۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۲
کد خبر: 55394334

ما در این مقاله تعدادی از برترین بازار سوغات یزد با ویژگی ها و مزایا خرید از آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

بازار سوغات یزد

سلام نو-سرویس گردشگری: استان یزد به طور کلی امروزه به عنوان یکی از قطب های گردشگری کشور شناخته می شود و طرفداران بسیار زیادی در بین توریستان و گردشگران داخلی و خارجی دارد. این استان به طور همزمان جاذبه های طبیعی، تاریخی، مذهبی و ... بسیاری را در خود جای داده است. به همین دلیل همواره از استان و شهر یزد به عنوان یکی از هدف اصلی مسافران در فصول مختلف سال یاد می شود. ما در این مقاله اقدام به معرفی برترین بازار سوغات یزد خواهیم کرد تا مسافران و گردشگران که این شهر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند، بتوانند به راحتی سوغات مد نظر خود را خریداری نمایند. در نتیجه به شما پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

معرفی برترین بازار سوغات یزد :

بازار حاجی قنبر :

بازار حاجی قنبر یکی از مشهور ترین بازار سوغات یزد است. این بازار در مجموعه مشهور و شناخته شده ی امیر چخماق قرار گرفته است. این بازار جزو مراکز خرید سنتی یزد محسوب می شود که با ظرافت و زیبایی خاصی بنا شده است. افرادی که قصد خرید انواع شیرینی های سوغات یزد، فرش، جواهرات و ... را دارند می توانند به بازار حاجی قنبر بروند و از خدمات آن استفاده کنند. لازم به ذکر است که بازار حاجی قنبر دارای کاشی کاری های بسیار زیبا و منحصر به فردی می باشد و علاوه بر مرکز خرید، جزو مکان های دیدنی تاریخی شهر یزد نیز محسوب می گردد.

بازار قیصریه :

بازار قیصریه یکی از زیبا ترین بازار سوغات یزد و یکی از بهترین بازار های قیصریه داخل کشور می باشد. در حال حاضر پنج بازار قیصریه معروف در شهر های اصفهان، شیراز و ... وجود دارد که هر یک از آن ها جزو برترین جاذبه های تاریخی و مراکز خرید شهر های فوق محسوب می شوند. بازار قیصریه یزد نیز یکی از ۵ بازار برتر سنتی کشور می باشد که با بازار های اصفهان و شیراز رقابت می کند. این مرکز خرید تاریخی یکی از بهترین انتخاب های ممکن برای خرید سوغاتی می باشد. زیرا شما می توانید در این بازار تمام سوغات شهر و استان یزد و سایر کالا های مورد نظر خود را به راحتی خریداری نمایید.

مرکز خرید آریا :

هنگام مواجه شدن با عبارت بازار سوغات یزد، اغلب توریستان به سراغ بازار های کهن و سنتی این شهر می روند. اما در سال های اخیر مراکز خرید مدرن متعددی در شهر یزد افتتاح گردیده است که برخی از آن ها می توانند لقب برترین بازار سوغات یزد را به خود اختصاص دهند. مرکز خرید آریا یکی از مراکز خرید و بازار های جدید شهر یزد می باشد که در سال ۱۳۸۷ افتتاح گردیده است. این مرکز خرید ۳ طبقه، یک مکان بسیار ایده آل برای خرید انواع لباس و پوشاک زنانه، مردانه، بچگانه، خرید اسباب بازی، صنایع دستی، لوازم آرایشی و بهداشتی، فرش، چرم و ... می باشد. به شما توصیه می کنیم اگر به دنبال خرید اجناس با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب هستید، از مرکز خرید آریا غافل نشوید.

بازار سوغات یزد

بازار سوغات یزد

مجتمع تجاری صدف :

مجتمع تجاری صدف بی شک یکی از لوکس ترین بازار سوغات یزد می باشد که از شهرت بسیار بالایی نیز برخوردار است. این مجتمع تجاری دارای ۵ طبقه می باشد و در هر طبقه ی آن ۱۰۰ واحد تجاری فعالیت می کنند. توریستان و گردشگرانی که می خواهند تمام سوغات مدنظر خود را از یک مکان خریداری نمایند و قصد گشت و گذار در بازار های سنتی یزد را دارند می توانند به سراغ مجتمع تجاری صدف بروند. شما می توانید انواع وسایل و کالا های مد نظر خود مثل پوشاک، طلا، صنایع دستی، کیف و کفش، اسباب بازی، جواهرات و ... را پیدا و خریداری نمایید.

مجتمع تجاری ستاره یزد :

توریستان و گردشگرانی که سابقه سفر به شهر یزد را در کارنامه دارند می دانند که مجتمع تجاری ستاره یزد بی شک جزو برترین، بزرگترین و کامل ترین بازار سوغات یزد می باشد. این مجتمع تجاری بی نظیر در سال ۱۳۸۸ تاسیس گردیده است و بیش از ۷۰۰ واحد تجاری در ان مشغول به کار می باشند. شما می توانید تمام سوغات یزد شامل انواع شیرینی ها، ترمه، صنایع دستی و سایر کالا های مورد نیاز خود مثل لباس، لوازم آرایشی بهداشتی و ... را درون این مرکز خرید پیدا کنید. لازم به ذکر است که در این مجتمع تجاری علاوه بر واحد های صنفی، امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی نیز وجود دارد. به عنوان مثال شما می توانید از کافه، رستوران، سینما ۵ بعدی، شهربازی و ... موجود در این مرکز خرید استفاده کرده و از آن ها لذت ببرید.

بازار سوغات یزد

بازار سوغات یزد

در انتها لازم به ذکر است که بازار سوغات یزد به موارد فوق خلاصه نشده و شما می توانید بازار های سنتی و مراکز خرید مدرن مختلف دیگری را نیز در این شهر مشاهده فرمایید. بازار زرگری،‌ بازار رنگرزی، بازارن خان، مجتمع تجاری شقایق و ... نمونه هایی از دیگر مراکز خرید سوغات یزد می باشند. در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه بازار سوغات یزد به دست آورده باشید و در صورت سفر به این شهر زیبا از آنها استفاده کنید

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید