خرید تلویزیون مناسب و با کیفیت برای بسیاری اهمیت دارد از این رو با ما همراه باشید تا بدانید تلویزیون جی پلاس بهتره یا ایکس ویژن.

تلویزیون جی پلاس بهتره یا ایکس ویژن

سلام نو _ سرویس گردشگری: در ابتدا باید گفت تلویزیون ایکس ویژن متعلق به کمپانی مادیران است که توانست تلویزیون‌های با کیفیتی را تولید کند. چند سالی است که تلویزیون‌هایی در مدل‌های مختلف تولید می‌کند. تلویزیون جی پلاس متعلق به شرکت معتبر گلدیران است و این برند هم نمایندگی ال جی در ایران بوده است، از سال ۱۳۹۷ تلویزیون خود را به بازار عرضه کرد و توانست فروش خوبی به دست بیاورد.

مقایسه صوت و تصویر تلویزیون ایکس ویژن با جی پلاس

کیفیت تصویر تلویزیون Gplus و X-vision

اغلب تلویزیون‌های ایکس ویژن کیفیت تصویر آن فول اچ دی است. با آمدن تلویزیون هوشمند و مدرن مردم هم توقع دارند سریال یا فوتبال را وقتی از تلویزیون خود می‌بینند، شفاف و طبیعی باشد. این سیاستی است که ایکس ویژن هم آن را دنبال می‌کند و سعی می‌کند تصویر با کیفیت و طبیعی را به مردم ارائه بدهد. به همین دلیل در ساخت صفحهٔ نمایش از فناوری HDR استفاده کرده است و از سوی دیگر صفحهٔ LED آن‌ها طیف رنگی گسترده‌ای را ایجاد می‌کنند و همهٔ این موارد کیفیت بهتری را به ارمغان می‌آورد.

تلویزیون جی پلاس بهتره یا ایکس ویژن

جی‌پلاس در زمینهٔ تولید تلویزویون‌های Full HD و ۴ K از بهترین تولیدکننده‌های داخل ایران به حساب می‌آید که رقیب سر سختی برای ایکس ویژن است. جی پلاس هم تجهیز به فناوری HDR است. تلویزیون‌هایی با قابلیت HDR (High Dynamic Range) این امکان را دارند که محتوایی که به شکل HDR تصویر برداری شده است را نمایش دهند.

در این نوع تصاویر جزئیات به شکل واضح‌تری پخش می‌شود و بخش‌های از دست رفتهٔ تصویر می‌توانند بازیابی شوند و همه‌چیز واقعی‌تر به نظر می‌رسد. در حقیقت کیفیت تصویر برای هر خریداری بسیار مهم است. پنل‌های A+ در تلویزیون‌های GPlus به کار رفته است و به این معنی است که درصد پیکسل‌های معیوب آن تقریباً صفر است.

سیستم صوتی

یکی از مولفه‌های مهم در انتخاب خرید تلویزیون کیفیت صدا است و تلویزیونی که کیفیت صدای خوبی داشته باشد، مردم را به سمت برند خود ترغیب می‌کند، ایکس ویژن هم از این قافله عقب نمانده است و به این ویژگی توجه داشته است.

البته سیستم صوتی در مدل‌های مختلف این تلویزیون با هم متفاوت است؛ اما اکثراً مدل‌های این تلویزیون دارای دو بلندگو هستند که روی هم رفته ۲۰ وات خروجی صدا دارد.

تلویزیون جی پلاس بهتره یا ایکس ویژن

اما مشکل اینجاست که بلندگوها در پایین صفحهٔ نمایش است و این مسئله در کیفیت صدا تأثیر گذاشته است و شاید آن صدایی که مد نظر شما است را نداشته باشد. ایکس ویژن در بعضی از مدل‌های شاخص از سیستم صوتی pure sound استفاده کرده اما در بعضی از مدل‌ها هم از سیستم صوتی Harman Kardon بهره برده است، در هنگام خرید حتماً به این موارد توجه کنید و دربارهٔ آن مطالعه کنید.

اما در ساخت سیستم صوتی در تلویزیون‌ GPlus عمدتاً از سیستم دو کاناله با توان خروجی ۱۶ وات استفاده شده. در واقع هر کانال توان پخش ۸ واتی صوت را دارد. با این وجود صدای خروجی صدایی شفاف و واضح است اما مقدار خروجی آن از تلویزیون ایکس ویژن کمتر است. در تلویزیون جی پلاس می‌توانید صدای خروجی را با توجه به نوع برنامه ( فیلم، مستند، موسیقی و…) تنظیم کنید و با این امکانات شما می‌توانید صدای بهتری از گیرنده دریافت کنید.

تلویزیون جی پلاس بهتره یا ایکس ویژن

مقایسه جزئیات مهم در تلویزیون‌های جی پلاس و ایکس ویژن

به طور خلاصه رزولوشن به مجموع تعداد پیکسل های موجود در نمایشگر تلویزیون گفته می شود، که هر چه بیشتر باشد کیفیت دریافتی شما بیشتر است.

جی پلاس در سه نوع رزولوشن HD، FHD، ۴K دست به تولید تلویزیون زده است.

نکته: در حال حاضر هیچ کدام از شبکه های ما از کیفیت ۴K پیشتیبانی نمی کنند و اگر شما بودجه کمی دارد می توانید با خرید تلویزیون FHD یک کیفیت خیلی خوب داشته باشید.

البته نباید از تلویزیون های هوشمند جی پلاس غافل شویم این تلویزیون ها به غیر از امکاناتی بسیار زیادی که به شما می دهد از کیفیت نمایشگر بالا تری هم برخوردار هستند.

باید بدانیم که برند ایکس ویژن اولین محصولی که تولید کرده تلویزیون است و تجربه بسیار زیادی در تولید تلویزیون داره و در انواع رزولوشن تصویر تلویزیون تولید می کند.

انواع رزولوشن یعنی از HD، FHD، ۴K

البته تلویزیون های ۴K ایکس ویژن خیلی محبوب هستند. چرا که گفته شده است از کنتراست، روشنایی و رنگ خوبی برخوردار هستند و دیدن تصاویر و فیلم های ۴K در این تلویزیون های حس خوبی را به تماشاگر منتقل می کند.

تلویزیون جی پلاس بهتره یا ایکس ویژن

برند ایکس ویژن در ابعاد ۲۶ تا ۶۵ اینچ دست به تولید تلویزیون زده است. این ویژگی باعث شده است هر شخصی با هر نیازی بتواند از برند ایکس ویژن استفاده کند.

برند جی پلاس همانند ایکس ویژن از ۲۶ اینچ تا ۶۵ اینچ رو تولید می کند و تلویزیون های این برند برای هر مکانی با هر متراژی مناسب است. شما می توانید بر اساس فضای دلخواه خود تلویزیون مناسب خود را خریداری کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید