوه این بازار تاریخی نیز لذت ببرند.

مراکز خرید ارزان در یزد

مراکز خرید ارزان در یزد

بازار پنجه علی :

بازار پنجه علی یک انتخاب بسیار ایده آل برای افرادی که به دنبال تجهیزات و ظروف مسی هستند، می ‌باشد. در بازار پنجه علی انواع ظروف، وسایل تزئینی و تجهیزات مسی به فروش می رسد به همین دلیل این بازار با نام بازار مسگر ها نیز شناخته می شود. توجه داشته باشید که این بازار دارای بیش از ۶۰۰ سال قدمت می باشد و تا به امروز بافت سنتی خود را به شکلی دست نخورده و زیبا حفظ کرده است. توریست هایی که به دنبال مراکز خرید ارزان در یزد برای خرید اجناس مسی می باشند، می توانند به این بازار تاریخی مراجعه فرمایند.

بازار تبریزی ها :

یکی دیگر از مراکز خرید ارزان در یزد،‌ بازار تبریزی ها می باشد. این بازار با طول حدود ۶۰ متر در انتها بازار پنجه علی قرار گرفته است و قدمت آن همانند بسیاری از مراکز خرید سنتی یزد، به دوران حکومت قاجار باز می گردد. این بازار سنتی دارای یک سقف قوسی شکل می باشد که می توانید هنر معماری سنتی ایران را به نمایش بگذارد. به شما توصیه می کنیم در صورت سفر به شهر زیبای یزد، حتما از بازار تبریزی ها بازدید فرمایید تا ضمن خرید اجناس مورد نیاز خود، از هنر معماری آن لذت ببرید.

مرکز خرید شقایق :

اگر در کنار سوغات خاص شهر یزد، قصد خرید لباس، کیف و کفش و ... را دارید، می توانید به مرکز خرید شقایق مراجعه فرمایید. مرکز خرید شقایق یکی از مراکز خرید ارزان در یزد می باشد که در سال ۱۳۸۵ افتتاح گردیده است. شما می توانید انواع پوشاک مردانه، زنانه، لوازم آرایشی، کیف، کفش و ... را در این بازار مشاهده و خریداری نمایید. لازم به ذکر است که مرکز خرید شقایق دارای سه طبقه می باشد و در نزدیکی ساختمان دادگستری شهر یزد قرار گرفته است.

مراکز خرید ارزان در یزد

مراکز خرید ارزان در یزد

شهر یزد علاوه بر بازار های سنتی و جدید معرفی شده در بالا، دارای مراکز خرید متعدد دیگری نیز می باشد. از مهم ترین مراکز خرید یزد که می توانید برای خرید سوغاتی و اجناس مورد نیاز خود به آن مراجعه کنید می توان به مرکز خرید الماس، مرکز خرید ترمه، بازار کویتی ها، بازار زرگر ها و ... اشاره کرد.

در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه برترین مراکز خرید ارزان در یزد به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۰
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • فاطمه IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    1 1
    سلام و وقت بخیر ببخشید شما که زحمت کشیدید این مطالب با ارزش جمع آوری کردین لطف می کنید که آدرس بازار ها هم می گذاشتید ممنون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید