۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
کد خبر: 55398554

همراه ما باشید تا اطلاعاتی راجع به این قبایل مرموز برای سفر به آن‌ها را به دست آورید.

جنگل آمازون!

جنگل آمازون کجاست؟

به گزارش سلام نو، جنگل‌های بارانی و گرمسیری آمازون در شمال آمریکای جنوبی واقع شده‌اند. جنگل‌های آمازون به قدری وسیع هستند که بین خاک نه کشور گسترده شده‌اند. بیشترین مساحت این جنگل در خاک کشورهای برزیل و پرو جای دارد. بیشتر از نصف جنگل‌های بارانی سرتاسر دنیا در دل جنگل‌های آمازون قرار دارد، از این رو جنگل آمازون به ریه‌های کره زمین مشهور است. درختان جنگل‌های آمازون از نوع پهن برگ بوده و بزرگ‌ترین رودخانه جهان یعنی رودخانه آمازون از دل این جنگل زیبا می‌گذرد. علاوه بر این زیستگاه گیاهی و جانوری غنی، جنگل‌های آمازون از حدود یازده هزار سال پیش پذیرای ابتدایی‌ترین نوع بشر بوده است. هنوز هم قبایل بدوی زیادی در سرتاسر این جنگل مشغول به گذران زندگی هستند که برخی از آن‌ها کشف و برخی دیگر نیز ناشناخته باقی مانده‌اند. اگر به دنبال یک سفر هیجان انگیر هستید که شما را به قعر تاریخ پرتاب کند قبیله گردی در جنگل‌های آمازون را آغاز کنید. همراه ما باشید تا اطلاعاتی راجع به این قبایل مرموز برای سفر به آن‌ها را به دست آورید.

مکان زندگی قبایل بدوی جنگل آمازون

قریب به اکثریت جمعیت قبایل بدوی جنگل آمازون در نزدیکی رودخانه‌های آب‌های سفید زندگی می‌کردند. علت انتخاب این محل برای زندگی وجود وسیله‌های حمل و نقل خوب، ماهیگیری عالی و راحت و خاک‌های حاصلخیز دشت سیلابی برای انجام کارهای کشاورزی بود. اما پس از ورود اروپاییان محل سکونت بومیان آمازون تحت تاثیر قرار گرفت و آن‌ها دل جنگل را برای ادامه زندگی انتخاب کردند.

نحوه زندگی قبایل جنگل‌های آمازون

اگر به دنبال قبیله گردی در جنگل‌های آمازون هستید، بهتر است با نحوه زندگی مردمانشان آشنا شوید تا در صورت رویارویی با آن‌ها از تعجب شاخ درنیاورید. مردمان قبیله‌های آمازون بیشتر در روستاهای اطراف رودخانه‌ها زندگی می‌کنند و تعداد کمی از قیبله‌ها به صورت کوچ نشنینی زندگی خود را می‌گذرانند. مردم این قبایل، سبزیجات و میوه‌هایی از قبیل مانیوک، ذرت، لوبیا و موز می‌کارند. همچنین شکار و ماهیگیری نیز انجام می‌دهند که برای بیهوش کردن ماهی‌ها از نوعی گیاه سمی بومی استفاده می‌کنند. برخی از مردمان قبیله یه یاد روزگاران قدیم از تیر و کمان برای شکار بهره گرفته و برخی دیگر نیز از تفنگ‌های ساچمه‌ای استفاده می‌کنند.

اعتقادات عجیب قبیله‌های آمازون

مردمان کشورها و شهرهای مختلف سرتاسر دنیا اعتقادات و رسومات منحصر بفرد خود را دارند که مردمان قبیله‌های جنگل آمازون مستثنی از آن نیستند. یکی از واجبات قبیله گردی در جنگل‌های آمازون آشنایی با رسومات و اعتقادات مربوط به آن‌هاست. یکی از این اعتقادات و رسوم عجیب قبایل آمازون آنیمیسم است. آنیمیسم، جنگل‌های بارانی آمازون را محلی برای زندگی معنوی می‌داند که هر گیاه و جانداری دارای روح خاص خود است. قبیله یانومانی در جنوب ونزوئلا و شمال برزیل مراسمی را برای دیدن ارواح جنگل برگزار می‌کنند. آن‌ها داروی توهم زایی که از پوست درخت ویرولا به دست می‌آید را برای ورود به حالت خلسه استفاده می‌کنند. جنگل آمازون شگفتی‌های بسیاری را در خود جای داده که یکی از عجیب‌ترین و هیجان انگیزترین آن‌ها قبیله گردی در جنگل‌های آمازون است. با توجه به مطالب گفته شده اگر قصد سفر به آمازون را دارید حتما تور سفری باتجربه را انتخاب کنید تا یک گردشگری به یاد ماندنی را پشت سر بگذارید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید