بافق یکی از شهرهای بسیار زیبای ایران است که در دل یزد جای گرفته و زیبای‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این شهر میدان خان می‌باشد که متعلق به دوران قاجار است.

میدان خان؛ بنایی متعلق به قاجاریان در بافق

سلام نو - سرویس گردشگری: میدان خان متعلق به دوران زندیه و قاجاریه است و در مرکز شهر بافق قرار دارد. در وسط میدان، حوض آبی جای گرفته است که دورتادور آن را نخل‌های خرما احاطه می‌کنند. همچنین تعدادی فروشگاه پیرامون میدان قرار گرفته‌اند. در نزدیکی میدان خان بافق، برخی از دیگر بناهای باارزش و مکان های دیدنی بافق از جمله کاروانسرا، آب انبار و مسجد جامع بافق واقع شده‌اند. با توجه به ارزش تاریخی، میدان خان در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۸۷، با شماره ثبت ۲۴۳۶۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

میدان خان؛ بنایی متعلق به قاجاریان در بافق

ویژگی‌های بنا

درختان نخل و حوض آبی در وسط میدان، زیبایی خاصی به این مکان داده است.میدان خان که در مسیر آستانه امامزاده عبدالله (ع) و مسجد جامع در وسط شهر بافق واقع شده با آثار تاریخی و ارزشمندی همچون کاروانسرا، آب انبار و… بافت قدیمی شهر را شکل میدهد.در گذشته حرفه‌ ها و مشاغل مختلفی چون آهنگری، مسگری، گیوه‌ دوزی و پنبه‌ زنی در این میدان رایج بوده است. صدای چکش مسگران و آهنگران جذابیت خاصی به این مکان می بخشیده و کرباس بافی، گیوه دوزی، پنبه زنی و… نیز به رونق آن می افزود.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید