استان کرمان از روستاهای بسیار زیادی برخوردار است. یکی از روستاهای محبوب که از جاهای دیدنی بکر برخوردار می‌باشد، روستای گینکان کرمان است.

ویژگی‌های بهترین لباس برای کویر گردی

سلام نو-سرویس گردشگری: آیا روستای گینکان کرمان را می‌شناسید؟! همانطور که می‌دانید استان کرمان از جمله استان‌های بسیار گسترده است که در بردارنده‌ی بسیاری از شهرها و روستاهای مختلف می‌باشد. هر کدام از این شهرها و روستاها به سبب برخورداری از جاذبه‌های گردشگری فوق العاده، گزینه‌ی مطلوبی برای گردشگری و تفریح به شمار می‌روند. این روستا نیز به سبب برخورداری از جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد، به عنوان یکی از مناطق مهم گردشگری در استان کرمان شناخته شده است. این روستا در فاصله ۱۳ کیلومتری از شهر کرمان قرار گرفته است. قرار گرفتن این روستا در منطقه‌ی شمال شرقی استان کرمان، سهولت در دسترسی به آن را افزایش داده است.

استان کرمان یکی از شهرهای گرم و خشک در کشور ما شناخته شده است که به همین سبب از مناطق کویری زیادی برخوردار می‌باشد. شاید با دیدن بسیاری از مناظر طبیعی در این منطقه، شگفت زده شوید. وجود آب و هوای گرم و خشک در این منطقه، سبب نشده که در آن شاهد برخی از طبیعت‌های بکر و حتی آبشارهای و ... نباشیم. بلکه در بسیاری از روستاهای این استان، می‌توان شاهد خودنمایی بی‌نظیر دشت‌ها، چشمه‌ها و مراتع سرسبز بود.

روستای گینکان کرمان را بشناسید:

روستای گینکان کرمان یکی از روستاهای قدیمی در این شهر است. همانطور که می‌دانید، استان کرمان از جمله شهرهای تاریخی در کشور به شمار می‌رود که از جاذبه‌های تاریخی بسیار زیادی برخوردار است. در این استان می‌توان شاهد بسیاری از شهرها و روستاهای مختلف نیز بود که از قدمت بالایی برخوردار هستند. با یک نگاه کوتاه به اطراف استان کرمان، می‌توانید شاهد بسیاری از بخش‌های مختلف باشید که هر کدام از زیر مجموعه‌های زیادی تشکیل شده‌اند. بسیاری از آنها به عنوان روستاهای بسیار قدیمی و تاریخی، به ثبت رسیده‌اند.

یکی از این روستاهای قدیمی، روستای گینکان کرمان است که خود از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. یکی از بخش‌های مهم این روستا که امروزه با محبوبیت بسیار زیادی مواجه شده است، بخش دهستان سرآسیاب فرسنگی می‌باشد. به طور کلی می‌توان گفت که: این دهستان یکی از دلایل بسیار مهم برای محبوبیت قابل توجه روستای گینکان شناخته شده است.

جاذبه‌های گردشگری فوق العاده:

یکی از دلایل بسیار مهم برای محبوبیت روستای گینکان کرمان توجه به جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد در این روستا می‌باشد. این روستا دربردارنده‌ی بسیاری از جاهای گردشگری فوق العاده است که اغلب مسافران استان کرمان، طرفدار بازدید از آنها هستند. یکی از جاذبه‌های گردشگری خارق العاده، منحصر به ‌فرد و شگفت انگیز در این روستا، مربوط به دهستان سرآسیاب فرسنگی است که مورد استقبال و توجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفته است.

از جمله جاذبه های دیدنی منحصربه‌فرد در این روستا، درخت کهنسال پاچنار می‌باشد که به سبب برخورداری از قدمت بسیار بالا و جذابیت تکرار نشدنی، توجه اغلب مخاطبین را به سمت خود جلب نموده است. این درخت در فاصله ۱۳ کیلومتری از استان کرمان واقع شده که شرایط دسترسی بسیار ایده آل و مناسبی را در بر دارد. لازم به ذکر است که ارزش تاریخی منحصر به فرد این درخت سبب شده است که در فهرست میراث طبیعی ملی کشور شاهد حضور نام آن باشیم.

از دیگر خصوصیات بارز در این روستا، می‌توان به برخورداری از آب و هوای بسیار مطلوب و همچنین طبیعت خاص و بکر آن اشاره کرد. دره چشمه امام رضا در ده بالا نیز از دیگر جاهای دیدنی در این روستا می‌باشد. سالانه بسیاری از گردشگران برای صرف اوقات فراغت دلنشین و فراموش نشدنی، این روستا را انتخاب نموده و از جاهای دیدنی آن، بازدید می‌کنند.

درخت کهنسال پاچنار

درخت کهنسال پاچنار

چگونگی دسترسی به روستای گینکان کرمان:

برای دسترسی به روستای گینکان کرمان و بازدید از جاهای دیدنی خارق العاده و چشم نواز آن، می‌توانید از خودروهای سواری، اتوبوس و ... استفاده کنید. این مسیر از جذابیت فوق العاده‌ای برخوردار است که چشم هر بیننده‌ای را به سمت خود معطوف می‌دارد. راه‌های دسترسی به این روستا بسیار ساده و آسان است. بنابراین مسافران بدون دغدغه‌ی مسیر پر پیچ و خم، می‌توانند به مقصد خود دست یابند. پس از رسیدن به روستای گینکان و بازدید از آن، نوبت به بازدید از دهستان‌ها و روستاهای اطراف این روستا می‌رسد.

آب و هوای دل انگیز، مهمان نوازی مردم روستایی و بسیاری از فاکتورهای دیگر، این منطقه را به یکی از بهترین مناطق برای گردشگری مبدل نموده است. با بازدید از درخت کهنسال پاچنار، می‌توانید شاهد شگفت انگیزترین آثار باشید که از اعتبار و منزلت بسیار زیادی برخوردار هستند.

جاذبه‌های گردشگری در روستای گینکان

جاذبه‌های گردشگری در روستای گینکان

هدف از گردشگری:

هدف شما از گردشگری در روستای گینکان کرمان چیست؟ با گردشگری در این روستای منحصر بفرد، علاوه بر بازدید از مناطق بکر و دست نخورده، می‌توان شاهد:

  • آب و هوای بسیار دلنشین و مطلوب
  • صنایع دستی خاص و منحصر بفرد
  • محصولات کشاورزی ارگانیک
  • میزبانان بسیار خوشرو و مهربان
  • آثار تاریخی ارزشمند

و بسیاری از موارد خاص و باورنکردنی دیگر نیز بود. با رسیدن به این روستا، می‌توان از دهستان‌های مختلف نیز دیدن کرد. هر کدام از این دهستان‌ها در بر دارنده‌ی خصوصیات منحصر بفردی هستند. برخی از آنها با برخورداری از چشمه‌های آب، خاطرات دلنشینی را برای شما رقم خواهند زد. انتخاب هوشمندانه‌ی این مناطق برای بازدید، می‌تواند در ثبت خاطرات فراموش نشدنی، نقش بسزایی داشته باشد. در این روستا می‌توان شاهد سکونت جمعیت قابل توجهی بود که هر کدام از آنها به فعالیت‌های مختلف: کشاورزی، دامداری، دامپروری، باغداری و ... مشغول هستند. این روستا با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری طبیعی خاص، بهترین لوکیشن برای عکاسی‌های حرفه‌ای را نیز در بر دارد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید