تلویزیون رسمی مراکش به نقل از وزارت کشور آن اعلام کرد: تعداد قربانیان زلزله ۶.۸ ریشتری بامداد امروز (شنبه) به ۱۰۳۷ تن و شمار زخمی‌ها به ۱۲۰۴ تن رسیده است.

آمار شوکه کننده قربانیان زلزله مراکش +  عکس

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، تلویزیون رسمی مراکش به نقل از وزارت کشور آن اعلام کرد: تعداد قربانیان زلزله ۶.۸ ریشتری بامداد امروز (شنبه) به ۱۰۳۷ تن و شمار زخمی‌ها به ۱۲۰۴ تن رسیده است.

 به نقل از شبکه الجزیره، مقامات بهداشتی مراکش از شهروندان خواستند تا برای نجات مصدومان زلزله خون اهدا کنند. آنها همچنین اعلام کردند که حال دست‌کم ۷۲۱ نفر از زخمی‌ها وخیم است. مدیر مؤسسه ژئوفیزیک مراکش می‌گوید: تاکنون شش پس‌لرزه نسبتا قوی را در پی زمین لرزه اصلی ثبت کرده‌ایم و قوی‌ترین پس‌لرزه، اولینِ آنها بعد از زلزله ۶.۸ ریشتری بوده است.

وی افزود: منطقه زلزله‌زده، یک ناحیه کوهستانی و ناهموار است و همین امر باعث افزایش خسارات می‌شود. با این حال ساختمان‌های مدرن کمترین آسیب را دیده‌اند. وی همچنین خاطر نشان کرد که بیشترین تعداد تلفات در مناطق نزدیک به کانون زلزله ثبت شده است.

مدیر هلال احمر مراکش به شبکه الجزیره گفت: مردم آسیب‌دیده به آب، غذا و چادر نیاز دارند. وی همچنین خاطر نشان کرد: نمی‌توانیم تعداد افرادی را که در زیر آوار گرفتار شده‌اند، حدس بزنیم.

نیروهای مسلح مراکش نیز از استقرار واحدهای مداخله تخصصی شامل تیم‌های جستجو و نجات و یک بیمارستان صحرایی در مناطق آسیب‌دیده خبر داده‌اند. سازمان جهانی بهداشت نیز در گزارشی اعلام کرده است که زلزله مراکش بیش از ۳۰۰ هزار نفر را در این کشور و حومه آن تحت تاثیر قرار داده است. از سوی دیگر اتحادیه اروپا آمادگی خود را برای حمایت از مراکش در این لحظات سخت اعلام کرده است.

رئیس بخش مؤسسه ملی ژئوفیزیک مراکش در این رابطه گفت: زلزله‌ای که جنوب غربی مراکش را لرزاند شدیدترین زلزله در یک قرن گذشته بود. همچنین بنابر اعلام سازمان زمین شناسی ایالات متحده، از سال ۱۹۰۰ میلادی تاکنون هیچ زلزله‌ای به این بزرگی در محدوده ۵۰۰ کیلومتری از منطقه وقوع این زمین‌لرزه در مراکش رخ نداده است.

این سازمان اعلام کرد: زمین لرزه مراکش در عمق ۱۸.۵ کیلومتری زمین رخ داده و مرکز آن در کوه‌های اطلس بوده است. این گزارش حاکیست، مقامات عالی‌رتبه از کشورهای ترکیه، ایران، اسپانیا، روسیه، قطر، عمان، عربستان، اوکراین، کویت، چین، تونس و همچنین رئیس کمیسیون آفریقا ضمن اعلام تسلیت، با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کرده‌اند.

همچنین دبیرکل سازمان جهانی بهداشت ضمن ابراز تاسف از این حادثه دردناک اعلام کرد: ما آماده حمایت از نیازهای فوری بهداشتی مراکش هستیم. خبرگزاری مراکش نیز از آغاز روند کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده خبر داده است.

آمار وحشتناک قربانیان زلزله مراکش

آمار وحشتناک قربانیان زلزله مراکش

آمار وحشتناک قربانیان زلزله مراکش

آمار وحشتناک قربانیان زلزله مراکش

آمار وحشتناک قربانیان زلزله مراکش

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید