متوسط ساعت کاری هفتگی در کشورها و فرهنگ‌های مختلف می‌تواند تا حد زیادی تفاوت داشته باشد. در اکثر کشورهای جهان، مانند ایران یا ایالات متحده کارمندان پنج روز در هفته کار می‌کنند و دو روز در هفته را مشغول استراحت هستند

مردم کدام کشور بیشتر از همه کار می‌کنند؟ | مردمان این کشور کمترین ساعت کاری را دارند! + عکس

ساعت کاری هفتگی در کشورهای جهان

به گزارش سلام نو؛ برخی کشورهای جهان با اعطای روزهای مرخصی بیشتر و تعداد کمتر روزهای کاری، تعادل بین کار و زندگی بهتر را برای نیروی کار خود فراهم می‌کنند. کشورهای جهان در میزان ساعت کاری هفتگی که از کارمندان خود انتظار دارند، با هم متفاوت هستند.

متوسط ساعت کاری هفتگی در کشورها و فرهنگ‌های مختلف می‌تواند تا حد زیادی تفاوت داشته باشد. در اکثر کشورهای جهان، مانند ایران یا ایالات متحده کارمندان پنج روز در هفته کار می‌کنند و دو روز در هفته را مشغول استراحت هستند. سایر کشورها به‌ویژه در اروپا ساعت کاری انعطاف‌پذیرتری دارند که به آنها تعطیلات بیشتر و امکان ایجاد تعادل میان کار و زندگی را می‌دهد.

برای مثال کشورهای اروپایی در ماه به نیروی کار خود چهار روز مرخصی با حقوق می‌دهند که از تعطیلی آخر هفته‌ها متمایز است. در بسیاری از کشورها در خاورمیانه و آسیا، هفته کاری به جای دوشنبه تا جمعه از یکشنبه تا پنج‌شنبه تعریف می‌شود.

علاوه بر روزهای کاری در هفته، متوسط ساعت کاری که از کارمندان انتظار می‌رود، می‌تواند طیف گسترده‌ای داشته باشد. با اینکه برخی از کشورها و فرهنگ‌ها کارکنان را ملزم می‌کنند تا در روز تعداد ساعات بیشتری کار کنند، برخی دیگر امکان زندگی باکیفیت‌تری را برای کارکنان خود از طریق شیفت‌های کوتاه‌تر و زمان تعطیلات اضافی فراهم می‌کنند.

بر اساس داده‌های سایت World Population Review، در میان کشورهای جهان، کشور موریتانی در آفریقا با 54 ساعت کار در هفته، بیشترین میزان کار را از نیروهای خود انتظار دارد. پس آن مصر با 53 ساعت و گامبیا با 51 ساعت کار در هفته در رتبه دوم و سوم قرار می‌گیرند.

متوسط ساعت کاری هفتگی در جهان 40 ساعت است و بر اساس رتبه‌بندی سایت wisevoter، ایران با متوسط ساعت کاری 43 ساعت در هفته در رتبه 39 قرار می‌گیرد. در این رتبه‌بندی، هر چه ساعت کاری در یک کشور از میانگین جهانی بالاتر برود، عدد رتبه آن کاهش می‌یابد.

کشورهایی با بیشترین ساعت کاری در هفته

در حالت کلی چهارچوب جهانی کلی برای تعیین ساعت و روزهای کاری در تمام کشورها وجود ندارد، چرا که جوامع مختلف، ارزش‌های متفاوتی را در سیاست‌های محیط کار خود در اولویت قرار می‌دهند. در نهایت با توجه به تفاوت در ارزش‌ها و باورها، آنچه در فرهنگ‌های مختلف به‌عنوان متوسط ساعت کاری در هفته، نرمال و پذیرفته‌شده در نظر گرفته می‌شود می‌تواند تا حد زیادی متنوع باشد.

کمترین ساعت کاری مربوط به کدام کشور است؟

در کشور استرالیا کارمندان در طول هفته خود تنها 29 ساعت کار می‌کنند و کمترین ساعت کاری دنیا را دارند. پس از آن ایالت فدرال میکرونزی در ایالات متحده با 30 ساعت و سومالی با 31 ساعت کار در هفته رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

کشورهایی با کمترین ساعت کاری در هفته

در مقیاس کلان، ارتباط میان اشتغال و رشد اقتصاد، در میان اقتصاددانان و سیاست‌گذاران، بسیار مورد بحث قرار می‌گیرد. واقعیت این است که اشتغال در ابعاد زیاد و پیچیده‌ای رشد اقتصادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

بنابراین صرف نظر از ملیت، جنسیت، مذهب یا موقعیت اجتماعی-اقتصادی، دنیای کار برای همه حائز اهمیت است. اما همه در مورد میزان کاری که باید انجام شود به این اندازه توافق ندارند. تعداد ساعات کاری که هر شخص در طول روز به کار خود اختصاص می‌دهد در کشورهای مختلف متفاوت است.

کد خبرنگار: ۱۵
۱۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • محمد IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    2 0
    بالاترین ساعت کاری می رسه به من 82 ساعت در هفته فکر کنم به تنهایی میانگین کشوری رو افزایش دادم
  • سعید IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    2 1
    مشکل اینجاست که ساعت کار مفید هست که فک کنم کمتر از بیست ساعته در برخی سازمانها
  • IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    0 0
    جهت اطلاع و اصلاح ، ساعت کاری در هفته در ایران چهل و چهار ساعت است ، چهل و سه ساعت نیست و متوسط جهان چهل ساعت است ضمناً فقط در تهران آخر هفته ، دو روز تعطیل است و در بقیه استان ها ، شهرستان ها و نقاط دیگر کشور فقط یک روز تعطیل است لطفا برای کسب رتبه بالاتر در این زمینه و نه صرفاً برای رفاه کارکنان و خانواده آنان ، ساعت کاری و تعطیلات آخر هفته مطابق متوسط جهانی تعیین گردد . با تشکر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید