رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی گیلان از مسمومیت ۹ نفر از اعضای یک خانواده در پی نشست گاز مونواکسیدکربن در یک منزل مسکونی خبر داد.

حادثه تلخ برای ۹ عضو یک خانواده در شمال کشور

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی گیلان از مسمومیت ۹ نفر از اعضای یک خانواده در پی نشست گاز مونواکسیدکربن ناشی از احتراق ناقص در یک منزل مسکونی در روستای حلیمه جان بخش رستم‌آباد رودبار خبر داد.

این افراد بامداد امروز شنبه در شهر رستم آباد روستای حلمیه جان دچار مسمومیت با گاز co شدند که در پی اعلام موضوع تیم فوریت‌های پزشکی مناطق رستم آباد و امام زاده هاشم برای ارایه خدمات فوریت های پزشکی در محل حاضر شدند و پس از انجام اقدامات لازم افراد دچار مسمومیت را به بیمارستان سلامت رستم آباد منتقل کردند.

وی عنوان کرد : این حادثه فوتی نداشت.

یکی از عوامل تولید گـاز منواکسیدکـربن در منازل مسکونی پس از روشن کردن بخاری ها، انسداد مجرای دودکش ها به دلیل لانه گذاری پرندگان است، بنابراین تمیز کردن دودکش بخاری ها قبل از روشن کردن ضروری است.

منواکسید کربن گازی خطرناک، بی رنگ، بی بو و بدون طعم و غیرمحرک است که در اثر سوختن ناقص سوخت های فسیلی مانند نفت، گاز، بنزین، گازوئیل، دود اگزوز اتومبیل و ذغال چوب حاصل می شود.

علائم مسمومیت با منواکسید کربن می‌تواند شبیه علایم آنفلوآنزا باشد و اکثر افراد در این وضعیت تصور می‌کنند دچار سرماخوردگی و یا آنفلوانزا شده‌اند اما سردرد، سرگیجه، ضعف و بی‌حالی، تهوع و استفراغ، عدم تعادل در راه رفتن، خواب آلودگ، تندتند نفس کشیدن و حتی بی قراری علائم مهم و اولیه‌ای که باید به آن شک کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید