۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 55446649

کیش جاذبه‌های تفریحی و گردشگری درجه یکی دارد، از این رو با ما همراه باشید و درباره کارتینگ مهیج کیش بدانید.

کارتینگ مهیج کیش

سلام نو _ سرویس گردشگری: کارتینگ یکی از انشابعات ورزش اتومبیل‌رانی است که از قضا، یادگیری و تجربه آن هرگز سخت نیست. کارتینگ مانند ورزش پینت‌بال، از آن تفریحات بسیار ساده و به‌شدت جذاب محسوب می‌شود که طی سالیان اخیر به‌ یکی از تفریحات پرطرفدار مردم تبدیل شده است. کارتینگ کیش یکی از جاهای دیدنی کیش به‌حساب می‌آید و از به‌عنوان بزرگ‌ترین پیست خاورمیانه یاد می‌شود که سالانه از تعداد بالایی از گردشگران میزبانی می‌کند. در این مطلب اطلاعات مفیدی را پیرامون «کارتینگ کیش» مرور خواهیم کرد.

امکانات کارتینگ کیش

پیست کارتینگ کیش یکی از قدیمی‌ترین پیست‌های سرعت برای رشته نام‌برده به‌حساب می‌آید. این مجموعه با ۱۹ سال تجربه د ارائه خدمات به‌ علاقه‌مندان ورزش کارتینگ، در سال ۱۳۷۸ و توسط ساسان جیربندی احداث شد. از ساسان جیربندی به‌ عنوان اولین واردکننده موتورهای ATV و سازنده پیست‌ سرعت برای ماشین‌های باگی یاد می‌شود.

برای دسترسی به‌کارتینگ کیش باید ابتدا به بلوار خلیج فارس بروید و سپس به‌سمت میدان امیرکبیر حرکت کنید. کمی جلوتر و در میانه بلوار خلیج فارس، می‌توانید کارتینگ کیش را پیدا کنید.

آدرس: جزیره کیش، میدان امیرکبیر، بلوار خلیج فارس، روبه‌روی هتل دریا

کارتینگ مهیج کیش

خودروهای چرخ‌باز ورزش کارتینگ که با چهار چرخ، یک صندلی کوچک و یک فرمان کوچک در اختیار راننده قرار می‌گیرند، با عنوان «گو-کارت یا کارت» شناخته می‌شوند. کارتینگ کیش یک مجموعه مجهز به‌حساب می‌آید و انواع کارت‌های مختلف را در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌دهد. کارت‌های یک‌موتوره و دو موتوره از جمله کارت‌هایی هستند که افراد می‌توانند در مجموعه کارتینگ کیش از آن‌ها سواری بگیرند. در ابتدا کارت‌های یک‌موتوره در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد؛ اگر افراد بتوانند یک دور از زمین پیست را در کمتر از ۴۸ ثانیه بپیمایند، اجازه استفاده از کارت‌های دو موتوره را خواهند داشت.

مجموعه کارتینگ کیش بدون تردید یکی از مجهزترین پیست‌های کارتینگ ایران را در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌دهد. استفاده از ابزارهای کامپیوتری مثل سیستم زمان‌گیری کامپیوتری (Lap Timing) یکی از همین امکانات پیشرفته است. ابزارهایی که به‌تبدیل پیست کارتینگ کیش به‌عنوان برگزارکننده مسابقات کارتینگ کشوری کمک شایانی کرده‌اند. رستوران، کافی‌شاپ و سرویس بهداشتی، از جمله دیگر امکاناتی هستند که مجموعه کارتینگ کیش از آن‌ برخوردار است.

کارتینگ مهیج کیش

نکات لازم جهت استفاده از کارتینگ کیش

علاقه‌مندان جهت استفاده از کارتینگ کیش باید بلیط تهیه کنند. باید توجه داشت که با استناد به‌اندازه کارت‌ها، افرادی که جثه نسبتا بزرگ دارند احتمالا هنگام سواری با یک سری چالش به‌خصوص مواجه خواهند شد. لازم به‌ ذکر است که برای استفاده از کارت‌های مجموعه کارتینگ کیش، همراهی والدین افراد زیر ۱۶ سال الزامی است. برای استفاده از کارت‌های این مجموعه اصلا نیازی به‌داشتن گواهی‌نامه رانندگی نیست. توجه به‌پوشیدن لباس‌های ورزشی در زمان استفاده از امکانات این مجموعه یکی از نکات قابل‌توجه است. باید در نظر داشت که بلیط‌های مفقود شده دوباره صادر نمی‌شوند و همچنین باید توجه داشت که بلیط‌های خریداری شده غیرقابل‌استرداد هستند.

قد علاقه‌مندان به‌استفاده از امکانات این مجموعه و راندن در پیست کارتینگ کیش، باید حتما باید بالای ۱۴۰ سانتی‌متر باشد. کارتینگ کیش امکان خرید بلیط به‌صورت آنلاین را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است. ارائه یک مدرک شناسایی معتبر مثل کارت ملی، شناسنامه یا کپی شناسنامه در این مجموعه الزامی است. از نکات جذاب کارتینگ کیش کی‌توان به عکاسی لحظه‌ای از رانندگان در لحظات حساس رانندگی اشاره کرد. علاقه‌مندان می‌توانند این تصاویر را از مجموعه کارتینگ کیش خریداری کنند. ساعت کاری کارتینگ کیش از ساعت ۱۹ تا یک بامداد است.

کارتینگ مهیج کیش

آگاهی از وجود جاذبه‌های اطراف یک مکان تفریحی همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. اینکه بدانیم بعد از کارتینگ می‌خواهیم سراغ چه فعالیتی برویم، روند گردش ما در مقصد را شکل می‌دهد. اگرچه دیدنی‌های اطراف کارتینگ کیش کمی از کارتینگ فاصله دارند، خوشبختانه تعداد این دیدنی‌ها زیاد است و دست گردشگران را در انتخاب مقصد بعدی باز خواهد گذاشت.

دیدنی‌های اطراف کارتینگ کیش

در ادامه سراغ جاذبه‌هایی می‌رویم که در محدوده یک تا دو کیلومتری کارتینگ کیش واقع شده‌اند و گردشگران می‌توانند پس از تجربه کارتینگ، از آن‌ها دیدن کنند.

اسکله تفریحی

اسکله تفریحی کیش در شرقی‌ترین قسمت از جزیره‌ کیش واقع شده است. برای دسترسی به‌ این اسکله تفریحی، باید راهی خیابان سنایی و بلوار دریا شوید.

آدرس: جزیره کیش، خیابان سنایی، بلوار دریا، اسکله تفریحی کیش

بولینگ مریم

مرکز تفریحی بولینگ مریم در خیابان سنایی واقع شده است. فعالیت‌هایی مثل استفاده از بولینگ، بیلیارد، استفاده از وسایل باشگاه بدن‌سازی و دسترسی به‌ کافی‌نت همگی از طریق این مرکز قابل دسترسی هستند.

آدرس: کیش، خیابان سنایی، بلوار دریا، بولینگ مریم

کارتینگ مهیج کیش

پارک کیبل اسکی آکواکوم

پارک کیبل اسکی آکواکوم یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین مکان های دیدنی استان هرمزگان در کیش است و بزرگ‌ترین پارک ویژه کیبل اسکی (تجربه اسکی کابلی روی آب) در دنیا به حساب می‌آید.

آدرس: جزیره کیش، ساحل شرقی، خیابان پروین

مسیر دوچرخه‌سواری

مسیر دوچرخه‌سواری کیش یکی از زیباترین و طولانی‌ترین پیست‌های دوچرخه‌سواری کشور است. قرارگیری ایستگاه‌های پرتعدادی این مسیر در جاذبه‌های به‌خصوص کیش از جمله اسکله تفریحی و بازار مرجان از جمله مواردی هستند که این پیست را به‌ یک جذابه‌ محبوب تبدیل کرده‌اند.

آدرس: ایران، استان هرمزگان، جزیره کیش، موازات جاده جهان

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید