خوزستان یکی از استان‌های پر جاذبه ایران است که به واسطه زیبای‌هایش گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. یکی از زیبایی‌های این استان پل شهید جهان آرا می‌باشد که در شوشتر واقع شده است.

از پل شهید جهان آرا چه می‌دانید؟

سلام نو - سرویس گردشگری: پل دوم که یا نام شهید جهان آرا نیز شناخته می‌شود، از پل‌ها و جاهای دیدنی خرمشهر است. این پل با طراحی زیرسازه‌ پلی که بر روی کانال حفار (کانال ارتباطی بین کارون و بهمن‌شیر) با فاصله مناسب از پل قدیمی و جهت بازسازی شهرستان خرمشهر احداث شده است.

از پل شهید جهان آرا چه می‌دانید؟

معماری پل

این پل که بصورت معلق و قوسی طراحی شده، در سال ۱۳۸۰ خورشیدی و در بخش غربی شهر ساخته شد که به نام شهید جهان‌آرا نامگذاری شده است. پل جدید خرمشهر ۳۸۴ متر طول و ۱۵ متر عرض دارد که دهانه معلق و قوسی آن ۱۴۴ متر است. طراحی و ساخت پل توسط شرکت ماشین سازی اراک انجام شد که هزینه ساخت آن یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در آن سال اعلام شد. در زمان افتتاح، پل جهان آرا بزرگترین پل معلق قوسی خاورمیانه بود. در سمت شمالی پل، موزه جنگ قرار دارد که از داخل آن می توان نمایی از پل را دید. همچنین بلوار ساحلی شمالی جای خوبی برای قدم زدن در غروب و تماشای غروب در کنار پل جهان آرای خرمشهر است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید