۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۵
کد خبر: 55455653

کرمان از جاهای گردشگری و دیدنی بسیار زیادی برخوردار است. اما جاهای دیدنی ماهان کرمان به عنوان بهترین جاهای گردشگری شناخته‌ شده‌اند.

جاهای دیدنی ماهان کرمان

سلام نو-سرویس گردشگری: آیا جاهای دیدنی ماهان کرمان را می‌شناسید؟! شهر ماهان یکی از شهرهای خوش آب و هوا و همچنین مناطق ییلاقی در استان کرمان به شمار می‌رود. این شهر با قرارگیری در فاصله 42 کیلومتری در جنوب شرقی از استان کرمان، شرایط ایده آلی را برای گردشگری فراهم نموده است. شرایط جغرافیایی این شهر سبب برخورداری آن از آب و هوای بسیار مطلوب می‌شود. این منطقه در ارتفاعات جوپار قرار گرفته که همین موضوع سبب برخورداری آن از چشمه‌ها و جویبارهای فراوان شده است. در این شهر می‌توان شاهد بسیاری از جاذبه‌های دیدنی بود که هر کدام از آنها جذابیت فوق العاده‌ای را در بر دارند.

 باغ‌های گسترده، هوای مطلوب، قله‌های بلند، معماری‌های خارق العاده، رودخانه‌ها، طبیعت بکر و بسیاری از موارد دیگر سبب محبوبیت شهر ماهان در استان کرمان شده است. در این شهر می‌توانید شاهد رقم زدن خاطرات دلنشین و فراموش نشدنی باشید. بنابراین بسیاری از افراد که مسافر استان کرمان هستند، این شهر را برای گردشگری و تفریح، انتخاب می‌کنند. در این شهر می‌توانید با بسیاری از دیدنی‌های خیره کننده و مختلف از آبشارهای گرفته تا انواع باغ‌ها و بناهای قدیمی، آشنا شوید.

 شناخت جاهای دیدنی ماهان کرمان

 برای اینکه بتوانید جاهای دیدنی ماهان کرمان را بشناسید بهتر است اطلاعات دقیقی در زمینه این شهر کسب نمایید. با کسب اطلاعات جامع در زمینه این شهر، می‌توانید به جاهای دیدنی خاص و ناب این منطقه نیز پی ببرید. موقعیت جغرافیایی این منطقه، تاثیر بسزایی بر روی آب و هوا و همچنین برخورداری آن از جاذبه‌های طبیعی مختلف داشته است. بنابراین دور از ذهن نیست که این منطقه با قرار گرفتن در دامنه کوه علاوه بر آب و هوای مطبوع، از طبیعت دلربایی نیز برخوردار باشد. از جمله جاهای دیدنی این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

 باغ شازده

اگر بخواهیم به یکی از منحصر به فردترین جاهای دیدنی ماهان کرمان اشاره کنیم، می‌توان از باغ شازده یاد کرد. این باغ به عنوان یکی از زیباترین و بزرگترین باغ‌های ایرانی شناخته شده که با قرار گرفتن در این شهر جذابیت آن را دوچندان کرده است. تصور کنید که یک باغ سرسبز در میان کویر چه تصویری جذاب و خیره کننده‌ای را در بر دارد؟! قطعا با دیدن همچون صحنه‌ای به معجزه روبرو خواهید شد. این شاهکار منحصر بفرد یکی از خارق العاده‌ترین شاهکارهای معماری است که به ثبت آثار ملی ایران در میراث جهانی یونسکو رسیده است.

این باغ به دستور عبدالحمید میرزا ناصرالدوله فرمانفرما در دوران قاجاریه ساخته شده است. در این باغ می‌توان شاهد معماری حیرت انگیز ایرانی بود. همچنین برخورداری از آبنما و حوض‌های جذاب در کنار بنای تاریخی و درختان مختلف، بر جذابیت باغ افزوده‌اند. لذا بسیاری از گردشگران محصور بازدید از این باغ خواهند بود. در این باغ می‌توان شاهد بسیاری از جاهای دیدنی مختلف همچون:

  • هتل سنتی
  • حمام باغ
  • رستوران

 و غیره نیز بود.

جاهای دیدنی ماهان کرمان

عمارت شترگلو در ماهان کرمان

 عمارت شترگلو از جاهای دیدنی ماهان کرمان:

 در لیست جاهای دیدنی ماهان کرمان می‌توان شاهد خودنمایی عمارت شترگلو نیز بود. این عمارت از جمله سازه‌های تاریخی در شهر ماهان می‌باشد که ساخت آن به دوران قاجار باز می‌گردد. از جمله خصوصیات بارز این بنا می‌توان به معماری حیرت انگیز به کار برده شده در آن اشاره نمود. به طوری که بسیاری از معماران سالانه برای بازدید از این مجموعه به شهر ماهان مراجعه می‌کنند. منظور از شترگلو  در حالت کلی، به معنی نوعی سازه آبی است که در گذشته برای انتقال آب به مکان‌های مختلف از آن استفاده می‌شد.

طراحی فوق العاده‌ی این سازه‌ها به نحوی بود که ممانعت مناسبی برای عبور هر موجود زنده‌ای را در بر داشت. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این بنا، برخورداری از فواره‌ی بسیار بزرگ در درون آن بود. با ورود جریان آب به این فواره بزرگ، می‌توان شاهد شنیدن صدای کاروان شتر نیز بود.

کوه پلوار

اگر بخواهیم به یکی از منحصر به فردترین جاهای دیدنی ماهان کرمان اشاره کنیم، می‌تواند از کوه پلوار یاد کرد. این کوه با قرار گرفتن در قسمت شرقی استان کرمان و شمال ماهان، مانند دیواری بلند سبب جداسازی آنها از کویر لوت می‌شود. رشته کوه پلوار به دماوند کرمان نیز معروف است. این کوه‌ها به سبب برخورداری از ارتفاعات بلند، گزینه مناسبی برای گردشگری بسیاری از کوهنوردان نیز شناخته می‌شوند.

زیبایی حیرت انگیز و منحصر به فرد این کوه‌، سالانه کوهنوردان بسیار زیادی را به سمت خود جلب می‌نماید. همچنین بسیاری از گردشگران برای بازدید از این رشته کوه‌ها، به دامنه آن مراجعه نموده و از منظره دلنشین آن‌ها لذت می‌برند. این کوه به عنوان سومین کوه فنی و دشوار در کشور شناخته شده است.

جاهای دیدنی ماهان کرمان

زیبایی‌های روستای سکنج ماهان

جاهای دیدنی ماهان کرمان؛ روستای سکنج:

در بین انواع جاهای دیدنی ماهان کرمان، می‌توان به یکی از خارق العاده‌ترین و شگفت انگیزترین آنها، یعنی روستای سکنج اشاره نمود. یکی از نقاط گردشگری بسیار محبوب و استان کرمان، روستای سکنج است. این روستا از قدمت بسیار زیادی برخوردار است. بسیاری از افراد منطقه از این روستا با عنوان روستای 700 ساله نیز یاد می‌کنند. در این روستا می‌توان شاهد بسیاری از جاهای گردشگری و دیدنی فوق العاده نظیر:

  • آبشار سکنج
  • درختان کهنسال سکنج
  • طبیعت بکر

و غیره اشاره نمود. اگر به دنبال یکی از بهترین جاهای دیدنی ماهان کرمان هستید که روح خود را جلا دهید، قطعا این انتخاب بهترین آنها به شمار می‌رود. در این روستا می‌توانید شاهد بسیاری از چشمه‌‎ها، آبشار و ... باشید که هوای دلپذیری را برای شما در بر دارند.

کد خبرنگار: ۲۶
۹دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    6 0
    حتما دیدن فرماییدبسیارشهرخوش آب و هوایی است
  • مژگان معمارزاده IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    7 0
    با تشکر از اطلاعات خوبتان، بد نیست مقبره و مجموعه کامل شاه نعمت الله وکیل و رستوران‌های متعدد زیبای سنتی و غذاهای بی نظیرِ خود شهر ماهان را که از قلم افتاده، اضافه کنم.
    • علی IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
      10 0
      مقبره شاه نعمت الله ولی درست است نه وکیل

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید