سخنگوی قوه قضاییه گفت:این دو متهم در مقاطعی همکاری‌هایی با دولت متخاصم آمریکا داشتند که به زودی گزارش کاملی از این موضوع در اختیار عموم ملت بزرگوار ایران قرار خواهد گرفت.

موضوع اتهامی دو خبرنگار «نیلوفر حامدی» و «الهه محمدی» ارتباطی با گزارش مرگ خانم مهسا امینی و حرفه خبرنگاری آنها ندارد
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز گفت: ما تمرکز خود را بر اجرایی ساختن مطالبه به حق رهبری و مردم در خصوص تحقق شعار سال قرار دادیم و معتقدیم که پرونده‌های جدید بازشده در افکار عمومی نباید کلیه مسئولین نظام را از تحقق هدف اصلی سال دور کند.

وی افزود: تلاش کردیم تا مطالبه گری در قوه قضاییه و نقد از درون با هدف اصلاح گری را به فال نیک بگیریم و اساسا نقد را در بالاترین سطوح دنبال کردیم. مدار حرکت قوه قضاییه استفاده از خرد جمعی و تلاش همگانی برای تحقق قانون و اجرای عدالت برای همگان و قاطعیت در برابر گردن کشان قانون شکن و حراست از حق مظلومان بر پایه حقانیت و پرهیز از جوزدگی سیاسی و جناحی است و به آن معتقدیم و عمل می کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه درباره هتک حرمت به قران کریم گفت:  بار دیگر از اقدام شنیع و هتاکانه در توهین به کتاب آسمانی که در اروپا صورت گرفته ابراز انزجار و تنفر می نماییم و قطعا دست ناپاک صهیونیسم در پس پرده هتاکی قرار دارد اما  دولت های حامی بدانند که با حمایت از این اقدام، خود را در برابر خشم تمامی مسلمانان عالم قرار داده‌اند.

ستایشی افزود: قوه قضائیه در دوره تحول و تعالی تلاش داشته است تا رفتار عقلایی و منطقی بر پایه قانون را اجرایی کند و بر همین اساس مطالبات برخی از دسته بندی ها و اقدامات سیاسی نباید حرکت عدالت محورانه قوه قضائیه را تحت تأثیر قرار دهد.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: در عین همکاری و تعامل با تمامی دستگاه‌ها تلاش کرده‌ایم وزن قانونمندی خود را بر تمامی رفاقت‌ها چیره ساخته و نگذاریم حق قانونی مردم و مطالبات برحق آنها تضییع شود.

ستایشی گفت: قوه قضائیه از روزمرگی که دیگران برای مسئولان ایجاد کرده اند دوری می‌کند و در دوره تحول و تعالی تلاش کرده‌ایم با پرهیز از رفتار احساسی، واکنشی و تبلیغاتی با خدمت گرفتن ظرفیت‌های فکری ریل حرکت قوه قضائیه را به سمت اجرایی شدن قانون پیش ببریم.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: اگر امروز رئیس قوه قضائیه برای نخستین بار با حضور در قضات دیوان عالی از آنها درباره رئیس دیوانعالی نظرخواهی می‌کند گواه اقدامات ما است.

وی با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه یکی از منتقدین اصلی رفتارهای خلاف قانون است، گفت: نقد اخیر او درخصوص دقت قضات دیوان عالی کشور درباره آرای خلاف بین شرع و ممنوع الخروجی ها حاکی از همین موضوع است.
«بابک زنجانی» به اتهام مقید در پرونده محکوم به اعدام است؛ در حال حاضر در زندان است و مطلقا از مرخصی استفاده نکرده است. اگر ایشان با همکاری کند و حقوق دولت را اعده کنند ممکن است در حدود مقررات با ایشان مساعدت صورت بپذیرد.
«زید آبادی» در پرونده مطروحه در استان مرکزی به صورت غیابی به حبس تعزیری محکوم شده است. موضوع به ایشان در ثنا ابلاغ شده است و در صورت حضور در دستگاه قضا، پرونده ایشان مطابق قانون تعیین تکلیف خواهد شد.

نیلوفر حامدی و الهه محمدی با آمریکا همکاری داشته‌اند

موضوع اتهامی نیلوفر حامدی و الهه محمدی ارتباطی با تهیه‌ گزارش از موضوع مهسا امینی ندارد و با حرفه خبرنگاری آنها هم ارتباط نداشته است و این اشخاص در مقاطعی با «دولت متخاصم امریکا» همکاری داشته‌اند.
 

کد خبرنگار: ۲۸
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید