یک شهروند تبریزی در باکو به اتهام جاسوسی دستگیر شده و پس از گذشت سه ماه هیچ خبری از او نیست.

مفقود شدن شهروند ایرانی در باکو + سرنوشت نامعلوم مرد تبریزی پس از گذشت سه ماه

به گزارش سلام نو؛ یک منبع آگاه به روزنامه اینترنتی فراز گفت: هفته اول خردادماه، شهروند تبریزی، حدود ۴۵ ساله برای ادامه تحصیل از مرز زمینی به باکو رفته است.

منبع آگاه گفت: این مرد، که فعال اجتماعی بوده و در صفحه اینستاگرام خود مطالبی در واکنش به مسائل اجتماعی می‌نوشته است و در زمینه های مشارکت اجتماعی همچون سلامت، هلال احمر و... فعال بود. ارتباط او در بدو ورود به باکو در اوایل خرداد با خانواده‌اش قطع می‌شود و بعدا از طریق مجازی کنسول‌گری اعلام می‌شود که او زندانی شده است.

منبع آگاه تصریح کرد: به این شهروند اتهام جاسوسی زده شده است و هیچ اجازه‌ای برای تماس با خانواده یا کنسولگری به او داده نمی‌شود. همچنین این مرد میانسال از اثر فشارهای ناشی از بازجویی یکبار به بیمارستان منتقل شده است. این در حالی است که وی مبتلا به برخی بیماری‌ها مانند دیابت نیز بود و دارو مصرف می‌کرد.

این منبع آگاه افزود: خانواده این فرد از نمایندگی وزارت خارجه تبریز موضوع را پیگیری کرده‌اند و مقامات مسوول در جواب گفته‌اند ما وضعیت را پیگیری می‌کنیم، فعلا موضوع را رسانه‌ای نکنید. اما بعد از گذشت سه ماه هیچ خبری از این شهروند نیست.

این منبع آگاه می‌گوید: نکته عجیب اینجاست که کسی که جاسوس باشد صفحه اینستاگرام ندارد و اینکه این مرد را در بدو ورود به باکو دستگیر شده است ولی معمولا جاسوس را موقع خروج یا زمان اقامت دستگیر می‌کنند. همین نکته نشان می‌دهد که اتهام جاسوسی صحت ندارد.

او تصریح کرد: به نظر می‌آید این شهروندی ایرانی از سوی مقامات باکو دستگیر شده تا به عنوان یک مابه ازا جهت مبادله با یک زندانی متهم به جاسوسی که از سال گذشته در تبریز زندانی است، مورد سواستفاده قرار بگیرد.

کد خبرنگار: ۱۵
۱۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید