در فارسی می‌گوییم: "اصفهان، نصف جهان" یعنی اصفهان نصف جهان است. یعنی کسی که اصفهان را دیده نصف دنیا را دیده است. اصفهان یکی از پرطرفدارترین شهرهای توریستی نه تنها در بین بومی‌ها بلکه در بین خارجی‌هاست.

بهترین زمان برای سفر به اصفهان کی است؟

آشنا شدن با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی اصفهان!

بهترین زمان برای سفر به اصفهان کی است؟

به گزارش سلام نو،‌اگر به ایران می‌آیید، جویای فرهنگ‌ها، سنت‌ها و مردم محلی هستید.

چه یک هفته یا یک ماه کامل وقت داشته باشید، ما به شما خواهیم گفت که چگونه از زمان خود در ایران حداکثر استفاده را ببرید.

از اصفهان چه می‌دانید؟ در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد مقصد اصفهان بدانید را ارائه می‌دهیم.

به طور خلاصه، اصفهان مقصدی است که باید از ایران دیدن کرد، جایی که می‌توانید تمام جنبه‌های یک شهر باستانی در جهان اسلام را در کنار مدرنیته یک کلان شهر ببینید. پس اگر مشتاق سفر به شهر گنبدهای فیروزه‌ای هستید، با ما همراه باشید تا تمامی اطلاعات ضروری در مورد مقصد اصفهان را به دست آورید. در ادامه می‌توانید اطلاعات مفیدی در مورد سفر به اصفهان از جمله جاذبه‌های اصفهان، اقامتگاه‌ها، غذاهای سنتی و بهترین زمان برای بازدید پیدا کنید.

اصفهان، سومین شهر بزرگ ایران با تمام جنبه‌های کلان شهر و معماری سنتی ایرانی، شاهکار ایران است. گنبدهای مساجد فیروزه‌ای تزئین‌شده، کاخ‌های عربی، میدان‌ها و باغ‌های ایرانی و بازارهای عتیقه پرجنب‌وجوش، همگی جنبه‌های یک شهر در جهان اسلام و مقصدی برای دیدن از ایران هستند.

در این شهر شگفت‌انگیز، می‌توانید اسرار پنهانی را در پشت نمای بناهای تاریخی با طراحی هنرمندانه کشف کنید. علاوه بر این، این شهر در حدود 340 کیلومتری جنوب تهران، ترکیبی جذاب از سنت و مدرنیته را ارائه می‌دهد.

می‌توانید در قالب یک تور اصفهان گردی از جاذبه‌های تاریخی منعکس کننده، شکوه دوران صفویه دیدن کنید. جالب است بدانید که بیشتر این آثار در فهرست میراث جهانی یونسکو ایران قرار دارند. با قدم زدن در خیابان‌های چهارباغ دوره صفوی لذتی وصف ناپذیر را تجربه خواهید کرد.

زیبایی شهر در شاهکارهای معماری اسلامی دوره صفوی خلاصه نمی‌شود. علاوه بر این، رودخانه فصلی زاینده رود با پل‌های تاریخی مانند سی و سه پل و خواجو منظره‌ای زیبا به شهر می‌بخشد.

کویر نزدیک اصفهان، کویر ورزنه (کویر خارا) مکانی عالی برای کمپینگ، طبیعت گردی و تماشای ستارگان است. علاوه بر این، می‌توانید از مناظر تپه های شنی طلایی عظیم، دریاچه نمک زیبا و اهرام شنی لذت ببرید.

اقامت در اصفهان

در کنار لذت بردن از جاذبه‌ها، می توانید اقامتی دلپذیر را در شهر نصف جهان تجربه کنید. بر این اساس، خانه‌های تاریخی متعددی در اصفهان وجود دارد که مرمت شده و به اقامتگاه‌های سنتی دوست‌داشتنی تبدیل شده‌اند. همچنین می‌توانید از اقامتی مجلل در برترین هتل‌های 5 ستاره مانند هتل عباسی لذت ببرید. با این حال، شما می‌توانید برای صرفه جویی در هزینه خود در یک اقامتگاه دنج و مقرون به صرفه بمانید.

غذاهای سنتی اصفهان

این منطقه نیز مانند سایر شهرهای ایران، غذاهای محلی خود را دارد و رستوران‌های متعددی در آن وجود دارد که این غذاهای سنتی ایرانی را سرو می‌کنند. محبوب‌ترین شیرینی اصفهانی گز است که بهترین برند آن کرمانی و بلداجی است.

بهترین زمان سفر به اصفهان اواسط اردیبهشت و از شهریور تا آبان است.

از سوی دیگر، پیست اسکی چلگرد، مقصدی بکر برای دوستداران اسکی با تجهیزات به روز، در فاصله 3 ساعته با ماشین از این شهر بزرگ واقع شده است. بنابراین این منطقه می‌تواند مقصدی مطلوب برای تعطیلات زمستانی نیز باشد.

در فارسی می‌گوییم: "اصفهان، نصف جهان" یعنی اصفهان نصف جهان است. یعنی کسی که اصفهان را دیده نصف دنیا را دیده است. اصفهان یکی از پرطرفدارترین شهرهای توریستی نه تنها در بین بومی‌ها بلکه در بین خارجی‌هاست.

با سفر به اصفهان می‌توانید سفری خاطره‌انگیز به یکی از مهم‌ترین دوره‌های تاریخ ایران یعنی دوره صفویه داشته باشید. این دوره از تاریخ ایران، زمینه‌های تاریخی و جاذبه‌های معروف بسیاری را برای کاوش و تعجب در اختیار ما گذاشته است.

در واقع سفر به اصفهان سفری به پایتخت صنایع دستی ایران نیز خواهد بود.

پس بیایید با هم برترین جاذبه‌های گردشگری ایران را در این شهر خیره کننده ببینیم.

بهترین زمان برای سفر به اصفهان کی است؟

جاذبه‌های تاریخی اصفهان

  1. میدان نقش جهان
  2. کاخ چهل ستون
  3. کاخ هشت بهشت
  4. پل خواجو
  5. پل سی و سه پل
  6. بازار اصفهان
  7. منار جنبان
  8. مسجد جامع عتیق
  9. میدان امام علی
  10. کلیسای وانک
  11. موزه کلیسای وانک
  12. موزه موسیقی اصفهان
  13. آکواریوم اصفهان
  14. خیابان چهارباغ
  15. گورستان تاریخی تخت فولاد
  16. محله جلفا

بهترین زمان برای سفر به اصفهان کی است؟

جاذبه‌های طبیعی برای بازدید در اصفهان

  1. باغ گلها
  2. باغ پرندگان
  3. کوه صفه
  4. پارک جنگلی ناژوان
  5. باغ فدک

جاذبه‌های اطراف اصفهان

بهترین زمان برای سفر به اصفهان کی است؟

  1. کویر مصر
  2. کویر ورزنه
  3. حرم امامزاده آقا سید علی عباس
  4. کمپ کویری متین آباد
  5. آبشار نیاسر

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید