۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱
کد خبر: 55454181

بر اساس برآوردهای بانک مرکزی ترکیه تورم این کشور در پایان سال ۲۰۲۴ معادل ۳۳ درصد و در سال ۲۰۲۵، ۱۵ درصد خواهد بود. دولت جدید ترکیه کاهش تورم را در رأس اهداف خود قرار داده است.

افزایش مجدد تورم در ترکیه
به گزارش سلام نو به نقل از تعادل، تورم ترکیه در ماه ژوئیه با افزایش مجدد به ۴۷.۸ درصد رسید که بیشترین نسبت در ۴ ماه گذشته است.

تورم ماهانه ترکیه در ماه ژوئیه ۹.۴۹ درصد بوده که بیشترین نسبت در یک سال و نیم گذشته است. تورم ترکیه در ژوئن ۳۸.۲ درصد و تورم ماهانه اش در آن ماه ۳.۹ درصد بود.

این در حالی است که ترکیه از ماه نوامبر سال گذشته شاهد روند کاهشی تورم بوده است. در ماه اکتبر ۲۰۲۲، تورم ترکیه به ۸۵ درصد رسید که در ۲۴ سال گذشته بی سابقه بود.

آمارهای ترکیه درباره وضعیت تورم در ماه ژوئیه نشان‌دهنده افزایش قیمت خوراک و توتون و حمل و نقل و خدمات هتل‌داری و درمانی بوده است. ماه گذشته بانک مرکزی ترکیه برآورد خود از تورم کشور در سال ۲۰۲۳ را تعدیل کرد و از ۲۲.۳ درصد به ۵۸ درصد افزایش داد.

همچنین بر اساس برآوردهای بانک مرکزی ترکیه تورم این کشور در پایان سال ۲۰۲۴ معادل ۳۳ درصد و در سال ۲۰۲۵، ۱۵ درصد خواهد بود. دولت جدید ترکیه کاهش تورم را در رأس اهداف خود قرار داده است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید