محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی، در واکنش به تذکر نماینده همدان و فامین درباره قانون حجاب گفت: مجلس کجا جلوی قانون حجاب و عفاف را گرفته است؟

واکنش قالیباف به تذکر یک نماینده درباره بررسی قانون عفاف و حجاب

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رییس مجلس شورای اسلامی گفت: برخی در تریبون‌ها بیان می‌کنند که مجلس با بررسی عفاف و حجاب مخالف است، به صورت روشن و شفاف می گویم که این مطلب کذب محض است.

محمد باقر قالیباف این مطلب را در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به تذکر نماینده همدان و فامین بیان کرد.

احمدحسین فلاحی نماینده همدان و فامین در تذکری گفت: مقام معظم رهبری شب گذشته در فرمایشات خود نظر صریحشان را درباره عفاف و حجاب بیان کردند و این موضوع برای سران قوا اتمام حجت شد. همچنین در مورد فضای مجازی نیز صحبت کردند و در مورد این دو نکته نیز مجلس مورد سوال قرار گرفت و آنچه که در رسانه‌ها آمده، این است که مجلس جلوی قانون عفاف و حجاب را گرفته است.

وی تاکید کرد: قانون فضای مجازی نیز مطالبه چندساله رهبری و قشر متدین و انقلابی است. ولی چرا این موضوع در دستور کار مجلس قرار نمی‌گیرد.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: مجلس کجا جلوی قانون حجاب و عفاف را گرفته است؟ این حرف از اساس کذب بوده، مجلس از قبل اعلام آمادگی کرده است و در گزارشی که در صحن قرائت شد این موضوع بیان شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در این گزارش مشخص شد حداقل ۳۲ دستگاه در این حوزه کوتاهی انجام داده‌اند و همان جا مجلس اعلام آمادگی کرد که اگر هر خلاء قانونی در این زمینه وجود دارد با لایحه دولت یا لایحه قوه قضائیه خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد.

وی ادامه داد: موضوع بی توجهی به فضای مجازی صحت ندارد و من این حرف را تکذیب می‌کنم. همچنین دیروز نیز به طور روشن در نطق پیش از دستور در ارتباط با بحث حجاب به طور شفاف موضع خود را مطرح کردیم و هیچ جای ابهامی وجود ندارد و این وظیفه ما است.

قالیباف با بیان اینکه رئیس کمیسیون فرهنگی مصوبات شورای انقلاب فرهنگی، شورای امنیت ملی و شورای امنیت کشور را مطالعه کرده شخصا این مصوبات را به وی داده است، خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که اگر موضوعی آمد آن را بررسی کنیم و اکنون نیز آماده هستیم، از این رو اینکه بعضی از عزیزان در تریبون‌ها بیان می‌کنند که مجلس یا رئیس مجلس با بررسی عفاف و حجاب مخالف است کذب محض است و این موضوع را روشن و شفاف می‌گویم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید