اگر بخواهیم به چشمه‌های گردشگری اصفهان اشاره کنیم، با یک لیست طولانی و بلند مواجه خواهیم شد. این شهر از چشمه‌ها و آبشارهای بسیار زیادی برخوردار است.

چشمه‌های گردشگری اصفهان

سلام نو-سرویس گردشگری: آیا چشمه‌های گردشگری اصفهان را می‌شناسید؟! بر خلاف تصور بسیاری از افراد، شهر اصفهان از چشمه‌ها، آبشارها و رودخانه‌های بسیار زیادی برخوردار است. گروهی با توجه به محل قرارگیری این شهر و همچنین خشک شدن رودخانه زاینده رود، بر این تصورند که این شهر، کویری و خشک است. اما نکته قابل توجه، وجود بخش زیادی از چشنمه‌ها، آبشارها و ... در این شهر است.

بنابراین می‌توان گفت که: یکی از زیباترین جاهای گردشگری در اصفهان، چشمه‌ها، رودخانه‌ها و آبشارهای اطراف آن، هستند. اگر به دنبال خاص‌ترین چشم اندازهای طبیعت در شهر اصفهان هستید، می‌توانید از آبشارهای شگفت انگیز آن دیدن نمایید. این صحنه‌ها بهترین پدیده‌های زمین شناسی هستند که می‌توانند زیبایی دل انگیز و رویایی را برای بازدید کنندگان به ارمغان بیاورند.

لیست چشمه‌های گردشگری اصفهان:

اگر بخواهیم به لیست چشمه‌های گردشگری اصفهان اشاره کنیم، قطعا با یک لیست طولانی مواجه خواهید شد. در اطراف اصفهان شاهد بسیاری از آبشارهای مختلف و چشمه‌های خروشان هستیم که هر کدام از آنها زیبایی چشم نوازی را در بر دارند. بنابراین بسیاری از گردشگران و توریست‌ها از این مناطق گردشگری برای تفریح و تغییر حال و احوال خود، استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که: در بسیاری از این مکان‌ها شاهد ایجاد امکانات رفاهی و همچنین امکانات تفریحی خواهیم بود. برای نمونه دهکده تفریحی زاینده رود و همچنین دهکده تفریحی چادگان از جمله مکان‌هایی هستند که به جهت برخورداری از آب مناسب، بهترین مکان گردشگری و تفریحی به شمار می‌روند. در ادامه به برخی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین آنها اشاره خواهیم کرد:

آبشار کرد علیا:

در لیست چشمه‌های گردشگری اصفهان می توان به آبشار کرد علیا اشاره نمود. این آبشار به سبب آب شدن برف‌ها و یخچال‌های طبیعی در کوه‌های دالانکوه ایجاد شده است. این آبشار در فصل بهار با آب شدن برف‌ها جذابیت فوق العاده و چشم نوازی را در بر دارد. به سبب وجود این آبشار، می‌توان شاهد مناطق حیرت‌انگیز و خیره کننده‌ای در اطراف آن بود.

توجه داشته باشید که دالانکوه از جمله بهترین مکان‌های گردشگری در اصفهان به شمار می‌رود که سرشار از چشمهای جوشان می‌باشد. اگر به دنبال ثبت خاطرات تفریحی هیجان انگیز و فراموش‌نشدنی هستید، هرگز بازدید از این آبشار را از دست ندهید. این آبشار در دل دالانکوه و قلب نجف آباد واقع شده است. برای رسیدن به این آبشار به روستایی با همین نام مراجعه نموده و سپس به سمت این آبشار روانه شوید. این آبشار از قدمت بسیار زیادی برخوردار است. بنابراین وجود برخی از آثار قدیمی در این مکان، دور از ذهن نخواهد بود.

چشمه‌های گردشگری اصفهان

آبشار کرد علیا در اصفهان

آبشار اب ملخ از چشمه‌های گردشگری اصفهان:

یکی از بهترین چشمه‌های گردشگری اصفهان آبشار آب ملخ می‌باشد که در سمیرم واقع شده است. این آبشار با در برداشتن جذابیت‌های فوق العاده از بهترین مکان‌های گردشگری و دیدنی در این شهر، به شمار می‌رود. با دیدن این آبشار خیال انگیز، به آن پی می برید که این پدیده شگفت انگیز چطور از این همه زیبایی بهره‌مند گشته است؟! به طوری که برخی از افراد به وجود دست‌های انسانی برای پدید آوردن این شگفتی حیرت انگیز، اشاره کرده‌اند.

با وجود جذابیت فوق العاده و چشم نواز این آبشار، در پشت آن می‌توان شاهد یک پرتگاه هولناک نیز بود. این پرتگاه جان بسیاری از افراد را در برگرفته است. نام این آبشار برگرفته از نام روستایی است که در آن واقع شده است. برای رسیدن به این آبشار از روستا، باید یک ساعت پیاده روی کنید. در مسیر این آبشار می‌توان شاهد آب رودخانه ماربر نیز بود. این آبشار از زیبایی شگفت‌انگیز و وصف نشدنی برخوردار است که چشم هر بیننده‌ای را به سمت خود خیره می‌کند.

چشمه‌های گردشگری اصفهان

آبشار پونه زار اصفهان

آبشار پونه زار، تکه‌ای از بهشت:

از دیگر چشمه‌های گردشگری اصفهان، می‌توان به آبشار پونه زار اشاره کرد. این آبشار در فریدونشهر اصفهان واقع شده که یک طبیعت بکر و خارق العاده را برای گردشگران به همراه آورده است. از این آبشار به عنوان یکی از چشم اندازهای شگفت انگیز طبیعی در استان اصفهان یاد کرده‌اند. این آبشار در ارتفاعات زاگرس و دره زیبایی بنام پونه زار واقع شده است. یکی از دلایل بسیار مهم برای معروفیت این آبشار، برخورداری از بیشترین ارتفاع برای سرازیر شدن، است. این آبشار از ارتفاعی برابر با ۷۵ متر برخوردار می‌‎باشد. از دیگر ویژگی‌های این آبشار می‌توان به آب گوارایی که از چشمه‌های ارتفاعات زاگرس حاصل می‌شود، اشاره نمود.

یکی دیگر از مهمترین المان‌ها که سبب زیبایی خیره کننده و منحصر به فرد این آبشار شده است، دیوارهای پوشیده شده از خزه می‌باشد. این خزه‌های سنگی شکلی منحصر به فرد و تکرار نشدنی را برای این آبشار به همراه آورده‌اند. لازم به ذکر است که در کنار این آبشار می‌توان شاهد:چشمه‌های پرآب نیز بود که همگی به سمت این آبشار سرازیر می‌شوند. از چشمه‌های جوشان در این منطقه می‌توان به: چشمه‌ی لنگان ،چشمه‌ی لپه و غیره اشاره نمود.

چشمه‌های گردشگری اصفهان

آبشار سیاه دره

چشمه‌های گردشگری اصفهان، آبشار سیاه دره:

اگر به دنبال بکرترین و صعب العبورترین چشمه‌های گردشگری اصفهان هستید، می‌توانید منطقه سیاه دره را انتخاب کنید. این منطقه در قلب فریدون شهر واقع شده است. جالب است بدانید که این منطقه حتی در فصل بهار نیز پوشیده از برف بوده و دستیابی به آن کمی با مشکل همراه خواهد بود. از این منطقه به عنوان شهر دامنه و یا شهر متحرک نیز یاد می‌شود. این آبشار از جمله جاذبه‌های گردشگری در شهر اصفهان به شمار می‌رود که هر ساله بسیاری از مسافران را به سمت خود جذب می‌کند. در قسمت انتهایی این آبشار می‌توانید شاهد بسیاری از گیاهان دارویی نیز باشید.

یکی از مهمترین ویژگی‌های این آبشار، برخورداری از چشمه‌های پرآب و زیبا در تعداد وسیع و گسترده خواهد بود. این چشمه‌ها از این آبشار منشعب شده و به سه چشمه معروف که در قسمت جنوبی دامنه جاری می‌باشند، تقسیم شده‌اند. این چشمه‌ها عبارتند از: بیخه، میانه، قلندوز. همچنین از دیگر چشمه‌های موجود در این منطقه می‌توان به چشمه شاه نیز اشاره نمود.

کد خبرنگار: ۲۰
۷دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    3 0
    با سلام به این چشمه ها چشمه ناز ونک چشمه نول دنگزلو چشمه خونیا دنگزلو ردر شهرستان سمیرم را هم اضافه کنید
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      0 0
      ابشار سمیرم هم نگفتین که باارتفاع۷۰متر سالانه گردشگران خارجی هم رفت وامد دارن ابشار بی بی سیدون ابشار خفر چشمه اب اسپید وچهل چشمه چشمه بابا زرنگ کمه ومنطقه تفریحی صولت وردشت و...
  • Q IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    2 0
    درود لطفا اصلاح بفرمایید چشمه کرد علیا جز شهرستان تیران و کرون هست شما به نام نجف اباد نوشته اید و چشمه مر غاب هم جاذبه خیلی خوبی داره
  • کیومرث جوادی IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    2 0
    باسلام وتشکراززخمات شما بابت آبشارها وچشمه لطفاً به ابشارشالولاک درشهرچرمهین نیزاشاره داشته باشید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید