در این مقاله به معرفی بهترین مکان برای خرید سوغات شیراز و نکات مهم و مرتبط با ان خواهیم پرداخت.

بهترین مکان برای خرید سوغات شیراز

سلام نو - سرویس گردشگری: شیراز به عنوان یکی از تاریخی ترین شهر های کشور شناخته می شود و در حال حاضر به یکی از قطب های گردشگری ایران تبدیل شده است. شیراز جزو معدود شهر هایی می باشد که سالانه توریستان خارجی بسیاری را به خود جلب می کند و علاوه بر گردشگران داخلی، مورد توجه مسافران کشور های مختلف نیز قرار می گیرد. ما در این مقاله به معرفی بهترین مکان برای خرید سوغات شیراز خواهیم پرداخت تا توریستان و گردشگرانی که این شهر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند، بتوانند به راحتی سوغات مورد نظر خود را تهیه فرمایند. در نتیجه به شما توصیه می کنیم اگر قصد سفر به این شهر باستانی و زیبا را دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

معرفی بهترین مکان برای خرید سوغات شیراز :

بازار وکیل شیراز :

بازار وکیل نه تنها بهترین مکان برای خرید سوغات شیراز می باشد، بلکه جزو محبوب ترین جاذبه های تاریخی و توریستی این شهر نیز قرار می گیرد. این بازار بی نظیر همواره در لیست برترین بازار های تاریخی کشور قرار داشته و با بازار های مشهوری مثل قیصریه اصفهان و ... رقابت کرده است. با مراجعه با این بازار با شکوه شما می توانید تمام سوغات شهر شیراز مانند خوراکی، پارچه، صنایع دستی، لباس و .... را به راحتی پیدا کرده و خریداری نمایید. همچنین لازم به ذکر است که بازار وکیل یک انتخاب ایده آل برای افرادی که به دنبال خرید سوغات مرغوب و با کیفیت می گردند، می باشد.

سرای مشیر :

شهر شیراز یکی از برترین شهر های کشور در حوزه صنایع دستی می باشد. در حال حاضر هنرمندان بسیار زیادی در این شهر مشغول تولید صنایع دستی می باشند و طیف مختلفی از این محصولات را تولید و به بازار وارد می کنند. سرای مشیر بهترین مکان برای خرید سوغات شیراز از جمله صنایع دستی می باشد. به عبارت بهتر افرادی که به دنبال خرید صنایع دستی از این شهر می باشند، بهتر است که به سرای مشیر مراجعه فرمایند. مسافران و توریست هایی که به شیراز سفر می کنند می توانند در این سرای تاریخی، به راحتی تمام صنایع دستی شیراز را خریداری نمایند.

بهترین مکان برای خرید سوغات شیراز

بهترین مکان برای خرید سوغات شیراز

بازار حاجی :

هنگام معرفی بهترین مکان برای خرید سوغات شیراز، نمی توان از بازار حاجی چشم پوشی نمود. بازار حاجی قدیمی ترین مرکز خرید شیراز می باشد که بیش از ۱۰۰۰ سال قدمت دارد. بسیاری از توریستان و گردشگرانی که به شیراز سفر می کنند، گمان می کنند که بازار وکیل تاریخی ترین بازار این شهر می باشد. در حالی که بازار حاجی قدمت بیشتری نسبت به بازار وکیل دارد و قدیمی ترین مرکز خرید شهر می باشد. با مراجعه به این بازار تاریخی شما می توانید تمام اجناس مورد نیاز خود از جمله انواع سوغات شیراز، صنایع دستی و ... را خریداری نمایید. همچنین در این بازار تاریخی فروشگاه های متعددی وجود دارد که می توانید لباس های سنتی شیراز را از آنجا تهیه فرمایید.

مجتمع خلیج فارس :

در هنگام معرفی بهترین مکان برای خرید سوغات شیراز، علاوه بر بازار های تاریخی باید به مراکز خرید جدید این شهر نیز توجه کنید. مجتمع تجاری خلیج فارس یکی از مشهور ترین و بزرگترین مراکز خرید شهر شیراز می باشد که توریستان و گردشگران می توانند از آن استفاده کنند. این مجتمع تجاری بیش از ۵۰۰ هزار متر مربع وسعت دارد. وسعت بی نظیر این مرکز خرید سبب شده است که امروزه از این مکان به عنوان بزرگ ترین مجتمع تجاری کشور یاد می شود. مجتمع تجاری خلیج فارس علاوه بر فروشگاه های مختلف عرضه کننده سوغات و ... دارای امکانات رفاهی متعدد و قابل توجهی نیز می باشد. از مهم ترین امکانات رفاهی موجود در این مرکز خرید می توان به شهر بازی، رستوران، پارکینگ، سالن بولینگ، سالن بیلیارد، هایپر مارکت، سینما و ... اشاره کرد.

مجتمع تجاری زیتون :

یکی دیگر از برترین مراکز خرید شهر شیراز، مجتمع تجاری زیتون می باشد. این مجتمع تجاری مانند مجتمع تجاری خلیج فارس جزو مراکز خرید مدرن شیراز محسوب می شود که از امکانات رفاهی متعددی برخوردار است. به عنوان مثال شما می توانید بخش هایی مثل کافه، رستوران، پارکینگ و ... را در این مجتمع تجاری مشاهده فرمایید. لازم به ذکر است که مجتمع تجاری شیراز برای خرید انواع و اقسام اجناس مورد نیاز مسافران مثل کیف، کفش، پوشاک، سوغات، صنایع دستی و ... مناسب می باشد.

بهترین مکان برای خرید سوغات شیراز

بهترین مکان برای خرید سوغات شیراز

بازار مسگر ها :

بازار مسگر ها نیز در لیست بهترین مکان برای خرید سوغات شیراز قرار می گیرد. بسیاری از مردم محلی معتقد هستند که این بازار در واقع ورژن کوچکتری از بازار وکیل می باشد. بازار مسگر ها این روز ها به یکی از محبوب ترین مراکز خرید در بین شیرازی ها تبدیل شده است. مسافران و گردشگرانی که به شیراز سفر می کنند نیز می توانند از این بازار تاریخی که قدمت آن به حکومت قاجار باز می گردد، استفاده نمایند.

توجه داشته باشید که شهر شیراز علاوه بر بازار های فوق دارای مراکز خرید متعدد دیگری مثل مجتمع گردشگری هامون و ... نیز می باشد. در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه بهترین مکان برای خرید سوغات شیراز به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید