مدیرکل پزشکی قانونی دلرستان از فوت ۱۲ نفر در این استان به علت مسمومیت با گاز منوکسیدکربن خبر داد.

گاز گرفتگی در لرستان جان ۱۲ نفر گرفت

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، محمدرضا فارسی نژاد امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در ۹ ماهه سال جاری ۱۲ نفر (همگی مرد) بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن (گازگرفتگی) در لرستان جان خود را از دست داده اند.

وی در ادامه با اشاره به تعداد جانباختگان حوادث گازگرفتگی در ۹ ماهه سال قبل گفت: این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۱۵ نفر گزارش شده بود، کاهش ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان، تاکید کرد: هم وطنان عزیز از برودت هوای این روزها غافل نشوند و با رعایت نکات ایمنی و استفاده درست از وسایل گرمایشی خود نهایت دقت را داشته باشند تا شاهد حوادث ناگوار در این ایام سرد سال نباشیم.

فارسی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود از کاهش ۳۸ درصدی برق گرفتگی در استان خبر داد و گفت: در ۹ ماهه امسال تعداد هشت نفر (همگی مرد) بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داده اند.

وی، بیان داشت: این آمار در مدت مشابه سال قبل که ۱۳ نفر (همگی مرد) گزارش بوده است کاهش ۳۸ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود از ۱۶ نفر فوتی بر اثر حوادث ناشی از کار در استان طی ۹ ماه امسال خبر داد، افزود: این آمار در مدت مشابه سال قبل نیز ۱۶ نفر گزارش شده بود و کاهش یا افزایشی نداشته ایم.

فارسی نژاد، تصریح کرد: فوتی‌های حوادث کار از نظر جنسیت همگی مرد بوده اند.

وی در ادامه با اشاره به آمار مراجعین مصدومان حوادث کار این اداره کل، گفت: در ۹ ماهه امسال آمار مصدومین ناشی از حوادث کار ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی استان ۵۶۰ مورد گزارش شده است که از این تعدادا ۳۲ نفر زن و ۵۲۸ نفر مرد هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان، بیان داشت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل که آمار مصدومان حوادث کار ۵۵۷ نفر گزارش شده بود افزایش نیم درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید