فرانک هوگربیتس، زلزله‌شناس مشهور هلندی در توییتی درباره احتمال وقوع زلزله هشدار داده بود که حالا با وقوع زلزله ۶.۸ ریشتری مراکش دوباره مورد توجه قرار گرفت.

پیش‌بینی عجیب زلزله‌شناس هلندی
به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۶.۸ در مقیاس ریشتر بامداد شنبه (۱۸ شهریور/ ۹ سپتامبر) مغرب را لرزاند.گزارش رسانه‌ها حاکی است شدت این زمین‌لرزه به اندازه‌ای بود که از شهر «رباط» در شمال مراکش تا «سیدی افنی» در جنوب این کشور احساس شد.

سازمان زمین شناسی ایالات متحده (USGS) کانون زلزله را در نزدیکی منطقه تفریحی «اوکایمدن» برآورد کرده. این منطقه در کوه‌های اطلس واقع شده و حدود ۷۵ کیلومتر با شهر مراکش، چهارمین شهر بزرگ کشور مغرب فاصله دارد.

در این میان با وقوع این زلزله دوباره نام فرانک هوگربیتس بر سر زبان‌ها افتاده است. او که پیش از این با پیش‌بینی زلزله ترکیه مشهور شده بود حالا با توییت‌ چند روز پیشش که احتمال زلزله در مناطقی نزدیک به مراکش را مطرح کرده بود دوباره سر زبان‌ها افتاده است.

او با انتشار عکس زیر از احتمال وقوع زلزله در مناطق مشخص شده در نقشه خبر داده بود.

پیش‌بینی جدید زلزله‌شناس هلندی جنجال به پا کرد/ عکس

فرانک هوگربیتس چهره‌ای سرشناس در فضای مجازی شده که صفحه توییترش به تنهایی بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دنبال‌کننده دارد.

او مدعی است که در زمینه ارتباط بین همترازی اجرام آسمانی با فعالیت لرزه‌ای در زمین پژوهش می‌کند و ادعاهایش بر اساس این پژوهش‌هاست. در حقیقت به باور هوگربیتس همترازی زمین با دیگر سیاره‌ها جاذبه‌ای کافی برای ایجاد زمین‌لرزه در زمین‌ ایجاد می‌کند.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید