مدیر تامین اجتماعی هرمزگان بیان کرد: برای مشمول و بهره‌مند شدن باید ۲۰ سال سابقه پرداخت متوالی داشته باشند.

تاکید دولت بر رفع مشکل بیمه «سخت و زیان‌آور» مشاغل صیادی

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان گفت: مصوبه سفر اول رییس جمهور به هرمزگان مبنی بر بررسی و تدوین دستورکار اجرایی برای لحاظ کردن شغل صیادی در گروه مشاغل سخت و زیان آور درحال پیگیری است.

به گزارش سلام نو، عباس اکبری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا یادآور شد: صیادانی که بر روی لنج و برای کارفرمایی درحال کار هستند مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور می‌شوند، حق بیمه کامل این افراد یعنی ۳۰ درصد پرداخت می‌شود و شرط استفاده از مشاغل سخت و زیان آور را دارند.

وی ادامه داد: سال ۷۴ طبق تفاهم نامه بین تأمین اجتماعی شیلات و وزارت کار پیرامون بیمه صیادان منعقد شد که در آن ذکر شده قایق‌های صیادی معمولاً به صورت سهم بری صید انجام می‌دهند،‌ یعنی به نسبت سهم‌شان از آن سود می‌برند.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان اضافه کرد:‌ این بدان معنی است که هیچ‌کس کارفرمای دیگری نیست، به همین دلیل پرداخت سه درصد حق بیمه بیکاری از سال ۱۳۷۴ تا کنون نداشته‌اند.

اکبری ادامه داد: این صیادان در سفر رییس جمهور درخواست داشتند شغل‌شان مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور شود که در لیست مصوبات سفر هم درج شد و در آن مصوبه به اداره‌کل تأمین اجتماعی استان اشاره‌ای نکرده بلکه سازمان تامین اجتماعی را مخاطب قرار داده است.

وی اضافه کرد: این مصوبه گفته سازمان تأمین اجتماعی موضوع را بررسی کرده و آیین نامه‌ای را در این خصوص تنظیم کند،‌ تأمین اجتماعی هم به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد و نیازمند همراهی و همکاری سازمان‌های دیگر است.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان ابراز کرد: این اداره کل موضوع را از ستاد پیگیری می‌کند تا کار کارشناسی شده بوده و به گونه‌ای نشود که مطلبی را تصویب کنند و اجرای آن چالش برانگیز شود.

اکبری گفت: وقتی مشمول مشاغل سخت و زیان آور شدند باید چهار درصد مشاغل سخت و زیان آور را بپردازند،‌ اما چه کسی برعهده می‌گیرد که کارفرمای کسی دیگر است که ۲۰ سال حق بیمه را پرداخت کرده است.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: سه درصدی که به تأمین اجتماعی نداده‌اند چگونه باید محاسبه شود و موارد دیگری که وجود دارد در سازمان تأمین اجتماعی درحال بررسی است.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان افزود: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم اعلام کرده این‌ها تابع هستند و اگر تابع باشند باید سه درصد از ابتدا محاسبه و پرداخت شود.

اکبری مثال زد: فردی در طول سال‌های متمادی بر روی ۱۰ قایق صیادی کار کرده است و اکنون تامین اجتماعی حقوق مربوطه را باید از چه کسی مطالبه کند.

وی تصریح کرد: نزدیک به چهار هزار کارگاه صیادی در هرمزگان وجود دارد که ۱۸ هزار نفر در آن‌ها مشغول صیادی هستند که اگر این مصوبه به تأیید نهایی برسد بخش از این هر ۱۸ هزار نفری که تا کنون مشمول نشده‌اند را شامل می‌شود.

مدیر تامین اجتماعی هرمزگان بیان کرد: برای مشمول و بهره‌مند شدن باید ۲۰ سال سابقه پرداخت متوالی داشته باشند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید