تهران در شب دیدنی و زیبا است، از این رو پیشنهاد می‌کنیم آرامش شب‌گردی در تهران را از دست ندهید.

آرامش شب‌گردی در تهران را از دست ندهید!

سلام نو _ سرویس گردشگری: تهران یک شهر بسیار زیباست. شب و روز این شهر دنیایی با هم متفاوت هستند. وقتی که هنگام شب در تهران شبگردی کنید، احساس می‌کنید که در یک شهر دیگر حضور دارید. شهری که تا همین چند ساعت پیش پر از صدا و شلوغی بود، ناگهان آرام می‌گیرد. اصلاً هنگام شب، تهران به شهری عاشقانه و آرام تبدیل می‌شود. انگار نه انگار که تا صبح، مردم برای رسیدگی به امور روزمره خود کلی عجله داشتند. همین باعث می‌شود تا بسیاری عاشق شبگردی در تهران باشند.

چند بام دیدنی در شب‌های تهران

بام تهران

منظور از بام تهران، جاهای است که می‌توانید از ارتفاع، شاهد مناظر بی‌نظیر و مثال‌زدنی باشید. بام‌های تهران نیز همان طور که حدس می‌زنید، در مناطق شمالی شهر قرار دارند. در این مناطق، هنگام شب می‌توانید شاهد مناظری عجیب باشید که مثال آن را ندیده‌اید.

بام توچال

بام توچال معروف‌ترین بام تهران است که آن را با نام بام ولنجک نیز می‌شناسند. اگر سری به این بام بزنید، می‌توانید خودتان را به مجموعه تفریحی توچال نیز برسانید. در این مجموعه امکانات تفریحی، رفاهی و خدماتی بسیاری وجود دارد.

آرامش شب‌گردی در تهران را از دست ندهید!

در مجموعه بام توچال، چند کافه فعالیت می‌کنند که میز و صندلی خود را کنار مناظر بام تهران قرار داده‌اند. مخصوصاً در روزهای آخر هفته و تعطیلات، تا پاسی از نیمه شب نیز زندگی در این بام جریان دارد. برخی جوانان این بام را پاتوق شب‌زنده‌داری خود می‌کنند. پس بام توچال را حتماً به لیست جاهای دیدنی تهران در شب اضافه کنید.

آدرس: تهران، بزرگراه چمران، ولنجک

بام محک

بام محک در محله محک و شمال دارآباد قرار دارد. در حقیقت این بام در شمال‌شرق تهران واقع شده است. بام محک امکانات خاصی ندارد. در حقیقت حتی یک مغازه و سرویس بهداشتی هم در این بام تعبیه نشده است. بام تهران یک زمین وسیع و بزرگ دارد که می‌توانید در آن زیلو بیاندازید و از تماشای مناظر تهران لذت ببرید. البته برخی ترجیح می‌دهند که داخل ماشین بنشینند و از مناظر لذت ببرند. هنگام شب، جوانان در این مکان کنار هم جمع می‌شوند. یکی گیتار می‌آورد و دیگری زیر آواز می‌زند. خلاصه که هرکسی در این بام به نوعی تفریح می‌کند و سرگرم می‌شود. بام محک نیز از جمله بهترین جاهای دیدنی تهران در شب است.

آرامش شب‌گردی در تهران را از دست ندهید!

آدرس: تهران، بزرگراه امام علی شمال، بلوار مژدی، محک

بام فراز

از دیگر بام‌های معروف تهران، بام فراز است. این بام در منطقه شمال‌غرب تهران و محله سعادت‌آباد قرار دارد. بام فراز در نزدیکی پارک پرواز نیز واقع شده است. پس می‌توانید یک تیر و دو نشان بزنید. بام فراز پاتوق بچه‌های شهرک غرب و سعادت‌آباد به حساب می‌آید. هنگام شب بسیاری برای تماشای مناظر خیره‌کننده تهران به بام فراز می‌آیند. از این بالا خانه‌ها قد یک قوطی کبریت می‌شوند. همچنین می‌توانید از ساختمان هتل اسپیناس پالاس این منطقه نیز دیدن کنید که یک ساختمان بسیار عظیم و زیبا است. بام فراز هم برای ماشین‌سواری و هم برای آرامش‌گرفتن و تماشای مناظر جان می‌دهد. در بام فراز چند صندلی برای لذت بردن از مناظر نیز تعبیه شده است.

آدرس: تهران، سعادت‌آباد، میدان بهرود، بام فراز

تهران و شبگردی‌های آرام‌بخش و جذاب آن

خیابان سی تیر

وقتی حرف از شب گردی و شکم گردی با هم به میان می آید، نام خیابان سی تیر به ذهن خیلی ها می رسد.

آرامش شب‌گردی در تهران را از دست ندهید!

سی تیر پر است از ساختمان های قدیمی مثل موزه ملی ایران، کلیسای پطرس مقدس، کلیسای حییم و آتشکده زرتشتی آدریان. اما آن چیزی که شب گردی را در خیابان سی تیر به یکی از لذت های تهرانی ها بدل کرده؛ نه قدمت تاریخی آن است و نه حتی بناهای پیر و کهنسال آن.

سی تیر امروز با خیابان های سنگفرشی که از کافه ماشین ها، رستوران های سیار، غرفه های غذاهای خیابانی و صدای موسیقی خیابانی آکنده شده؛ پای تهرانی ها را در شب به خود باز می کند. با تاریک شدن شب که قدم به این خیابان می گذارید، بوی غذا، چای سماوری، بستنی و انواع نوشیدنی ها با هیاهوی جمعیت در هم می آمیزد و این همان زندگی شبانه ای است که انتظارش را دارید.

باغ فردوس

گشت و گذار شبانه در باغی که بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد، یک بنای زیبا با معماری ایرانی و گچبری های خیره کننده در میان آن قرار گرفته و موزه سینما را هم در خود جای داده، می تواند لذت بخش تر از آن چیزی باشد که تصور می کنید.

آرامش شب‌گردی در تهران را از دست ندهید!

هر چند بازدید از موزه سینما را نمی توانید در شب گردی خود بگنجانید، اما این باغ تا دلتان بخواهد وسیع است و جان می دهد برای پیاده روی. به ویژه اینکه درخان چنار این باغ شب هنگام چنان منظره و هوایی را به فردوس می بخشند که به راستی هیچ چیز کم از فردوس برین ندارد. و بالاخره اینکه کافه ها و گالری های باغ فردوس را هم از یاد نبرید تا عیش خود را کامل کرده باشید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید