۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
کد خبر: 55412796

کیش یکی از زیباترین مقاصد گردشگری ایران به شمار می‌آید با ما همراه باشید تا درباره جاهای شگفت انگیز کیش بیشتر بدانیم.

جاهای شگفت انگیز کیش

سلام نو _ سرویس گردشگری: مروارید خلیج‌فارس، با نخلستان‌های زیبایش یکی از بهترین مکان‌ها برای گذراندن تعطیلات شما و حتی زندگی، کار و تجارت است. جزیره کیش به عنوان یکی از جزایر توریستی خلیج‌فارس، هر ساله به‌ویژه در تعطیلات نوروز و تابستان، پذیرای گردشگران بسیاری است که برای لذت بردن از امکانات، دیدن جاذبه‌ها و خرید وارد آن می‌شوند. برای هر گردشگر داشتن برنامه سفر کیش و اطلاع از جاهای دیدنی این جزیره تماشایی ضروری است؛ زیرا کمک می‌کند تا به بهترین شکل ممکن از زمان اقامت خود در این جزیره زیبا استفاده کند.

شهرهای زیرزمینی و باستانی کیش

شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز با بیش از ۱۰,۰۰۰ متر مربع وسعت از برترین جاذبه‌های تاریخی کیش در بلوار میرمهنا است. کاریز یک شهر زیرزمینی تاریخی نیست؛ بلکه در اصل شبکه‌ای از آب‌های زیرزمینی با بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت است که در گذشته آب شیرین قابل شرب ساکنان جزیره و آب لازم برای آبیاری فضای سبز را تامین می‌کرد.

جاهای شگفت انگیز کیش

شهر زیرزمینی کاریز یا قنات کیش با ارتفاع حداکثر ۴۵ متر و طول ۱۵ کیلومتر از یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های هدایت آب‌های زیرزمینی برخوردار بوده و آب آن از بارندگی‌های فصلی جزیره تامین می‌شده است. این شهر زیرزمینی در حال حاضر با دیدنی‌هایی چون سقفی پر از صدف‌ها و مرجان‌های طبیعی و امکاناتی نظیر غرفه‌های صنایع دستی ایران و جهان، رستوران سنتی و جدید، موزه و غیره، گردشگران بسیاری را به‌سمت خود می‌کشاند.

شهر باستانی حریره

قدمت شهر باستانی حریره در شمال جزیره کیش به ۸۰۰ سال پیش (قرن چهار هجری قمری) بازمی‌گردد؛ شهری با وسعت ۱۲۰ هکتار که پس از بی‌رونق شدن بندر تجاری سیراف ساخته شد و یکی از مناطق مهم تجاری و بازرگانی حاشیه خلیج فارس و مرکز ارتباطی بین ایران، هند و چین به شمار می‌آمد. حریره تا اواسط قرن دهم جمعیت زیادی داشت و بسیار پررونق بود؛ اما از آن زمان به بعد به‌تدریج متروک شد. این شهر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. از بخش‌های مختلف حریره می‌توان قصر ملک جمشید، خانه اعیانی شامل ورودی، شاه‌نشین، یک خانه بزرگ شمالی و یک خانه کوچک‌، مسجد با دوهزار متر مربع مساحت و معماری سلجوقی، حمام (یکی از قدیمی‌ترین حمام‌های ایرانی با وسعت ۵۰۰ متر مربع)، بخش‌های کارگاهی و صنعتی، تاسیسات آبی و بندرگاه را نام برد.

جاهای شگفت انگیز کیش

سواحل خاص و دیدنی کیش

ساحل میرمهنا

میرمهنا دوغابی، از مبارزان علیه استعمار انگلیس و هلند در دوره قاجار است و در جنوب ایران شهرت و محبوبیت بسیاری دارد. علت نام‌گذاری این پارک ساحلی نیز همین است. این پارک در نزدیکی بلوار دریا و در فاصله بین مسجد خاتم‌الانبیا تا میدان جاسک، در نزدیکی محله عرب‌ها و یا بومیان جزیره واقع شده و بافت اطراف آن سنتی است. این پارک یک مکان عالی برای پیک‌نیک‌های خانوادگی یا پیاده‌روی‌های صبحگاهی است. آلاچیق‌هایی که در پارک قرار دارد مکان خوبی برای استراحت و فرار از آفتاب است. بومیان جزیره در بخشی از پارک به فروش صنایع‌دستی و محلی می‌پردازند و در بخش دیگری از پارک ماهی‌ نیز به فروش می‌رسد. در بخشی دیگر نیز دو زمین بازی کودکان، اسکله ماهیگیری، اسکله تفریحی، سکوهایی برای تماشای دریا، اسکله قایق‌های تندرو و غیره وجود دارد.

آدرس: کیش، ساحل شمال و شمال غربی جزیره کیش

ساعت بازدید: شبانه‌روزی

ساحل مرجان

کیش به سواحل مرجانی‌اش شهرت دارد و پارک ساحلی مرجان به همین خاطر نام‌گذاری شده است. این پارک از دیدنی‌ترین پارک‌های ساحلی ایران است و منظره بسیار زیبایی از خلیج را به نمایش می‌گذارد.

جاهای شگفت انگیز کیش

مرجان‌ها، صدف‌ها و گوش‌ماهی‌هایی که در شب به ساحل می‌آیند، منظره بسیار حیرت‌انگیزی از ساحل را به شما نشان می‌دهند. درون پارک آلاچیق‌های بسیاری وجود دارد که امکان یک پیک‌نیک خانوادگی دوست‌داشتنی را برای شما فراهم می‌کنند. رستوران پارک نیز غذاهای خوشمزه‌ای برای شما تدارک دیده است. این پارک در میدان مرجان کیش قرار دارد. پارک‌های ساحلی کیش و مسیرهای خیابانی و بلوارهای این جزیره جای مناسبی برای قدم‌زدن و دوچرخه‌سواری در ساعت‌های آغازین شب به شمار می‌رود و می‌توان آنها را نمونه‌ای از جاهای دیدنی کیش در شب دانست.

آدرس: کیش، جنوب شرقی جزیره

اسکله بزرگ کیش

اسکله بزرگ تفریحی کیش یکی از بهترین جاذبه‌های تفریحی کیش محسوب می‌شود. این اسکله طولی معادل طول ۴۳۷ متر و عرض ۱۸ متری دارد و به شکل یک سازه چوبی در ساحل خلیج‌فارس احداث شده است. در این اسکله امکانات متفاوتی قرار دارد که می‌تواند برای هر سلیقه‌ای مناسب باشد. مثل باشگاه بولینگ، سینمای چهاربعدی، باشگاه تفریحی دریایی، کافه و رستوران و ... اگر شما در سفر به کیش قصد دارید از دیدن تماشای دریا، غروب آفتاب، لاک‌پشت‌ها، دلفین‌ها و پرندگان دریایی لذت ببرید، بهترین مکان اسکله کیش است.

جاهای شگفت انگیز کیش

در این اسکله حتی ماهیگیری نیز انجام می‌شود. افزون بر آن، برای علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری یک پیست اختصاصی در نزدیکی اسکله وجود دارد که می‌توانید دوچرخه کرایه کنید و از دوچرخه‌سواری در اطراف جزیره لذت ببرید.

آدرس: کیش، خیابان سنایی، بلوار دریا

ساعت بازدید: شبانه‌روزی

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید