۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵
کد خبر: 55433030

بابل جاذبه‌های دیدنی و گردشگری درخور توجهی دارد از این رو با ما همراه باشید و درباره چند جاذبه تماشایی در بابل بیشتر بدانید.

چند جاذبه تماشایی در بابل

سلام نو _ سرویس گردشگری: یکی از شهر های بزرگ و البته زیبای استان سرسبز مازندران، شهرستان بابل نام دارد. شهر بهار نارنج که بعد از رشت پرجمعیت ترین شهر شمال ایران و یکی از پرطرفدارترین مناطق گردشگری و توریستی کشور است، مقصد سفر امروز ماست. شهر تاریخی بابل نیز دارای جاذبه های دیدنی و اماکن گردشگری بسیاری است که پرداختن به همه آنها در یک مطلب ممکن نیست اما بخشی از آن را در این مطلب انعکاس خواهیم داد.

جاذبه‌های گردشگری و درخورتوجه در بابل

روستای دیواعمران

روستایی کهن و تاریخی به نام دیوا عمران در بخش بندپی شهرستان بابل واقع شده است که اقامتگاه دو طایفه به نام های عمران و ملک شاه از طایفه های ساکن بندپی است. از نکات جالب توجه در این روستا وجود تکیه ای قدیمی با معماری قاجاری قرار دارد که قدمت آن به حدود ۱۲۰ سال قبل برکی گردد.

کاخ سلطنتی بابل

عمارتی تاریخی، باشکوه و مجلل به نام کاخ سلطنتی بابل که در جنوب شهرستان بابل و درون باغی زیبا و باصفا که به دوره پهلوی تعلق دارد و در حال حاظر محل دانشگاه پزشکی استان مازندران است.

چند جاذبه تماشایی در بابل

از دو طبقه تشکیل شده و شامل اتاق های و سالن های زیادی می باشد. گچبری های زیبا و هنرمندانه از خصوصیات قابل توجه تزئینات خیره کننده آن محسوب می گردد. بیشترین مصالح به کار رفته در این کاخ مجلل سنگ است و تزئینات انجام شده در نمای بیرونی و داخلی آن بی نظیر است به گونه ای که کمترعمارتهای مشابه را می توان همانند آن یافت.

موزه بابل

این موزه که به گنجینه بابل شهرت یافته است، از جاذبه های مهم گردشگری فرهنگی و تاریخی در شهرستان بابل محسوب می گردد و به عنوان تنها موزه‌ مردم شناسی مازندران شناخته می شود. این جاذبه فرهنگی در سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را به عنوان موزه‌ باستان شناسی، چوب و مردم شناسی در ساختمان شهرداری سابق یا همان بلدیه که در سال ۱۳۰۷ شروع به کار کرده بود، آغاز کرد و بعد از چهار سال و پس از تعمیر و بازسازی، عنوان تنها موزه‌ مردم شناسی استان مازندران را به نام خود ثبت کرد و آثاری از جمله صنایع دستی زنان ترکمن صحرا، پوشاک مازندران، گیلان، ترکمن و چادر شب‌بافی زنان مازندران را می‌توان در بخش مردم شناسی مشاهده کرد.

چند جاذبه تماشایی در بابل

قهوه خانه‌ سنتی، داروخانه‌ سنتی، یادمان های چوبی و باستان شناسی از دیگر بخش های فعال در این موزه‌ است. این موزه همچنین ظروف و اشیا سفالی متعلق به اواخر هزاره‌ چهارم، سوم، دوم و اول پیش از میلاد را نیز نگهداری می کند.

پل محمدحسن خان

این پل ارتفاعی بالغ بر ۱۱ متر از سطح رودخانه دارد، همچنین ۱۴۰ متر طول و ۶ متر عرض که از ۷ طاق تشکیل شده است و دارای چشمه اصلی و ۲ چشمه‌ فرعی می باشد. بزرگ ترین راه ارتباطی بین بخش های بندپی غربی و پندپی شرقی بابل از ویژگی های این اثر ملی است که به دلیل اینکه برگرفته از معماری بناهای دوران صفوی است، آن را بسیار مهم ساخته است.

جاذبه‌های طبیعی و دیدنی بابل

آبشار درازکش

نه تنها در بابل، بلکه در کل مازندران، آبشار درازکش یکی از بکرترین و زیباترین آبشارهای شمال کشور است. آبشار درازکش در میان درختان بلند قامت و طبیعت زیبای بابل قرار دارد. گردشگران در طول مسیر بازدید از آبشار درازکش با درختانی همچون بلوط، افرا و راش روبرو می شوند.

چند جاذبه تماشایی در بابل

آبی که در مسیر آبشار درازکش جاری است ابتدا وارد حوضچه ای می شود که در فصل بهار و تابستان، افراد بسیاری در این حوضچه شنا می کنند تا لحظاتی را در آب سرد زیر آفتاب سوزان سپری کنند. بعد از حوضچه، آب مسیر خود را طی می کند و پس از ۲۰۰ متر، وارد حوضچه دیگری می شود که به لطف صخره ها و سنگ های مختلف، کسی در آن شنا نمی کند.

آبشار درازکش در بندپی شرقی بابل قرار دارد و می بایست در ۲۵ کیلومتری گلوگاه، وارد پلی شوید که به سمت جاده فیرزوجاه می شود و سپس، بعد از ۶ کیلومتر به روستای درازکش خواهید رسید. اما در نظر داشته باشید مسیری ۲ کیلومتری خاکی وجود دارد که در انتهای آن، آبشار را مشاهده خواهید کرد. این مسیر چندان مناسب خودروهای سواری نیست و توصیه می کنیم به صورت پیاده، مسیر را طی کنید.

جنگل نارنجلو

اگر در شهر بابل به دنبال منطقه ای زیبا و سرسبز برای طبیعت گردی و لذت بردن از جنگل های زیبای شمال هستید، پیشنهاد می کنیم نگاهی به جنگل نارنجلو بیاندازید.

چند جاذبه تماشایی در بابل

جنگل نارنجلو منطقه ای محافظت شده به حساب می آید و هرگونه شکار در این منطقه ممنوع می باشد. جنگل نارنجلو همانطور که از نامش مشخص است، جنگلی مملو از بهار نارنج است و اگر در فصل بهار نارنج وارد جنگل شوید، با عطر اعتیاد آور بهارنارنج در همه جای جنگل روبرو خواهید شد. همچنین پیشنهاد می کنیم با خود امکانات کمپ و پیک نیک نیز به همراه داشته باشید تا ساعاتی را زیر درختان بلند قامت، در منطقه ای خوش آب و هوا به همراه آرامش خاص و صدای زیبای پرندگان از استراحت خود لذت ببرید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید