۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
کد خبر: 55422075

گالری‌ها پیوندی جالب بین هنرمند، اثر هنری و مردم ایجاد می‌کند از این رو با ما همراه باشید و درباره چند گالری دیدنی در تهران بیشتر بدانید.

چند گالری دیدنی در تهران

سلام نو _ سرویس گردشگری: تهران یکی از بهترین شهرها برای هنردوستان و هنرمندان است. با جاذبه‌های متنوع، از موزه‌ها و گالری‌ها گرفته تا تالارهای هنری و سینماها، این کلان‌شهر برای تمام سلیقه‌های هنری تجربه‌ای منحصربه‌فرد را به ارمغان می‌آورد.

گالری‌های جذاب و تماشایی تهران

گالری شیرین

گالری شیرین کار خود را در سال ۱۳۸۴، آغاز کرد. موسس این گالری شیرین پرتوی نام دارد که در حال حاضر، صاحب دو گالری است. هدف از تاسیس گالری شیرین، تسهیل نمایش آثار هنرمندان جوانی بود که با سبک‌های هنری گوناگون، فعالیت هنری خود را تازه آغاز کرده‌اند. در سال ۱۳۹۱، شعبه دوم گالری شیرین در نیویورک افتتاح شد.

گالری شیرین یکی از گالری‌های پر رفت‌وآمد و پرطرفدار تهران است. این گالری ساختمانی بسیار زیبا و باصفا دارد و از فعال‌ترین گالری‌های پایتخت به شمار می‌رود. در گالری شیرین آثار هنری مختلفی مثل مجموعه‌های عکس و نقاشی و هنرهای حجمی مثل مجموعه مجسمه و آثار مفهومی از هنرمندان برجسته ایران و جهان به نمایش در می‌آید.

چند گالری دیدنی در تهران

گالری شیرین روزهای دوشنبه تعطیل است و بقیه روزهای هفته از ساعت ۱۱ تا ۱۹ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به روی بازدیدکننده‌ها باز است.

گالری پروژه‌های آران

گالری پروژه‌های آران یکی از ده‌ها گالری جذاب و دیدنی در تهران است. این گالری به نمایش آثار هنری هنرمندان معاصر در زمینه‌های نقاشی، لیتوگرافی و آثار حجمی می‌پردازد. گالری پروژه‌های آران محیطی بسیار دوست‌داشتنی دارد و بودن در آن حس خوبی به شما می‌دهد. در طبقه بالای این گالری، کافه ری‌را قرار دارد که پس از گشت‌وگذار در گالری، می‌توانید به این کافه مراجعه کنید و در آن به خوردن و نوشیدن خوراکی‌های خوشمزه و گپ با دوستان خود بپردازید. معماری گالری آران و کافه ری‌را بسیار جذاب هستند.

گالری پروژه‌های آران از یکشنبه تا پنجشنبه، از ساعت ۱۴ تا ۱۹ و در روزهای جمعه و شنبه از ۱۶ تا ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.

تهران، خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو، نرسیده به سفارت فرانسه، کوچه لولاگر، پلاک ۵

چند گالری دیدنی در تهران

گالری آرت سنتر ۲

گالری آرت سنتر ۲ قسمتی از ساختمان جنبی موزه جهان‌نما است که در ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۸۳، همزمان با روز جهانی موزه، تحت عنوان گالری جهان‌نما کار خود را آغاز کرد. در اسفند ماه سال ۱۳۸۹ برای انجام یک دوره تعمیرات و مرمت بسته شد و از مهرماه سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را از سر گرفت.

هدف از ایجاد گالری جهان‌نما، فراهم کردن فضایی برای معرفی هنرمندان معاصر و جوان و همچنین هنرهای ملی و سنتی کشور در کنار آثار موزه‌ای بود. این مجموعه موفقیت‌هایی نیز در زمینه برپایی نمایشگاه و فروشگاه در پاریس و پکن به پیشنهاد کشورهای فرانسه و چین داشت. نمایش آثاری از هنرهای نقاشی، نقاشی خط، زیورآلات ساخته شده از سنگ‌های درمانی قیمتی و نیمه قیمتی و آثار کولاژ از جمله نمایشگاه‌هایی است که در گالری جهان نما، به‌ صورت دوره‌ای برگزار شد.

در سال ۱۳۹۴ این گالری به بخش خصوصی واگذار شد و تحت عنوان آرت سنتر به فعالیت خود ادامه می‌دهد. گالری آرت سنتر به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران، تا ساعت ۲۱ به ارائه خدمات به بازدیدکنندگان می‌پردازد و علاقه‌مندان می‌توانند با تهیه بلیط ورودی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران از این فضاها و محوطه باغ نیاوران استفاده کنند.

چند گالری دیدنی در تهران

تهران، میدان شهید باهنر (نیاوران)، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، طبقه دوم کاخ اختصاصی نیاوران، قسمتی از ساختمان جنبی موزه جهان‌نما

گالری‌های درخورتوجه تهران

کارخانه آرگو

کارخانه آرگو مجموعه‌ای فرهنگی هنری در قلب پایتخت است و یکی از بناهای تاریخی و جاهای دیدنی تهران به شمار می‌رود. این ساختمان در دهه‌های ۳۰ و ۴۰ به‌عنوان کارخانه آبجوسازی فعالیت داشت. به‌دلیل ایجاد آلودگی، در سال‌های پیش از انقلاب، تیمساری از آن شکایت کرد و همین موضوع موجب تعطیلی کارخانه شد. متولی کارخانه آرگو پس از انقلاب یکی از نهادهای حکومتی بود که آن را در سال ۱۳۹۵ به مزایده گذاشت. در آن مزایده، بنیاد فرهنگی و هنری پژمان ساختمان را خریداری کرد. امروزه از این بنا به‌عنوان محلی برای برگزاری گالری‌های هنری استفاده می‌شود.

تهران، خیابان فردوسی، خیابان تقوی، کوچه بهداشت، پلاک ۶

گالری آ

گالری آ به‌عنوان یکی از مکان های دیدنی تهران برای اهالی هنر شناخته می‌شود و علاوه بر دو طبقه نمایشگاهی، دارای تماشاخانه و کافه است. این مجموعه همه روزه به جز شنبه‌ها، از ساعت ۱۴ تا ۲۰، به صورت رایگان پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود. از نکات جالب این کافه، می‌توان به استفاده از نام هنرمندان شاخص عرصه‌های مختلف، به جای شماره بر روی میزها اشاره کرد.

چند گالری دیدنی در تهران

گالری آرتیبیشن

گالری آرتیبیشن از مقاصد مناسب و جاهای دیدنی تهران برای اهالی هنر و هنردوستان به‌ شمار می‌رود و فرصتی است برای کشف هنر اصیل ایرانی و حمایت از هنرمندان، مجموعه‌داران، گالری‌ها و هنردوستان در ایران و جهان. این نمایشگاه و بازار آنلاین هنرهای تجسمی، با محوریت هنر اصیل ایرانی، توانسته است فرصت ارائه‌ای بین‌المللی و دوزبانه را با دسترسی آسان در اختیار هنرمندان قرار دهد. این مجموعه با تمرکز روی سه هدف حمایت از هنردوستان، حمایت از هنرمندان مستعد و برگزاری نمایشگاه آنلاین، اعتماد بسیاری از هنرمندان ممتاز ایرانی را بدست آورده است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید